Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC8 rustig ten onder
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

DSC8 rustig ten onder Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zonder slag of stoot, zonder storm of onweersbuien, zonder tegenwind, nee nauwelijks een rimpeltje op het water, heel langzaam maar wel gestaag als het piratenschip in de Asterix-avonturen, ging het achtste kopje onder en kwam niet meer boven.

Pomar 2 speelde met twee invallers en had haar eerste bordspeler Han Nicolaas thuisgelaten. We konden geen verzwakking bespeuren. Jan van de Donk blunderde weliswaar in gewonnen positie en kon opgeven, maar dat rechtvaardigde nog niet de afgemeten nederlaag van 1½ tegen 6½.

Eigenlijk bevestigden alle spelers misschien wel hun huidige vorm. Lito van Reede, aan kop in de C-groep won als enige en bevestigde zijn uitstekende vorm. Simon Dirkse behaalde een plus­remise, maar kon door tijdnood niets anders dan een halfje accepteren.

De rest, de rest ging als de Titanic met een orkestje op de achtergrond, rustig ten onder.

 DSC81502-Pomar 215491½-6½
1Jan van den Donk1772-A.A. van Sas14930-1
2Edgar Huisman1598-K.P. Stolte16770-1
3Simon Dirkse1549-F.A. v/d Elst1553½-½
4René Poots1486-G. Beekman17560-1
5Lito van Reede1461-V. Steemers14781-0
6Rob Scherpenisse1450-M.T.A. Lohrer14220-1
7Herman Zonderland1422-F. van der Meer14500-1
8Bert van der Willik1278-P.M.J. de Man14620-1


Eindstand HSB 3B
 ClubWPAan.BP
1Promotie 712634 
2Pomar 28631 
3Lierse 28625 
4DSC87623½
5DD 75625 
6RVC 42615½
7Schaakhuis 30614 


Na onze tweede wedstrijd en een ietwat optimistisch verslag mijnerzijds schreef Corniel Nobel:

Quote

Ambitie, da’s mooi! Ik denk overigens dat er twee teams sterker zijn (Promotie 7 en Pomar 2) en Lierse 2 is gelijkwaardig denk ik. Die moeten jullie alle drie nog hebben. Het wordt dus een zware kluif.


Corniel , je had het aan het begin van het seizoen al goed gezien!

This post has been edited 7 time(s), it was last edited by Corniel on 28-03-2012 at 10:34.

27-03-2012 12:51 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was jammer dat ik de laatste externe wedstrijd niet kon meespelen: ik moest erop toezien dat de veteranen en senioren rustig hun partijtje konden spelen in de 4e ronde van het kampioenschap voor deze doelgroep en elkaar niet te lijf gingen. Dat is gelukt: ze hebben zich keurig gedragen.
Een forse overwinning voor Pomar 2, zo te lezen hier en daar met enig geluk maar dat moet je hebben af en toe. De jeugd van Promotie 7 was echter een maatje te groot voor de andere teams in deze klasse en werd overtuigend kampioen door alle wedstrijden te winnen. Een geslaagd seizoen denk ik, volgend jaar weer nieuwe kansen!

28-03-2012 01:27 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Euh... jullie zijn toch wel allemaal in de reddingsboten gestapt en gered? We willen volgend jaar weer een achtste!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-03-2012 10:34 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1145

Hoe zachtkens glijdt ons bootje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC moet niet schrikken van het verslag van Rene Poots.

De mensen van het achtste zijn van een generatie die "Hoe zachtkens glijdt ons bootje" nog op school hebben gezongen en zij kennen dat natuurlijk allemaal nog. Ik stel me voor dat zij bij de jaarlijkse barbecue dat allen uit volle borst hebben gezongen.

"Hoe zachtkens glijdt ons bootje" heeft als tweede couplet de waarschuwing dat dat bootje, rank en smal, kan omkieperen. Pas op: De dood vaart mee!
Daar doelde Rene natuurlijk op.

Ook ik behoor tot die generatie. Ook ik zal op den duur wel in het achtste mogen komen spelen. Tegen die tijd zal ik het tweede couplet uit het hoofd gaan leren.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 29-03-2012 at 08:23.

29-03-2012 08:15 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller