Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC6 verslaat Promotie 5 met ruime cijfers
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC6 verslaat Promotie 5 met ruime cijfers Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC6 heeft goede zaken gedaan door met ruime cijfers te winnen van Promotie 5. In no-time werd het 4-0, waarna nog vier remises de eindstand op 6-2 voor DSC op het bord brachten.

Na een gastvrij edoch koud onthaal (het dragen van warme kleding strekte sterk tot de aanbeveling) kwam DSC goed uit de startblokken. Als eerste leek Ton Vissers te gaan winnen. Hij won vroeg in het middenspel een paard, door de zwarte dame over te belasten. Ook snoepte hij een pionnetje mee. Kat in het bakkie.

Toch was het niet Ton die score opende. Op bord twee was Corniel Nobel als eerste klaar. Ook zijn tegenstander verslikte zich in het vroege middenspel. Alleen daar ging het harder en sneller bergafwaards:



Ondertussen had invaller Jan van de Donk een gezonde pion gewonnen, en Nancy stond zeer overweldigend. Laatst­genoemde zette DSC6 op een 2-0 voorsprong. Haar tegenstander gaf in een steeds penibel wordende stelling pardoes zijn dame weg.

Kort daarom tikte Ton Vissers de 3-0 binnen. Hij was zijn materiėle voorsprong rustig blijven uitbouwen en kwam logischerwijze niet meer in gevaar.

Jan van der Donk stelde het eerste match­punt daarop veilig. Langzaam maar zeker had hij alle stukken afgeruild. Toen zijn tegenstander de keuze kreeg of om de laatste lopers af te ruilen of tweede (vrij)pion achter te komen, gaf hij op.

Gert Jan Baas stelde de zege veilig. Hij kreeg de remise in de schoot geworpen. Eerder op de avond hij hij zeer goed gestaan, maar in de slotstelling had zijn tegenstander geen problemen meer en zou je kunnen verwachten dat hij er - gezien de tussenstand - nog een winst­poging zou ondernemen.

Ook Filippo Sidoti en Reinier Heeres deelden de punten met hun tegenstanders. Eerstgenoemde had een vreemde stelling met ongelijke materiaal­verhoudingen ( vs ), maar beiden geloofde het schijnbaar verder wel.

Bij Reinier was het de hele avond een net-niet partij: hij had initiatief en een ongelukkige loper op g6. Maar noch hij, noch zijn tegenstander wisten/durfden de duim­schroeven aan te draaien.

Als laatste was teamleider Simon Broos bezig. Hij kreeg een opgelegde kans om ook zelf te winnen:

Helaas miste hij deze voortzetting. De afloop van het toreneindspel kon uw verslaggever niet meer aanzien. Gelukkig ging dat uiteindelijk niet mis.

Al met al een keurige 6-2 overwinning. Opgewarmd en vrolijk gingen wij huiswaards.

 Promotie 51604-DSC617212-6
1R.R. Matai1662-Nancy Kirana17710-1
2F.M. Martens1689-Corniel Nobel17850-1
3G.M.B. Toxopeus1641-Gert Jan Baas1755½-½
4D.J.F. van Nies1699-Reinier Heeres1735½-½
5J.P. Busman1690-Simon Broos1715½-½
6M. van Staden sr.1530-Jan van de Donk17720-1
7R. de Vries1499-Ton Vissers16820-1
8C. Schoon1422-Filippo Sidoti1556½-½

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Untagonklik on 14-12-2011 at 12:00.

13-12-2011 23:33 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verslag uitgebreid, toegevoegd.

Het was een leuke combinatie en een prettige overwinning. Vooral veel van m’n teamgenoten kunnen bekijken. Dat was af en toe niet zo goed voor de gezondheid. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-12-2011 11:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Vooral veel van m’n teamgenoten kunnen bekijken. Dat was af en toe niet zo goed voor de gezondheid. Knipoog


Bekritiseer je nou het uiterlijk van je teamgenoten of hadden ze een besmettelijke ziekte onder de leden? Lach

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

14-12-2011 14:23 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Bekritiseer je nou het uiterlijk van je teamgenoten of hadden ze een besmettelijke ziekte onder de leden?


Ik heb wel een opvatting over hoe mijn teamleden er uitzien, maar die houd ik doorgaans voor me. En dat laatste is ongetwijfeld waar. Glimlach

Maar zoals je zelf wel snapt, het ging over hun spel. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-12-2011 15:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een mooie overwinning, en een mooi verslag; hulde!

16-12-2011 11:49 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Adriaan ter Mors
Een mooie overwinning, en een mooi verslag; hulde!

Dat het anderen maar mag inspireren hetzelfde te doen. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

16-12-2011 13:58 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller