Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC4 zet kroon op werk: Kampioen van de HSB
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC4 zet kroon op werk: Kampioen van de HSB Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft haar kampioenstitel van de HSB geprolongeerd. Vorig jaar werd de promotie naar de derde klasse KNSB nog geneutraliseerd door degradatie van DSC3. Echter, aangezien dat team dit jaar haar positie behoudt komt DSC komend jaar met vier teams op landelijk niveau uit - een unicum.

Het kampioensteam
Het kampioensteam

In de gemeenschappelijk slotronde (tezamen met de 1e klassen waren 26 teams dus 208 spelers present) werd aangetreden tegen de enige overgebleven rivaal: DD 2. Toen de eerste kruitdampen in de benauwde Zoetermeerse speelzaal waren opgetrokken zag het er niet slecht uit: Ricardo Slaa had aan het topbord tegenstander Munninghoff geheel in de tang, Kees van der Meer had met zwart ten minste gelijk spel gekregen, Hora Vlam stond min of meer gelijk, de verdediging van Toine-Gerard Prangers zag er solide uit, Jaap Flohil oefende zoals gewoonlijk druk uit op de zwarte stelling, Willem-Jan van den Broek had middels een schijnoffer in prettige stelling een pion veroverd en Pieter Goossens leek het witte openingsvoordeel geneutraliseerd te hebben. Slechts Jan-Pieter de Vries moest alle zielen bijzetten om niet direct onder de voet gelopen te worden.

In het middenspel wist Kees een dame (tegen toren en loper) te winnen, kreeg Hora wat initiatief, kon Willem-Jan op diverse manieren zijn voordeel uitbuiten (totdat hij de tegenactie d6-d5 overzag - toen moest er ineens gekeept worden), en liep Jan-Pieter op eieren; voor de rest bleef het beeld hetzelfde.

Onze in de loop van de avond binnengekomen supporters konden in het laatste uur van de complete apotheose van een lang seizoen genieten. Ricardo en Kees wisten hun partijen secuuur tot winst te leiden, Toine-Gerard en Pieter speelden een regelmatige remise waarna Jan-Pieter in de counter zijn partij na hachelijke momenten wist te winnen: met een 4-1 tussenstand was het kampioenschap binnen! Willem-Jan, van aanval naar verdediging omgeschakeld, sleepte een remise uit het vuur, Hora won het eindspel en slechts Jaap moest (onverwacht) het onderspit delven. Eindstand 5,5-2,5.

Met dank ook aan Rob Smits die er vanwege andere verplichtingen in de slotronde niet bij kon zijn doch als basisspeler het kampioenschap mede heeft verdiend.

 DD 21910-DSC20032½- 5½
1A. Munninghoff1953-R. Slaa20870-1
2P.J. Monte1998-K. van der Meer20290-1
3J.W. Koelmans2013-H.P. Vlam21040-1
4P.F.C. Smeele1982-T.G. Prangers2020½-½
5R.A. Henn1838-J.A. Flohil20111-0
6E.R. de Waard1852-J.P. de Vries19210-1
7V. Oudewaal1818-W.J. van den Broek1931½-½
8N. Nicoll1822-P.A. Goossens1926½-½

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Corniel on 21-04-2011 at 22:42.

20-04-2011 23:44 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een zeer overtuigende overwinning moet ik zeggen.
Gefeliciteerd heren!

1: Ricardo: In een zeer goede stelling draaide hij de duimschroeven langzaam, doch zeer zeker aan bij Münninghof.
2: Kees: Leek mij ietwat verdacht uit de opening te komen tegen Monté, maar won in 3 fasen materiaal.
Dit keer toch niet voor het melkpak?
3: Hora: Leek niet veel te bereiken, maar hield steeds een miniem, doch prettig plusje. Uiteindelijk moest Koelmans een stuk geven tegen een vrijpion geloof ik, waarna het eindspel nog even lastig was. Hora moest zwart uittemperen om van zijn verkeerde randpion af te komen. Of het gedwongen was was mij niet geheel duidelijk, maar het gebeurde wel.
4: Toine: speelde tegen Smeele iets wat leek op een Stonewall. Het evenwicht zal hier nooit echt verbroken zijn, al leek zwart wat gevaarlijke plannen te hebben. Remise.

De andere vier borden heb ik de slotfase wegens arbitrage even uit het oog verloren:
5: Jaap kwam eerst lekker uit de opening tegen Henn, maar blokkerde voor mijn gevoel met een oprukkende pion zijn eigen aanval. Zwart bezette de e-lijn, maar leek hier ook niet zoveel mee te kunnen. Ik zou inzetten op remise.
6: Jan-Pieter: Leek mij in de opening roulette te spelen. Kwam 1 en tijdelijk zelfs 2 pionnen achter, maar de stelling was twee-snijdend. JP had groot voordeel op de klok. Hij kwam in gelijke stelling, maar achter in ontwikkeling. Ik neem aan dat hij dit overleefde door de stand op de klok. Later won hij een kwal; ik neem aan dat JP gewonnen heeft.
7: Willem-Jan kwam vliegend uit de startblokken en leek Vincent Oudewaal te overspelen. Volgens mij miste hij een eenvoudige winstweg (tussenzet h4 om Dxg2 er uit te halen, gaat de dame weg, dan sla je alsnog op h5. Gaat de dame naar g4, dan speel je Lh3 en daarna weer slaan op f5). WJ sloeg meteen op h5, waarna hij na een flinke afwikkeling d.m.v. een grote penning het op g2 verloren stuk op g7 weer terug won en een pion voor bleef, alsmede de betere structuur. Ook hierna miste hij nog kansen, maar belandde uiteindelijk in een min of meer gelijk eindspel. Ik neem aan remise?

8: Pieter: Leek mij aanvankelijk wat lastiger te staan, maar stond (voor mij) ineens een kwaliteit voor, al had wit wel een lastige vrijpion. Ik zou me kunnen voorstellen dat dit remise is geworden. Opgeteld kom ik dan op een halfje teveel voor de 5½-2½ overwinning.

Grote klasse! Volgend jaar 4 KNSB teams, een unicum!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 21-04-2011 at 00:39.

21-04-2011 00:37 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Scores Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Scores:

Hora Vlam 5 uit 5
Jan-Pieter de Vries 6 uit 7
Ricardo Slaa 4,5 uit 6
Jaap Flohil en Pieter Goossens 6 uit 9
Kees van der Meer 5,5 uit 9
Toine-Gerard Prangers 3,5 uit 6
Willem-Jan van den Broek 5 uit 9
Rob Smits 2 uit 7

en verder Reiner Heeres 1 uit 1, Jan-Pieter Vos 1 uit 2, Diederik van Heijgen en Theo Rekveld elk 1/2 uit 1.

Vier van de acht basisspelers speelden alle wedstrijden.

21-04-2011 09:00 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC behoort nu tot een selecte groep van clubs met vier teams in de KNSB competitie. Naast DSC zijn dit slechts het Leidse LSG en het Amsterdamse Caissa (en wellicht het Arnhemse ASV maar dan moet nog wel gepromoveerd worden).

21-04-2011 09:16 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het kampioenschap van DSC4 leidde tot blijde gezichten bij de teamgenoten. Na een verrassende nederlaag van DSC4 bij DD 3 werden alle wedstrijden gewonnen; dan is het leuk dat DSC4 in de laatste ronde tegen de grootste concurrent DD 2 ging winnen.
DD 2 heeft wel geprobeerd om van DSC4 te winnen. Zoals ik voorspeld had, had men de succesvolle spelers Munninghoff en Smeele uit DD 3 in DD 2 getransplanteerd.

Toevoeging: Ook de heer Henn uit het derde team (eveneens met zeer positieve score) viel in.

DD 3 was toch al veilig, het kwam zelfs zonder eerste bord op.
Ik had een uitslag van 4-4 of 4½-3½ verwacht. We winnen altijd wel een paar partijen, en er gaat er altijd wel een verloren, zo blijkt uit de voorgaande wedstrijden. Dan is het zaak het bij die ene te houden. En dat is weer gelukt!
Een grote bijdrage aan het kampioenschap leverden Ricardo Slaa, 4½ uit 6 aan bord 1; Hora Vlam met 5 uit 5(!) aan bord 3; en Jan-Pieter de Vries met 6 uit 7, dus net als Hora een score van plus 5. Mooie plusscores kwamen verder van Jaap Flohil en Pieter Goossens: beiden 6 uit 9, plus 3.

Toevoeging: Kleurverdeling: Jaap Flohil had 7 keer wit en 2 keer zwart. Dat verschil is grotendeels geneutraliseerd door Toine-Gerard Prangers en VdMeer. De anderen kwamen op evenveel wit of zwart of op plus een voor wit of zwart.

Zelf heb ik afgelopen jaar nogal gemazzeld. Dat was gisteren niet anders. Mijn buurman, Hora Vlam, vroeg me na de partij gisteren wat ik voor bizarre opening gespeeld had. Hij had gelijk. Een gevoelig iemand zou na de elfde zet van mijn tegenstander nachtmerries hebben gekregen van de stelling die ik had. Het zag er naar uit dat ik als eerste zou verliezen. Gelukkig kon ik in de wedstrijd blijven tot mijn tegenstander een aantal zetten later zelf uitgleed, waarna een ongebalanceerde stelling ontstond die volop gelegenheid bood rekenvoutjes te maken. Ik verloor niet maar won als eerste; een klein verschil.

Ik memoreer een puntje: DSC mist volgend jaar een team in de Promotieklasse. Dat is een vitale schakel. We moeten nagaan hoe we spelers gaan opvangen voor wie het bezwaarlijk is op zaterdag (KNSB) te spelen en voor wie eerste klasse HSB onder hun kunnen is.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 22-04-2011 at 11:05.

21-04-2011 09:22 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog
DSC behoort nu tot een selecte groep van clubs met vier teams in de KNSB competitie. Naast DSC zijn dit slechts het Leidse LSG en het Amsterdamse Caissa (en wellicht het Arnhemse ASV maar dan moet nog wel gepromoveerd worden).


Caïssa uit Amsterdam heeft (na de 'overname' van Euwe vorig jaar) op dit moment 5 KNSB teams en was met het 6e team naar verluidt dicht bij promotie daar naartoe.

Bij LSG moet men wel hopen dat LSG4 niet onder de streep beland. Daartoe dient minimaal een matchpunt gepakt te worden tegen het sterkere SHTV, maar eigenlijk een overwinning, want anders zou Leiderdorp in theorie nog langzij kunnen komen.

21-04-2011 10:03 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Ik memoreer een puntje: DSC mist volgend jaar een team in de Promotieklasse. Dat is een vitale schakel. We moeten nagaan hoe we spelers gaan opvangen voor wie het bezwaarlijk is op zaterdag (KNSB) te spelen en voor wie eerste klasse HSB onder hun kunnen is.


Wellicht kan Leithen daarbij dienst doen, zo de afstand niet bezwaarlijk is: ons eerste speelt promotieklasse maar kan 1900-spelers (en sterker) goed gebruiken. Wellicht kan een speler met het genoemde probleem dan intern bij jullie spelen en extern voor ons (en evt. ook voor jullie, met dispensatie), zo gewenst. Omtrent de wederprestatie onzerzijds staan we tevens open voor ideëen - dat zou bijv. kunnen zijn dat wij relatief sterke spelers leveren die ook bij jullie extern komen spelen en zo snel DSC5 naar de Prom. Klasse tillen.

@Martin
Naast LSG 4 is nog verre van uitgesloten dat LSG 5 niet promoveert; AAS heeft thans nog lang niet genoeg spelers bereid gevonden KNSB te komen spelen. Halen ze de 7/8 echt niet, dan geven ze hun plek alsnog af.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

21-04-2011 10:47 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marco, je bedoeld waarschijnlijk 'verre van uitgesloten dat LSG 5 promoveert' i.p.v. 'verre van uitgesloten dat LSG 5 niet promoveert'.

Voorts bijzonder dat op onze website reclame voor een andere club wordt gemaakt. Misschien kunnen wij ook reclame maken op de site van Leithen om goede spelers komend jaar voor DSC4 uit te laten komen (dan kunnen zij 'op niveau' extern spelen en intern bij Leithen blijven spelen!)?

21-04-2011 11:58 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

1: Inderdaad, oplettend gelezen.
2: Geen enkel probleem, sowieso maak ik binnen Leithen altijd al reclame voor DSC - de club met de grootte en (bijna) de sterkte van LSG en de gezelligheid van Leithen.

Dat is geen grapje, dat doe ik echt.

En wie per se KNSB wil spelen kan (komend seizoen in ieder geval) niet bij ons terecht, die stuur ik met alle liefde door naar DSC.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Marco on 21-04-2011 at 14:06.

21-04-2011 14:04 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, daar was ik al bang voor. Dat zou dan de 3e keer in een aantal jaar tijd zijn dat de kampioen van de LeiSB niet wenst te promoveren.... Vervelend.

Overigens is het inderdaad vreemd om reclame te maken voor andere clubs. Als iemand in een andere bond promotieklasse zou willen spelen, dan kan dat natuurlijk altijd en er zijn ook clubs te over voor.
Deze spelers (collectief) gaan aansporen lijkt me - in het licht van bovenstaande - niet wenselijk.

21-04-2011 14:59 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na afloop van mijn partij waren er meerderen die wisten met welke zetten ik mijn voordeel had kunnen verzilveren. Veelal klopte dat niet maar met 19. Txg7 i.p.v. 19. Lxg7 was mijn voordeel pakweg +3.5 i.p.v. +2.5 geweest en had ik mij wat moeite kunnen besparen.

Na 1. c4 f5 2. g3 Nf6 3. Bg2 g6 4. Nc3 Bg7 5. d3 c6 6. e4 d6 7. Nge2 O-O 8. h3 e5 9. Be3 Nh5 10. Qd2 werd de volgende stelling bereikt.



W.J. van den Broek (DSC4) - V. Oudewaal (DD 2), Zoetermeer, 20 april 2011, stelling na 10. Dd2

De nu volgende wending is thematisch en is onder meer de reden dat wit zijn korte rochade nog even heeft uitgesteld. Het is sowieso een verraderlijke stelling - wit moet op de nu volgende zwarte aanvalszetten bedacht zijn maar speelt zwart minder agressief dan dreigt hij zelf onder grote druk te komen staan (wit is beter ontwikkeld en is natuurlijk f4 van plan). Gelukkig heb ik redelijke ervaring met deze stellingtypes - op basis daarvan besloot ik met 10. Dd2 tot de volgende variant gelegenheid te geven.

Zwart zette met 10. ... f4 zijn plan door en na het geforceerde 11. gxf4 exf4 12. Pxf4 speelde hij het verwachte 12. ... Dg5; terwijl ik de verschillende varianten doorliep trok de ontstane stelling veel en lang bekijks.



Stelling na 12. ... Dg5

Het witte paard op f4 staat driemaal aangevallen en is slechts tweemaal verdedigd; méér verdediging is niet mogelijk. Gaat het paard weg dan hangt de loper op g2 en vervolgens de toren op h1. Daarom komen eigenlijk maar twee zetten in aanmerking. Na afloop werd 13. h4 gesuggereerd en die zet had ik natuurlijk goed bekeken doch verworpen op grond van 13. ... Dg4 14. Lh3 Df3 en nu kan wit met 15. Lg2 natuurlijk remise afdwingen maar daarvoor had ik deze stelling niet op het bord gezet. Ook 15. Lxc8 heb ik bekenen maar op grond van 15. ... Dxh1+ 16. Kxe2 Pxf4+ 17. Lxf4 Dxa1 18. Lxb7 Txf4 19. Dxf4 Dxb2+ 20. Ke3 Dxc3 verworpen: zwart blijft een stuk voor.

De zwarte opzet werd in de partij echter weerlegd met het alternatief 13. Pxh5! Wit speelde consequent 13. ... Dxg2 (na Dxh5 is wit beter ontwikkeld en staat een gezonde pion voor) waarna de pointe 14. 0-0-0 volgde. Zwart antwoordde met 14. ... gxh5 (na 14. ... Df3 komt bijvoorbeeld 15. Pxg7 Kxg7 16. Lh6+) en na 15. Tdg1 Df3 16. Lh6 Tf7 werd de volgende positie bereikt.



Stelling na 16. ... Tf7

Hier moest ik weer in de denktank, en wel voor de alternatieven 17. Dg5 (de geplande zet) of het alternatief 17. Lxg7. Deze laatste zet werd na afloop door enkelen geprefereerd maar voor mij was het niet duidelijk na 17. ... Txg7 18. Txg7+ Kxg7 19. Dg5 Kf7 20. Tg1, bijvoorbeeld 20. ... Ke8 21. Dg8 Df8 22. Dxh7 Df4+ 23. Kb1 Pd7. Ik houd mij aanbevolen voor verbeteringen in deze variant maar zie ze zelf niet zo snel.

Het door mij gespeelde 17. Dg5 is erg sterk en had zonder meer tot winst moeten leiden. Zwart moet nu wel kiezen voor 17. ... Df6 maar na 18. Dxf6 Txf6 wordt het stuk met rente terugverdiend.



Stelling na 18. ... Txf6

Ik koos hier minder nauwkeurig voor 19. Lxg7 (nog altijd ruimschoots voldoende voor de winst); met 19. Txg7 had ik het mij echter nog gemakkelijker kunnen maken: bijvoorbeeld 19. ... Kh8 20. Thg1 Tf8 21. Te7 met directe winst. Ook andere varianten winnen gemakkelijk. Na het gespeelde 19. Lxg7 Tg6 20. Lh6 was de stelling ook vorstelijk; helaas overzag ik echter de opstoot d6-d5 in het middenspel en moest toen nog secuur verdedigen om de deksel niet op mijn neus te krijgen.

21-04-2011 18:42 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Gerard Bilars Gerard Bilars is a Male
Erelid


geregistreerd: 01-10-2006
aantal berichten: 58

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd DSC4 -team. Een geweldige prestatie die als "historisch"in de annalen mag komen, gezien het gevolg op KNSB-niveau. Even ter herinnering : In de jaren tachtig van de vorige eeuw plaatste DSC-1 zich voor de landelijke competitie. Dit maakte een einde aan een jarenlange periode van afwezigheid op dat niveau. Nu dus DSC-4 ! Nogmaals : gefeliciteerd.

__________________
GB

21-04-2011 19:15 Gerard Bilars is offline Send an Email to Gerard Bilars Search for Posts by Gerard Bilars Add Gerard Bilars to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd!

De progressie van DSC4 is trouwens zeer constant.

In 2003 werd er gepromoveerd naar de eerste klasse HSB.
In 2007 werd er gepromoveerd naar de promotieklasse HSB.
In 2011 word er gepromoveerd naar de derde klasse KNSB.

Wat zal het jaar 2015 brengen?

21-04-2011 20:02 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het studententeam was ooit DSC6 en promoveerde van de tweede naar de eerste klasse HSB. Daarna kwam o.a. ik erbij. Volgens mij waren we nog DSC5 toen we kampioen werden van de eerste klasse HSB.
Het jaar daarop (of het jaar daar weer op) werden we DSC4 - dat dan nu is gepromoveerd.

Maar ik zag dat ik helemaal geen felicitaties had uitgedeeld - dat is natuurlijk zeker wel op haar plaats: gefeliciteerd mannen, een ontzettend mooie prestatie!!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

21-04-2011 20:50 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat wordt dringen en drummen in de speelzaal.
64 spelers, plus non-playing teamcaptains, plus 4 arbiters, plus nog meer toeschouwers.
Dat wordt een logistieke nachtmerrie. Eentje van Mopperse omvang. Grijns

__________________
Mopper

22-04-2011 00:55 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Albert
Gefeliciteerd!

De progressie van DSC4 is trouwens zeer constant.

In 2003 werd er gepromoveerd naar de eerste klasse HSB.
In 2007 werd er gepromoveerd naar de promotieklasse HSB.
In 2011 word er gepromoveerd naar de derde klasse KNSB.

Wat zal het jaar 2015 brengen?


In 2032 is er een KNSB-poule met louter DSC-teams.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

22-04-2011 00:55 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

En dan dit ... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In 1969-1970 speelde ik voor het eerst Promotieklasse, in Philidor 3. Dat team promoveerde.
In 1980-1981 speelde ik voor de tweede keer Promotieklasse, in DD 2. Dat team promoveerde.
In 1991-1992 speelde ik voor de derde keer Promotieklasse, in DSC2. Dat team promoveerde.
In 2009-2010 speelde ik voor de vierde keer Promotieklasse, in DSC4. Dat team promoveerde.
In 2010-2011 speelde ik voor de vijfde keer Promotieklasse, in DSC4. Dat team promoveerde.

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

22-04-2011 09:07 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

kees in het vijfde !

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Richard on 25-04-2011 at 18:11.

25-04-2011 18:11 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En dan is dat team over zes jaar kampioen?

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

26-04-2011 16:07 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller