Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC3 verliest nipt van Spijkenisse 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

DSC3 verliest nipt van Spijkenisse 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met drie invallers en het kleinst mogelijk verschil heeft DSC3 het thuis niet gered tegen Spijkenisse 2: 3,5 - 4,5 verlies.
Ondanks dit verlies staat het 3e nog steeds 'veilig'op een 5e plek.
De onderlinge resultaten:

1. Padurariu,C.(Ciprian) 2215 Kalkman,R.(Rob) 1896 ½ - ½
2. Verbaken,O.(Onno) 2085 Beek van der,R.(Ruud) 2026 ½ - ½
3. Hoogt de,I.(Ivar) 1922 Pluijm van der,R.(Rick) 1890 0 - 1
4. Lisdonk van de,L.P.J.A.(Lucien) 2028 Klepke,R.(Ricardo) 2037 ½ - ½
5. Vries de,J.P.(Jan-Pieter) 1975 Zevenhuizen,D.J.(Daniel) 1798 0 - 1
6. Slaa,R.(Ricardo) 2095 Hubner,W.J.P.(Werner) 1755 1 - 0
7. Kemeling,A.E. 1648 Looij,G.(Gijsbert) 1755 ½ - ½
8. Smits,B.(Benjamin) 1940 Deceuninck,I.V.(Ivan) 1799 ½ - ½

11-02-2012 23:28 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vrijdagavond kreeg ik een mail van Arno of ik wilde invallen in DSC4. Vanwege de problemen met de mail van KPN was de communicatie wat lastig. Ik kon wel mail ontvangen maar niet versturen. Per telefoon stelde ik Arno op de hoogte dat ik beschikbaar was. Wat later op de avond kreeg ik een mailtje dat ik mocht invallen in DSC3.
Nu was mijn vorige invalbeurt in DSC3 al weer enige tijd geleden (3302 dagen om precies te zijn). Het derde speelde toen eerste klasse HSB. De tweede invalbeurt in DSC3 was tevens mijn debuut in de KNSB competitie.
Van voorbereiding was natuurlijk nauwelijks sprake. Op basis van de informatie van de KNSB-site verwachtte ik een tegenstander met 100 a 200 rating punten meer. Gecombineerd met het feit dat ik met zwart speelde verwachtte ik een zware middag.
Dat bleek uit te komen. Mijn tegenstander had inderdaad een rating van ruim 100 punten meer. De hele partij stond ik wat minder. Mijn tegenstander had een ruimteoverwicht. Daarentegen had ik wel een voordeel op de klok van een kwartier. Het ruimteoverwicht bleek uit de opstelling van de pionnen. Wit had pionnen op d4 en c4, en zwart pionnen op e6 en c6. De partij draaide min of meer om de vraag of d4 kon worden doorgeschoven, om de stelling open te breken. Dat lukte niet.
In de tijdnoodfase speelden we het allebei niet optimaal. Mijn tegenstander bood remise aan wat ik na overleg met mijn teamleider accepteerde. Op basis van de stelling was het aannemen terecht. Echter vanwege zijn tijdnood (minder dan twee minuten voor 10 zetten), had ik nog wel even door kunnen spelen. Ik merkte wel dat de concentratie aan het afnemen was en de gedachte nog anderhalf a twee uur door te moeten spelen mij ook niet aantrok. Ik was daarom ook wel enigszins opgelucht dat ik de remise mocht aannemen.
Zo eindigde mijn KNSB debuut met een verdienstelijke remise. Omdat de partijen langer duren en ook zwaarder zijn merkte ik dat in de avond nog wel enige tijd nodig had om weer tot rust te komen. Dat is dan het voordeel van in de middag spelen, daar heb je dan ook de tijd voor.

12-02-2012 09:45 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed...ik heb gisteren een prima partij gespeeld, waarin ik totdat ik de beslissende blunder maak (meteen mat, dus uit) steeds miniem beter heb gestaan en een enkele keer kans op een licht plusje heb laten liggen. M.a.w. een partij compleet in evenwicht, maar een kapitale fout.

Helaas, maar gezien een aantal eerdere partijen dit seizoen, zal het mijn karma geweest zijn.

12-02-2012 19:54 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je weet toch dat je alleen niet verliest als je eerst een stuk achter komt Ivar?

13-02-2012 09:28 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas lijkt het inderdaad mijn limitatie te zijn dat ik alleen resultaat kan boeken na slecht tot extreem slecht te hebben gestaan..volgende keer zal ik minder mijn best doen in de opening! ^^

13-02-2012 16:39 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller