Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2010-2011 » Joost Michielsen wint clubkampioenschap snelschaken
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Joost Michielsen wint clubkampioenschap snelschaken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joost Michielsen heeft net als vorig jaar het clubkampioenschap snelschaken met 8 uit 9 gewonnen. Hij bleef Richard Oranje een half puntje voor.

Kijk voor een verslag en de eindstand op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

07-06-2011 00:41 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tjsa weer een joop zoetemelk plek behaald. Winst op onder meer joost, joram, martin,bob, remise tegen gert. Helaas met een dame tegen toren meer tegen walter een moment van schaakblindheid en een paardvork later was mijn dame weg. Joost maakte geenf out meer na zijn nederlaag tegen mij (na een mooie truc had hij eeuwig schaak moeten houden, maar gign nu ten onder aan een tweede penning).
Opvallend de hoge klasseringen van alle tweede teamspelers. Bob zelfs weer 3e ondanks mijn uitgelokte stap 2 truc.

07-06-2011 19:02 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En dan was er ook nog een hilarisch moment: Vlam werd verrast door een Böhm-zet van Corniel Nobel.
Het gezicht van Vlam die een pion wilde slaan op h7 maar de pion sprong van h6 naar h8(D). Verward Daarna: Gemeen Corniel keek zo: Grijns .

__________________
Mopper

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Van Dop on 07-06-2011 at 22:43.

07-06-2011 22:42 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
En dan was er ook nog een hilarisch moment: Vlam werd verrast door een Böhm-zet van Corniel Nobel.
Het gezicht van Vlam die een pion wilde slaan op h7 maar de pion sprong van h6 naar h8(D). Verward Daarna: Gemeen Corniel keek zo: Grijns .


De zet was nog beter voorbereid:
a4-a2½! Le6
a2½-a1D!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-06-2011 00:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het ging nog nét iets anders:

1...a4-a2 (gewoon direct twee stapjes)
2.e6 a2/

Dus formeel was Hora te laat met claimen. Gemeen Grijns Gemeen

Maar zijn blik was voldoende, dat puntje kon me gestolen worden. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-06-2011 10:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Subjectiviteit: een prachtig fenomeen! Daardoor zijn eigen fouten blunders..

Quote

Originally posted by Richard
Helaas met een dame tegen toren meer tegen walter een moment van schaakblindheid en een paardvork later was mijn dame weg.


Maar andermans fouten uitgelokt:

Quote

Originally posted by Richard
Bob zelfs weer 3e ondanks mijn uitgelokte stap 2 truc.


Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

10-06-2011 17:43 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco
Subjectiviteit: een prachtig fenomeen! Daardoor zijn eigen fouten blunders..

Quote

Originally posted by Richard
Helaas met een dame tegen toren meer tegen walter een moment van schaakblindheid en een paardvork later was mijn dame weg.


Maar andermans fouten uitgelokt:

Quote

Originally posted by Richard
Bob zelfs weer 3e ondanks mijn uitgelokte stap 2 truc.


Grijns


Natuurlijk!

Toreneindspelen met een pion meer zijn gewonnen.
Toreneindspelen met een pion minder zijn remise.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-06-2011 02:24 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad! Lach Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

12-06-2011 19:25 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

het is maar hoe je het bekijkt

13-06-2011 10:20 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller