Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2011-2012 » Vierde Grand Prix Rapid prooi voor Jan Peter van Zandwijk
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Vierde Grand Prix Rapid prooi voor Jan Peter van Zandwijk Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De vierde Grand Prix Rapid-avond van het seizoen 2011-2012 is gewonnen door Jan Peter van Zandwijk. Jan Peter won alle 5 zijn partijen. In de B-groep deed Tabitha Snikkers hetzelfde. Daarmee won ze uiteraard overtuigend de groep.

Kijk voor een uitgebreid verslag en de eindstand op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Untagonklik on 21-02-2012 at 02:08.

21-02-2012 02:07 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was een leuke avond gisteren, met voor de verandering ook vijf leuke potjes. Ik heb er drie gepost op DSC privé, omdat ik de openingen wilde laten zien.

Merk op dat Frans Palm een punt heeft. Hij heeft de laatste twee ronden een bye gehad.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-02-2012 10:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteravond de vorm van Noteboom een beetje kunnen doorzetten. En buiten een non-partij tegen Jan-Peter, zat het ook wel mee.

In de eerste ronde tegen Corniel was het inderdaad een spannende stelling zonder dame. Ik dacht zelf wel iets beter te staan, maar een beetje onstabiel, het zou me niets verbazen als er ergens een combinatie in zat voor wit. Na een onhandige keuze van Corniel was zijn structuur ineens zwak en wist ik snel een gewonnen dubbel-toreneindspel te bereiken. Ook met mijn techniek won dat :-)

Ronde 2 speelde ik een bizarre pot tegen Gert, met name creatief openingsspel, ik zal even kijken of ik die nog kan reconstrueren vanavond. Gert leek goed te straan en offerde ergens een stuk. In mijn vooruitberekening dacht ik dat het goed was voor mij, toen het op het bord kwam toch weer slecht en zoals Gert het uiteindelijk speelde bleef ik toch weer het stuk voor. Daarna actief gespeeld en goed gewonnen.

Ronde 3 had ik een goede stelling tegen Hora, toen deze een stuk in de aanbieding deed. Van Hora en Gert kan ik weleens winnen, maar meestal niet beide op 1 avond, dus de doelstelling werd nu 5 uit 5. Helaas ging ik onmiddellijk ernstig in de fout tegen JP van Zandwijk in de opening. Een openingsvalletje kostte mij een stuk tegen 2 pionnen, maar ik had totaal geen compensatie. Nog doorgespeeld tot in het eindspel, maar dat was veel te lang.

De laatste ronde tegen Bob kwam er een spannende stelling op het bord. Ik had wat meer ruimte met zwart, maar wit had het loperpaar. Ergens won ik een kwaliteit, maar het loperpaar was ruim voldoende compensatie. Wit nam het initiatief, maar verloor ergens in de verwikkelingen zijn loperpaar, waarna het eenvoudig was. 4 uit 5 en opnieuw een mooie TPR (23+). Tot slot nog een tijdje gesnelschaakt tegen Ted, waarbij Richard Oranje onthulde dat Jaap Flohil zijn moeder een Fries(in) is. :-)

21-02-2012 10:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

He, ik had een verliespartij, twee winst, en een remise, en een bye.
Score 2½. Had dat geen 3 moeten zijn?
Telt een bye niet in onze groep? Ik kan er niet wakker van liggen. Lekker gespeeld, dat heb ik!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 23-02-2012 at 13:27.

23-02-2012 13:27 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Kees: ik denk dat Ton de byes verkeerd heeft ingevoerd. Frans Palm had ook al 0 punten voor zijn byes ontvangen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

23-02-2012 14:00 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zal er vanavond even naar kijken, en het corrigeren.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

23-02-2012 14:04 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als je er toch naar gaat kijken: hoewel ik toen geloof ik dramatisch slecht gescoord had mis ik de standen van de 2e GPR avond op de website.

En een totaalstand, eventueel :-)
Maar dat zou ik natuurlijk ook zelf even kunnen uitrekenen.

23-02-2012 15:00 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller