Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » IM Jordan Ivanov wint vijfde OGD Prinsenstad-toernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

IM Jordan Ivanov wint vijfde OGD Prinsenstad-toernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het vijfde OGD Prinsenstad-toernooi is verrassend gewonnen door IM Jordan Ivanov. Hij bleef een vijftal grootmeesters een vol punt voor. De tweede plaats wordt gedeeld door de grootmeesters Ulf Andersson, Erik van den Doel en Stewart Haslinger.

De Ivanov wint OGD Prinsenstad-toernooi
De Ivanov wint OGD Prinsenstad-toernooi


In de B-groep ging de winst met 5½ uit 6 naar Bas van der Berg. De C-groep is met 5 uit 6 gewonnen door het drietal David Jongste, Joris Geene en Maurice Westerhuis.

Kijk voor een verslag en de eindstanden op de toernooisite.

This post has been edited 7 time(s), it was last edited by Untagonklik on 09-04-2012 at 15:02.

08-04-2012 17:42 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4462

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als organisator heb ik ook van deze vijfde editie weer enorm genoten. De deelnemers zorgden voor een geweldige sfeer, en het team van vrijwilligers was weer top! Op naar de editie van 2013!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-04-2012 09:38 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Prinsenstadtoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb ook genoten van het toernooi. Met plezier vele foto's gemaakt en mogelijk voldoende materiaal gefilmd voor de promo van volgend jaar.
Ik moet echter wel zeggen dat ik afgepeigerd op de bank zit, totaal uitgeblust. Misschien waren de taken:
Opbouw, Afbouw, Schoonmaak(vandaag), Fotografie en Film en gastheer van een van de IM's, wel iets te veel van het goede.
Met mij hebben vele vrijwilligers zich uitermate goed en positief ingezet gedurende vier dagen, geen onvertogen woord is er gevallen. Maar toch zullen we de vaste kern vrijwilligers voor dit toernooi moeten uitbreiden. Het zou best eens zo kunnen zijn dat er volgend jaar nog meer mensen op af komen, het toernooi begint enige bekendheid te krijgen. Kortom, dat zal nog meer inzet vergen.
Resumerend, een positief gevoel, 160 deelnemers een mooi toernooi voorgeschoteld, maar met enkele kanttekeningen.

Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

09-04-2012 16:59 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

alle vrijwilligers nogmaals bedankt ook vanaf deze plek. uitverkocht toernooi. op naar 2013, plaats nog onbekend,
datum 29 tot en met 31 maart 2013 !

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Richard on 09-04-2012 at 19:10.

09-04-2012 19:07 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas dit toernooi niet de ratingpunten gewonnen als gehoopt.

Laatste ronde tegen Bob al vroeg in de opening beter en dat kan ik nog steeds niet..

Een kansrijk kwaliteitsoffer van mijn kant werd door een foute inschatting, met een verkeerde voortzetting tot gevolg, al snel een plusje voor Bob, nog wel binnen de remisemarge.

In het latere eindspel blunder ik de remisehaven nog weg en scoor zo ipv. een ruime 2000+ TPR, een magere 1962 TPR.

Voor Bob heeft het toernooi ook na deze overwinning een aardig negatieve impact op zijn rating, dus hij had de overwinning echt nodig.
Jammer, want onder andere omstandigheden had hij de partij mogelijk wel remise gegeven. Draaiend hoofd

Een mooi toernooi met mooie partijen, waarvan ik nog wel een paar fragmenten zal posten later deze week.

Volgend jaar weer!

09-04-2012 22:29 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Richard, en toch waren er op de aanmeldlijst 11 nationaliteiten:
1. Bulgarije
2. Zweden
3. Engeland
4. Wit-Rusland
5. Armenie
6. El Salvador
7. Ierland
8. Curacao
9. Polen
10.Nederland
11.Rusland

Alleen heb ik geen Curacao-vlaggetje terug gezien bij uitslagen en standen. Polen trouwens ook niet, volgens mij.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sofya Blanter on 10-04-2012 at 18:46.

10-04-2012 18:44 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sofya Blanter
Alleen heb ik geen Curacao-vlaggetje terug gezien bij uitslagen en standen. Polen trouwens ook niet, volgens mij.


Zo beter? Glimlach

Bij het invoeren van de spelers in SwissMaster wordt de vlag van de federatie waarvoor je speelt gezet, en die is niet noodzakelijkwijs dezelfde als de vlag die hoort bij je nationaliteit. Dat moest ik dus even corrigeren.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 10-04-2012 at 20:43.

10-04-2012 20:41 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dimitri Reinderman heeft een verslag geschreven voor schaaksite.nl.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-04-2012 10:30 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Richard
alle vrijwilligers nogmaals bedankt ook vanaf deze plek. uitverkocht toernooi. op naar 2013, plaats nog onbekend,
datum 29 tot en met 31 maart 2013 !


Plaats nog onbekend - Grotius college volgend jaar geen gastheer meer?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

11-04-2012 19:53 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4462

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Plaats nog onbekend - Grotius college volgend jaar geen gastheer meer?

Dat is niet gezegd, maar het pand waar we nu zitten is dan tegen de vlakte, dus dat gaat niet lukken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

11-04-2012 20:01 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou ja, dat betekent weer kansen voor een speelzaal die geschikt is voor meer deelnemers Knipoog

11-04-2012 21:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de toeschouwer(s) was het weer een geslaagd toernooi.
Maar voor het onderwijs is het weer een slechte periode, het gebouw wordt afgebroken. Het zal wel te klein zijn geworden om de immer uitdijende tussenlaag van midden-managers te huisvesten.

__________________
Mopper

12-04-2012 00:53 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als reactie op stukje reinderman:

Spektakelprijs groep A inderdaad niet naar Ivanov. Hij had immers al de volle buit binnen. Het trucje van meng, stukoffer met mat , tegen reinderman werd mede beloond doordat meng won van een GM. Overigens is Ivanov een prima en verdiende winnaar. Kapsarov speelde wel erg slecht tegen. Overwinning op Haslinger was fraaier.

13-04-2012 10:29 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
Nou ja, dat betekent weer kansen voor een speelzaal die geschikt is voor meer deelnemers Knipoog


dat hopen we dan maar

13-04-2012 10:30 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De resultaten zijn nog niet verwerkt bijde knsb voor de mei -lijst

09-05-2012 15:17 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller