Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC3 en DSC9 verslaan Vogelwijk
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC3 en DSC9 verslaan Vogelwijk Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het derde en negende team van DSC boeken ruime zeges op Vogelwijk 1 en Vogelwijk 5.

De tweede wedstrijd van DSC3 was tegen het eerste team van Vogelwijk. Dat team speelde vorig jaar nog in de 3e klasse KNSB, en was dus een geduchte tegenstander. De wedstrijd begon met een meevaller, het eerste bord van Vogelwijk bleef onbezet. Hun eerste bordspeler was de wedstrijd vergeten en kon niet meer op tijd arriveren.

De eerstvolgende partij die uit was was die van Matthijs. Zijn tegenstander viel wel aan, maar vergat zijn eigen verdediging. Matthijs profiteerde, won materiaal en kreeg vervolgens een gedekte vrijpion op f2. En die deed wit definitief de das om.

Henrik won daarna zijn partij met een fraai stukoffer. Hij had niet veel tijd meer over toen hij het speelde, en het leek in ieder geval genoeg voor eeuwig schaak. Henrik had echter verder gerekend en won de partij.

Ook Marco zat in lichte tijdnood. Maar hij was veel beter uit de opening gekomen, en zijn tegenstandster had een stuk geofferd in het middenspel. Ze had daar weliswaar enige compensatie voor, maar Marco kwam onder de druk uit en had toen gewoon een stuk meer. Dat was genoeg voor de winst.

Teun kreeg in de opening een stukoffer om zijn oren. Hij had erg veel tijd nodig in de verdediging, maar kwam daarmee ook niet onder de druk uit. Zijn tegenstander bleek de aanval uitbouwen, en bezorgde Vogelwijk daarmee het eerste punt.

De twee matchpunten werden door Koert veilig gesteld. Hij had in het middenspel een pion gewonnen, maar zijn tegenstander had wel druk. Koert wist zich echter te bevrijden, won nog een pion, maar koos vervolgens in het eindspel de verkeerde weg. Hij hield weliswaar een pionneneindspel met een pion meer over, maar winst zat er niet meer in.

Willem-Jan had een zware pot. In het middenspel gebruikte hij erg veel tijd in een cruciale stelling. Hij offerde er een moeilijk te verdedigen pion, maar kreeg niet heel erg veel compensatie. Toen hij later een kleine kwal verloor was het pleit beslecht.

De laatste partij was van mezelf. Mijn tegenstander plantte een zwarte vrijpion op c3. Deze bleek echter eerder zwak dan sterk. Nadat ik een keer had verzuimd deze pion te winnen kwam mijn tegenstander in enige tijdnood. In die fase werd de f-lijn opengebroken en kwam zijn koning onder vuur. Het kostte een pion en het resterende eindspel bleek gewonnen.

Een knappe 5½-2½ overwinning dus voor het derde, dat daarmee de eerste twee matchpunten binnen heeft.

Ook het jeugdteam van DSC, het negende, speelde een thuiswedstrijd tegen Vogelwijk. Zowel DSC9 als Vogelwijk 5 hadden hun eerste wedstrijd gewonnen. Het duel tussen deze twee teams leverde echter geen gelijkopgaande strijd op. Op de meeste borden stonden stellingen die duidelijk in het voordeel waren van de DSC-ers. Zes partijen werden uiteindelijk gewonnen door DSC, en twee gingen er verloren. Een knappe 6-2 overwinning voor het negende dus.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-10-2003 18:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verslag DSC9? Knipoog

24-10-2003 13:38 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja Berend, is dat niets iets voor jou omdat hier te melden?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-10-2003 17:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Berend Berend is a Male
forumlid


geregistreerd: 17-09-2002
aantal berichten: 13

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

1 keer is wel genoeg hoor corniel Gemeen

maar ik heb een E-mail van Thomas gekregen dat hij alleen een verslagje van giordano en job wil hebben, die waren eerder klaar met hun wedstrijd Tong

24-10-2003 18:27 Berend is offline Send an Email to Berend Search for Posts by Berend Add Berend to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Laat ze dat dan posten! 8) Draaiend hoofd 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-10-2003 21:14 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Berend Berend is a Male
forumlid


geregistreerd: 17-09-2002
aantal berichten: 13

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eerst moeten giordano en job nog hun verslag naar Thomas mailen

24-10-2003 21:43 Berend is offline Send an Email to Berend Search for Posts by Berend Add Berend to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller