Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Kees van der Meer publiceert 117e Rekenvout
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Kees van der Meer publiceert 117e Rekenvout Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De beslommeringen die gepaard gaan met het spelen voor een KNSB-team zijn fraai verwoord door Kees van der meer in zijn 117e rekenvout. Hoezo, schaken voor je plezier?

“Afgelopen zaterdag speelden de vier DSC-teams de zoveelste ronde in de KNSB competitie. Het waren spannende wedstrijden (..)”. Lees meer: Kees’ Rekenvouten.

This post has been edited 9 time(s), it was last edited by Corniel on 19-03-2012 at 17:00.

16-03-2012 21:55 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hij is weer geweldig Kees!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-03-2012 13:52 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kijk dan toch anders tegen externe wedstrijden (KNSB of HSB) aan. Er is wel verschil tussen een partij in de externe of in de interne competitie. In de externe zal ik een interessant maar speculatief stukoffer niet spelen. In de interne kan dat wel. Zo ben ik de eerste seizoenshelft kansloos opgerold door Albert Kemeling in de interne omdat ik iets speelde wat leuk/interessant leek, maar niet bepaald goed bleek te zijn. In de externe had ik dat niet gespeeld.

Het grootste verschil in tussen de interne en externe zit hem er voor mij in dat je persoonlijke resultaat bepalend kan zijn voor matchpunt(en). Soms is een halfje voldoende voor de matchpunten, hetgeen betekent dat je geen onnodige risico's meer neemt als je weet hoe je de remisehaven moet bereiken. Of je zoekt juist de risico's op (al dan niet met speculatieve zetten) omdat gezien de stand je op winst moet spelen.

Ik ben echter geenszins van plan me daardoor het plezier in het spelletje te laten ontnemen. Als je een resultaat moet behalen voor een of meer matchpunten levert dat wel enige druk op, maar de stand op het bord verandert er niet door.

Ik heb nog nooit een minuut minder geslapen om een verloren partij in de externe, zelfs niet toen ik me na 9 zetten mat liet zetten. (ik zal de stelling nog eens opzoeken en aan dit bericht toevoegen)

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 19-03-2012 at 14:05.

19-03-2012 14:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Untagonklik: die heb je al gepubliceerd al hier, onder mijn mooiste mat...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-03-2012 14:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller