Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC5 eindigt met nederlaag in de middenmoot
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC5 eindigt met nederlaag in de middenmoot Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Theoretisch konden we nog kampioen worden met DSC5, maar realistisch werd het nooit. Als was het maar omdat een ruime overwinning er nooit heeft ingezeten. Uiteindelijk verloren we (zelfs) met 3-5.

Degradatie­kandidaat Lierse 1 had moeten winnen van RSC-Belgisch Park 1 en Schaakhuis 1 moest SHTV 2 verslaan. Ook een achterstand in bord­punten moest worden weggepoetst. Lierse had geen schijn van kans...

Onze tegenstander was daar zeer content mee, want hierdoor konden zij niet meer degraderen (dat was overigens net zo onwaarschijnlijk als dat wij kampioen zouden worden).

We begonnen met zeven man. Mark Versteeg was te laat, en zijn achterstand in tijd in combinatie met een weinig kansrijke stelling werd remise overeen gekomen.

De andere borden gaven echter een prima beeld te zien. Zowel Diederik van Heigen, Corniel Nobel, als Martin Velrome tekenden voor een duidelijke plus. Nancy Kirana stond iets beter, René Torenstra had een kleine heksenketel op het bord getoverd en de rest stond niet minder.

Het voordeel van Diederik verwaterde echter langzaam, en de pion die hij eerst leek te winnen, bleef toch in vijandelijke handen. Remise leek beide partijen de beste optie.

René Torenstra balanceerde op randje van de afgrond. Naar een fout van zijn tegenstander nam hij resoluut over en won.

Corniel wist zijn voordeel verder uit te bouwen. Op het moment dat hij echter mat dacht te geven ging hij de fout in. hierdoor ging het niet mat en stond hij een kwaliteit achter. Zijn tegenstander speelde het daarna niet handig waardoor Corniel alsnog won.

Nancy en Martin hadden zich in de tussentijd behoorlijk in de nesten gewerkt, en ook teamleider Simon Broos en Reinier Heeres waren in zwaar weer verzeild. Uiteindelijk moesten ze er alle vier aan geloven.

Al met al kunnen we terugkijken op een gemiddeld seizoen. Derde op de ranglijst, ver uit het zicht van de koplopers, vierde op bordpunten. De meeste spelers scoorden ongeveer op rating. Positieve uitzondering is Nancy. Zij scoorde 4 uit 5.

21-04-2011 07:35 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelf speelde ik een aardige pot. Een van de weinige dit seizoen. Jammer dat ik op het moment dat ik mat kan geven nog grondig de fout in ga. Normaal verlies je dan, maar mijn tegenstander wist zich niet te herpakken, en het ging alsnog hard.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-04-2011 22:56 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

RE: DSC5 eindigt met nederlaag in de middenmoot Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
René Torenstra balanceerde op randje van de afgrond. Naar een fout van zijn tegenstander nam hij resoluut over en won.


Tja, de stelling kwam uit zichzelf voort. Vanuit de opening leek het allemaal vanzelf zo te gaan. En ik geef toe: het zag er niet best uit, maar optisch bedrog. Interessante stelling, veel te warm. En inderdaad, een foutje van mijn tegenstander.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

22-04-2011 00:30 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller