Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2011-2012 » Interne competitie (N3): Wit begint en wint
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N3): Wit begint en wint Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tijdens de derde ronde van de interne competitie bleek het gezegde 'Wit begint en wint' een hoog waarheidsgehalte te hebben. Tegenover 10 overwinningen van de witspelers stonden slechts 2 zwarte overwinningen. De overige 9 partijen eindigden in remise.

In de A-groep deed Kim Meulenbroek goede zaken. Via een zwaarbevochten overwinning op Luciėn van de Lisdonk greep hij de koppositie. Hij passeerde Gert Legemaat en Jan Peter van Zandwijk, die het punt deelden. Willem Broekman boekte een knappe overwinning op David van Kerkhof, die zijn eerste partij van het seizoen speelde.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
aJan Peter van Zandwijk-Gert Legemaat½-½
aKim Meulenbroek-Luciėn van de Lisdonk1-0
aWillem Broekman-David van Kerkhof1-0
aKees van der Meer-Bob Voogt½-½
aTed Barendse-Hora Vlam1-0
aWalter Anema-Sophia Thoma1-0
aMartin Glimmerveen-Evert van den Hooven1-0
aRichard Oranje-Arno Wiersma1-0


In de B-groep is Rob Smits de koploper. Hij remiseerde met Simon Broos, die derde staat. Theo Rekveldt klom naar de tweede plaats door Ivar de Hoogt te verslaan. Roel Visser speelde zijn eerste partij van het seizoen remise tegen Pieter Hofstee.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
bRob Smits-Simon Broos½-½
bTheo Rekveldt-Ivar de Hoogt1-0
bHenrik Tamerus-Kees Korving½-½
bMartin Verolme-Pieter Goossens½-½
bAlbert Kemeling-Gert-Jan Baas0-1
bBart Vlasblom-Frans Palm0-1
bCoen Leentvaar-Felippo Sidoti1-0
bGerard Bilars-Ton Vissers½-½
bPieter Hofstee-Roel Visser½-½


In de C-groep stonden slechts 4 partijen op het programma, doordat DSC8 en DSC10 een wedstrijd speelden in de externe competitie. Cees Huygen deed uitstekende zaken door Frans Smit te verslaan. Hij staat nu ruim aan kop. Lucas ter Hall en Bram Lof, die vorige week debuteerden met een overwinning, voegden daar deze avond allebei een half punt aan toe.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
cCees Huygen-Frans Smit1-0
cGerrit Bussmann-Lucas ter Hall½-½
cBram Lof-Paul van Riet½-½
cLeo Zuijdgeest-Aad de Jong1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

04-10-2011 00:59 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had maandag een - voor mij in ieder geval - leuke partij tegen Evert. Hoewel ik wat theorethische kennis mis kwam ik lekker uit de opening en voldeed aan Arno's opdracht: wit begon en won.

Hier de slotstelling die mooi de verspreidde zwarte stukken toont. Voor de hele partij, zie DSC Privé

06-10-2011 09:20 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

arno was vergeten me in te delen en dus speelde ik tegen arno... In een SOS-variantje offerde arno een pion welke ik weigerde om even later zelf een pion te offeren. een wit paard galoppeerde door de zwarte stelling en de zwarte dame en koning werden de rest van de partij opgejaagd met de zwarte torens op a8 en h8 grotendeels als toeschouwers. mat of groot materiaalverlies betekende het einde van een leuk potje.

07-10-2011 15:12 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller