Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2011-2012 » Interne competitie (N10): Zie de maan schijnt door de bomen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Interne competitie (N10): Zie de maan schijnt door de bomen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zie de maan schijnt door de bomen, makkers schaakt u heerlijk mee?
’t Heerlijk avondje is gekomen, ’t avondje van DSC.
Vol verwachting klopt ons hart, wie de vork geeft, wie het mat.
Vol verwachting klopt ons hart, wie de bok schiet, wie het mat. (wie het meezat?)

Was Ciprians aanval vleugellam, of was het een superieure Hora Vlam?
In ieder geval was het Jolle Lont, die Luciën verslond.
Gert Legemaat, nam Bob Voogt de maat.
Alleen Martin Glimmerveen, kwam er bij Diederik niet doorheen.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Willem-Jan van den Broek-Ted Barendse0-1
2Ciprian Padurariu-Hora Vlam0-1
3Gert Legemaat-Bob Voogt1-0
4Luciën van de Lisdonk-Jolle Lont0-1
5Willem Broekman-Evert van den Hooven0-1
6Diederik van Heijgen-Martin Glimmerveen½-½


Ivar maakte secuur en kalm, korte metten met Frans Palm.
Terwijl een gulle Jan van de Donk, Rob Smits de overwinning schonk.
Tot slot maakte Sofia blij van zin, Martin Verolme in.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Kim Meulenbroek-Bart Vlasblom1-0
2Frans Palm-Ivar de Hoogt0-1
3Sofya Blanter-Martin Verolme1-0
4Albert Kemeling-Theo Rekveldt0-1
5Jan van de Donk-Rob Smits0-1
6Ton Vissers-Edgar Huisman0-1
7Felippo Sidoti-René Torenstra0-1
8Lucas ter Hall-Kees Venema0-1


Sint miste hoe het nu kwam, maar René Poots versloeg Joop van Ham.
Terwijl na enige hindernissen, het remise werd tussen Zonderland en Scherpenisse.
Aan de zwarte vreugde droeg nog mede, de overwinning van Lito van Reede.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Joop van Ham-René Poots0-1
2Simon Dirkse-Lito van Reede0-1
3Herman Zonderland-Rob Scherpenisse½-½
4Karel Vandenberghe-Dolf Mulder0-1
5Gerrit Bussmann-Ernst Hanewald0-1
6Eric Wagter-Frans Smit½-½
7Sander Adrinois-Jan Torenstra0-1
8Gabe Hoekstra-Sabine van Onselen0-1


Al met al was het een heerlijk schaak­festijn.
Waar de Sint volgend jaar weer hoopt bij te mogen zijn.
Wederom met pepernoten en marsepein.

Het oorspronkelijk puntdicht was een reactie op de interne competitie op het avondje van Sint-Nicolaas:

Sinterklaas moest even denken
Wat hij schakers wel moest schenken
Sint geeft zeker - wist je dat? -
Zulke mensen ’t liefste MAT!

This post has been edited 8 time(s), it was last edited by winfvdm on 08-12-2011 at 10:18.

05-12-2011 20:17 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wat een leuke surprise!
Maar zowaar ik Ted heet
denk ik dat hij liever remise
maakt tegen iemand die zijn verjaardag vergeet!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

06-12-2011 09:09 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Interne competitie (N10): Ted Barendse (A) en Ivar de Hoogt (B) nemen afstand Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zonder Arno is het even behelpen maar vooruitlopend op de volledige uitslagenlijst en standen kan alvast worden geconcludeerd dat koploper Ted Barendse in de 10e ronde in groep A goede zaken heeft gedaan. Zelf kwam hij weliswaar slecht, waarschijnlijk verloren te staan tegen Willem-Jan van den Broek maar zware tijdnood brak laatstgenoemde op. Nummer 2 Ciprian Padurariu ging al in de opening onderuit tegen Hora Vlam - de man in vorm. Vermeldenswaard in groep A waren voorts de prestaties van de 4e team spelers Evert van den Hooven en Jolle Lont: zij wonnen beiden, en wel van Willem Broekman, resp. Lucien van de Lisdonk.

In groep B verstevigde Ivar de Hoogt met een zege op Frans Palm zijn leidende positie. Ook Sofya Blanter en Theo Rekveldt wonnen onder meer hun partij.

In groep C waren er onder meer overwinningen voor René Poots en Ernst Hanewald.

Voor verdere details wordt verwezen naar de volledige uitslagenlijst later deze of begin volgende week.

06-12-2011 17:41 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Goede zaken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat ik ook goede zaken heb gedaan. Cees Huygen speelde niet, Lucas verloor, Simon verliest en Rob en Herman remiseerden. Jammer genoeg heb ik dan geen flauw idee wat mij dat allemaal gaat opleveren. In spanning afwachten tot de nieuwe stand er is, dus.

06-12-2011 18:13 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Huh, Willem-Jan, ik zag geloof ik een stelling waar jij iets van 48 tegen 35 minuten had?

Zelf kwam ik goed weg tegen Diederik. Ik speelde een gambiet, kwam eerst lekker te staan, maar na een slechte zet moesten mijn stukken vooral terug. Toen stond ik simpelweg een pion achter. Net toen Diederik er dwars doorheen leek te gaan - mijn koningstelling werd geopend - deed hij een mindere zet. Hij ruilde de paarden af en de pion die terugsloeg opende de weg voor de schwindel Th6-b6-(dame weg)xb2, waarna ik mat-in-1 dreig.



Diederik moest dus eeuwig schaak houden. Ik kon daar wel uitlopen met Tb8 en Kd7-e7-f6, maar dat was niet zonder risico's. Wit staat immers materiaal voor en zijn koning lijkt via d1 te kunnen ontsnappen. Na enig nadenken kwam ik er niet echt uit, dus eeuwig schaak gemaakt.

De computer geeft me gelijk, maar uit de post-mortem met o.a. Ivar er bij bleek zwart meer resources te hebben dan ik had gezien. Met iets meer tijd op de klok dan Diederik, had ik wellicht toch wel door kunnen spelen. Maar nogmaals, de computer gaf 0.00, dus remise zal niet onterecht geweest zijn.

07-12-2011 08:13 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hopelijk niemand voor het hoofd gestoten dit keer
Het tweede topic bestaat niet meer
Gebroederlijk samengevoegd
Als admin ben ik daar immers toe bevoegd Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-12-2011 08:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed bezig Corniel Glimlach

07-12-2011 14:45 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

RE: Interne competitie (N10): Zie de maan schijnt door de bomen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote


Al met al was het een heerlijk schaak­festijn.
Waar de Sint volgend jaar weer hoopt bij te mogen zijn.
Wederom met pepernoten en marsepein.


Het zal dichterlijke vrijheid zijn, maar ik heb geen pepernoten of marsepein gezien.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

07-12-2011 18:38 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
HaraldBlauwtand HaraldBlauwtand is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2005
aantal berichten: 17

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Er werden genoeg kadootjes uitgedeeld op pakjesavond. Ciprian gaf zijn loper g5 weg, mijn tegenstander offerde een loper op a7 maar zag er niets voor terug en een zekere KVDB(of D) weigerde een volle toren (van Dolf Mulder) mee te snoepen.

07-12-2011 21:46 HaraldBlauwtand is offline Send an Email to HaraldBlauwtand Search for Posts by HaraldBlauwtand Add HaraldBlauwtand to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

RE: Interne competitie (N10): Zie de maan schijnt door de bomen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Zonderland

Het zal dichterlijke vrijheid zijn, maar ik heb geen pepernoten of marsepein gezien.

Je moet een goed gedicht niet verpesten met feiten (een goed verhaal ook niet)

@Kees van der Meer: prima aanpassingen. Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 07-12-2011 at 23:15.

07-12-2011 23:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op deze mooie sinterklaasavond had ik besloten vroeg in de partij een klein cadeautje aan Frans Palm te geven, ondanks het feit dat hij zijn schoen niet netjes had gezet.

In ruil voor deze pion kreeg ik mooi dynamisch spel, maar de witte stukken hadden zeker ook de nodige mogelijkheden.

Tot vrij diep in de partij heeft het zich aardig in evenwicht gehouden, ik moet nog opzoeken of het pionoffer niet uberhaupt een theoretische remise oplevert, want in dat geval gaat er een nieuw wapen tegen betere spelers mijn arsenaal in.

Wat later op de avond speelde de hoge leeftijd van mijn opponent hem parten, want hij produceerde een tweetal mindere zetten op rij, waardoor ik van gelijk tot beter en van beter tot straal gewonnen ging.
Na nog een misgreep was het zelfs binnen enkele zetten uit.

Blijkt maar weer dat de heer Palm al in zijn derde levensfase zit. (1. Je gelooft in sinterklaas; 2. je gelooft niet in sinterklaas; 3. je bent sinterklaas)

Cheers!

P.s. Rene, het levert je meer ademruimte op in je 3e plaats op de ranglijst. Immers, je achtervolgers verliezen terrein.
Verder nader je Lucas tot op enkele punten. Dus heb je uitzicht op de 2e positie.

P.p.s. Het is ook geen toeval dat ik in externe wedstrijden de zwarte stukken opeis, zie in de uitslagen maar welke de betere van de twee kleuren is. Op elk niveau!

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Ivar de Hoogt on 08-12-2011 at 16:31.

08-12-2011 16:24 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller