Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC7 op kampioenskoers
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC7 op kampioenskoers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het zevende heeft ook de vijfde wedstrijd gewonnen. Promotie 6 werd met 5½-2½ verslagen.

Voor de vijfde keer dit seizoen mochten we aantreden in het Denksportcentrum. Ditmaal weer als thuisploeg.

Als eerste was Kees Korving klaar. In het middenspel had hij een plus toen zijn tegenstander tot een foutief torenoffer overging. Kees toonde dit overtuigend aan.

Paul van Riet was in de opening tegen een pionvork aangelopen. Lange tijd had hij daar twee pionnen voor. Toen hij er daar ook nog een van verloor werd het wel erg lastig. Een vrijpion die hij daarna creëerde redde echter het halfje.

Gerard Bilars was niet heel goed uit de opening gekomen. Hij had een zeer slechte loper. Nóg slechter dan die van zijn tegenstander. Na een aantal fraaie zetten wist hij dit nadeel weg te poetsen. De muziek was daarna wel uit de stelling: 3-1.

Theo Rekveldt was nogal gedrukt uit de opening gekomen. In het middenspel wist hij het initiatief alsnog te grijpen. In de tijdnood van zijn tegenstander won hij toch nog soepel.

Bart Vlasbloms tegenstander was sterk uit de opening gekomen en had Bart behoorlijk in de tang. Bart wist vervolgens de zwarte dame in te sluiten waarna zwart nog een Kamikaze-aanval probeerde. Hoewel het er gevaarlijk uitzag, kwam de 4-1 niet in gevaar.

Albert Kemeling was de hele avond lang bezig om een klein plusje uit te buiten. Op het moment dat de 4-1 viel, schoot zijn tegenander een enorme bok, waarna Albert het pionneneinspel én de matchpunten veiligstelde.

René Gelpke had gedurende de partij lange tijd een klein plusje. Genoeg voor winst leek het niet en met de teamoverwinning op zak geloofden hij en zijn tegenstander het verder wel.

Cees Huygen probeerde ondertussen een moeilijke stelling met een kwaliteit minder te keepen. Te vergeefs, en zo was de eindstand een feit.

Door dit resultaat is het kampioenschap weer een stapje dichterbij gekomen. Door de nederlaag van Promotie 6 kan DSC9/Prometheus niet meer degraderen.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Untagonklik on 17-01-2012 at 01:52.

16-01-2012 23:44 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heb je stukje een beetje uitgebreid Albert. Ik heb hopelijk beter gezien wat er zoal gebeurde op de borden.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-01-2012 09:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

RE: DSC7 op kampioenskoers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Albert
Door dit resultaat is het kampioenschap weer een stapje dichterbij gekomen. Door de nederlaag van Promotie 6 kan DSC9/Prometheus niet meer degraderen.


In theorie zou het nog kunnen, met nog 3 wedstrijden te gaan. Maar met nu al 5 wedstrijdpunten lijkt me dat sterk. Ik denk dat na donderdag (DSC9-SHTV 4) SV Prometheus/DSC9 gewoon op de tweede plaats staat.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-01-2012 13:30 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed bezig mannen! nog 2 MP en het kampioenschap is veilig!

17-01-2012 16:13 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller