Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC5 soepel langs Botwinnik 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

DSC5 soepel langs Botwinnik 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC5 is nog volop in de race om het kampioenschap. In een rechtstreeks duel werd concurrent Botwinnik 3 met 5½- 2½ verslagen. Het belooft een spannende ontknopping te worden in de eerste klasse B van de HSB.

We begonnen minder goed dan de eind­uitslag doet vermoeden maar de winst is nooit echt in gevaar geweest.

Kees van der Meer maakte een snelle remise aan bord 2. Van de partij heb ik niks gezien. Op dat moment stond Jan-Pieter de Vries nogal gedrukt maar Toine Prangers en René Torenstra hadden beide een flinke plus. De overige partijen zagen er nog gelijkwaardig uit.

Jan-Pieter kon de storm­aanval van zijn tegenstander niet meer afweren en verloor zijn eerste partij dit seizoen. Niet lang daarna besloten Martin Verolme en zijn tegenstander om 1 tegen 2 stukken te ruilen in ons voordeel, Martin maakte het daarna soepel af: 1½- 1½ dus.

Vervolgens buitte Toine zijn voordeel uit en wist een gewonnen eindspel te bereiken die hij netjes won. Hij lijkt zijn vorm weer hervonden te hebben. Rob Smits speelde een lastige partij en moest lang verdedigen, hoe hij uiteindelijk verloren heeft heb ik niet kunnen zien: 2½- 2½ is de stand.

René maakte vervolgens zijn partij af waar hij vanaf de opening het betere spel had, een soepele overwinning.

Alleen Marco Anink en Diederik van Heijgen waren nog bezig, eerder dacht ik dat Marco een plusje had dus ik had er vertrouwen in dat hij ditmaal zou scoren. Ik was te druk bezig met mijn partij om het te zien maar hij haalde de match­punten binnen.

Diederiks verliep alles behalve soepel, hij wilde een koningsaanval opzetten maar zijn tegenstander rokeerde niet en zette Diederik onder druk op de damevleugel. Dit moest met hangen en wurgen verdedigt worden wat gelukkig lukte. Zijn tegenstander speelde wat opportunistisch waar hij beter had kunnen rokeren om zijn laatste onontwikkelde stuk erbij te halen (de toren ja).

Plots werkten Diederiks stukken allemaal samen en had hij meerdere dreigingen om materiaal te gaan winnen. Zijn tegenstander had het me moeilijker kunnen maken door 1 stuk te geven maar het werden er 2. Dat bleek in de komende 15 zetten genoeg voor de winst.

De kansen voor het kampioenschap zijn er volop maar het zal spannend worden daar we met 3 teams op 8 match­punten staan. Wij krijgen nog hekkensluiter WSC5 en de huidige koploper (op bordpunten) Schaakhuis 1 voor de kiezen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 31-01-2012 at 14:35.

31-01-2012 11:42 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Diederik Diederik is a Male
actief DSC-lid


geregistreerd: 17-02-2004
aantal berichten: 74

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

edit: Verplaatst naar het nieuwsbericht

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 31-01-2012 at 14:36.

31-01-2012 14:29 Diederik is offline Search for Posts by Diederik Add Diederik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank voor je verslag Diederik. En prettig dat jullie gewonnen hebben. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

31-01-2012 14:36 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van mij kon het niet komen die dag. Er was al meer mis gegaan.
Ik was moe, ben vroeg naar huis gegaan, en 's avonds bij het tandenpoetsen bleek ik scheerzeep in plaats van tandpasta op mijn borstel te hebben gedaan.
Er zal die dag wel een bit scheef hebben gezeten in mijn grijze cellen.

Overigens: klasse 1a is spannender dan die van ons, 1b.
Ook in 1a zijn er drie ploegen met 8 uit 5.

In 1b, bij ons, speelt de volgende ronde 8-punter Schaakhuis 1 tegen 8-punter Rijswijk 2. Pas dan weten we wie er op 10 uit 6 komt. En dan mag DSC5 in de laatste ronde tegen Schaakhuis 1. In 1b zoeken de topploegen het dus in een onderling duel uit!

In 1a hebben de drie topploegen met 8 uit 5, te weten ScHTV2, Promotie 4 en BF/Wassenaar1, tegen elkaar 4-4 gespeeld. Zij wonnen verder alles. Hun bordpuntenaantal is nagenoeg gelijk. Zij ontmoeten elkaar niet meer en het kampioenschap zal worden bepaald door ieders kunst van het kleine-jongetjes-meppen (met dank aan Donner voor de uitdrukking) in de laatste twee ronden!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by winfvdm on 31-01-2012 at 21:10.

31-01-2012 20:54 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller