Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » DSC behaalt opnieuw HSB-snelschaaktitel voor teams
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

DSC behaalt opnieuw HSB-snelschaaktitel voor teams Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een vijftal van DSC heeft zaterdag 16 april opnieuw de snelschaaktitel voor clubteams van de Haagsche Schaakbond in de wacht gesleept.

Dat vijftal (Ton Vissers, Jan Pieter Vos, Bob Voogt, Richard Oranje en Ted Barendse) wist als gedeeld eerste uit de voorronde te komen. Alleen van de grote concurrent Botwinnik werd verloren, maar dat was geen ramp want de eerste vier geplaatsten gingen naar de finale.

In die finale werden alle drie de wedstrijden gewonnen. Dat ging tegen SHTV 1 niet geheel zonder geluk: verlies had ook tot de mogelijkheden behoord. Tegen de grote concurrent Botwinnik werd knap gewonnen: Ted maakte remise tegen Arthur Pijpers, de anders drie borden werden gewonnen. De laatste ronde tegen DD was een formaliteit.

Er moet worden bijgezegd dat een groot aantal clubs en teams het bij dit kampioenschap had laten afweten. Er deden slechts 12 teams mee (vier minder dan vorig jaar!), waarvan een groot aantal jeugdteams (op zich heel positief!). Ook van DSC (immers de grootste club van de HSB) was maar een team actief (vorig jaar twee).

Dat had ongetwijfeld te maken met de late aankondiging van het toernooi: slechts ongeveer een week van tevoren! dat moet toch (veel) eerder kunnen. Maar het toernooi zelf was goed georganiseerd, complimenten aan Eric van der Marel en Bobby Fischer.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 18-04-2011 at 10:02.

18-04-2011 08:47 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd met de overwinning, mannen!

Ten aanzien van de animo: misschien dat een andere speelzaal ook kan bijdragen. Voor mij was de belangrijkste (en eigenlijk enige) reden om niet mee te doen de troosteloze speelzaal. Als schaker ben ik best gewend om een dag binnen te zitten terwijl buiten een zonnetje schijnt, maar in zo'n gymzaaltje vergaat mij werkelijk alle lust.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

18-04-2011 21:02 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb vlg mij 2 keer aan dit toernooi meegedaan en heb me daar prima vermaakt. Of ik nou een middag snelschaak in een schookantine of Het Bel-Air Hotel maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Maar ieden zijn reden natuurlijk Glimlach

Ik vind 12 deelnemende teams best veel voor een teamtoernooi wat ongeveer een week van te voren wordt aangekondigd!

18-04-2011 23:06 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was best leuk, maar de opzet en het kleine aantal deelnemers motiveerde niet echt tot geconcentreerd schaken. Wel hadden we nog een aantal kleinere of grotere persoonlijke 'ongelukjes'. Eigenlijk was ik maar 1 pot echt gefocust, de tweede tegen Botwinnik. Knipoog Meer teams is inderdaad leuker. Bij de RSB gaat het altijd in poules van 8 (KNSB-promotieklasse, 1e/2e en 3e/4e. Dat zou ook nog een optie zijn, dan kun je het op een avond organiseren.

19-04-2011 08:43 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller