Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2011-2012 » Interne competitie (V6): Gert Legemaat nadert koploper
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V6): Gert Legemaat nadert koploper Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted Barendse gaat na 6 ronden nog steeds aan kop. Na zijn remise tegen Jan Peter van Zandwijk is zijn voorsprong echter flink geslonken. Gert Legemaat, die van Hora Vlam won, staat op zeer korte afstand tweede. Kees van der Meer handhaaft zich op de derde plek; hij speelde remise met Ivar de Hoogt.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ted Barendse-Jan Peter van Zandwijk½-½
2Gert Legemaat-Hora Vlam1-0
3Kees van der Meer-Ivar de Hoogt½-½
4Bob Voogt-Diederik van Heijgen1-0
5Willem-Jan van den Broek-Coen Leentvaar1-0


In de B-groep won Richard Oranje voor de zesde maal. Ditmaal moest Cees Huygen eraan geloven. Verder was het remise troef in deze groep.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Cees Huygen-Richard Oranje0-1
2Rob Smits-Martin Verolme½-½
3Frans Palm-Henrik Tamerus½-½
4Sergio de las Heras-Simon Broos½-½


In de C-groep kwamen vele spelers niet in actie vanwege de externe competitie. Karel Vandenberghe klom naar de tweede plek door Dolf Mulder te verslaan. Joop van Ham was te sterk voor Jan Swart, en stijgt daardoor naar plaats 6. Vlak daarachter staat Ernst Hanewald, die Leo Zuijdgeest versloeg.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Jan Swart-Joop van Ham0-1
2Karel Vandenberghe-Dolf Mulder1-0
3Ernst Hanewald-Leo Zuijdgeest1-0
4Frans Smit-Jordy Krempel0-1
5Eric Wagter-Gabe Hoekstra1-0
6Jan Torenstra-Kees Venema0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Untagonklik on 27-03-2012 at 01:43.

27-03-2012 01:40 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ivar de Hoogt (zwart) en ik speelden een opening die ik goed ken. Ik heb er in 1984 mee van Van Putten gewonnen, hij was toen hoofdklassespeler bij LSG, en met een andere variant uit die opening heb ik in de interne in 1994 van Wim Kortis gewonnen. Van Kortis had ik ooit een hoofdklassepartij verloren, dus toen hij (kort) bij ons interne speelde had ik de kans een tikkie terug te geven; dat is toen gelukt.
Ik herinner me de lijnen van die partijen en ik wist dus waar ik het zoeken moest.
Dat bleek dan ook uit het tijdverbruik: na 15 zetten had ik nog 1:07 op de klok staan en De Hoogt 27 minuten. Dat bleek niet uit de stelling: mijn stelling had haar doelgerichtheid verloren; zwart had het initiatief. Zwart won de dame tegen toren en paard, maar tot mijn geluk was de vesting goed verdedigbaar. Toen zwart echt krap in de tijd zat werd remise overeengekomen.

Dat lukt me geen tweede keer! Ivar de Hoogt beheerst het spelletje beter dan ik.
Waarvan akte!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

27-03-2012 10:53 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller