Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC10 behaalt ruime overwinning in de laatste ronde
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Marieke Marieke is a Female
DSC-lid


geregistreerd: 11-01-2010
aantal berichten: 5

DSC10 behaalt ruime overwinning in de laatste ronde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De laatste ronde van de externe competitie speelde DSC10 tegen Haeghe Ooievaar 4. Een wedstrijd tussen twee teams uit de onderkant van de competitie. Het beloofde een wedstrijd tussen twee aan elkaar gewaagde teams te worden.

Eerste opvallende punt was de opstelling. Op bord 1 en 2 werd een strijd gevoerd tussen broer en zus 'Giele' tegen de broers 'De Liefde'. Daarnaast lag het vrouwelijk aandeel bijna op 50%, wat voor schaken uniek kan worden genoemd.
Zo'n tien minuten nadat de mobieltjes waren uitgeschakeld had Roel (bord 5) al een dame gewonnen. Zo kon hij al vrij snel de wedstrijd op zijn naam kon schrijven. En ook Marfa (bord 6) stormde op een overwinning af.
Marieke (bord 2) speelde een opening waar een combinatie uit volgde. Dat leverde een toren tegen een paard op en een sterkere stelling, waarna haar tegenstander opgaf. Na deze snelle beslissingen was de stand al 3-0.
Op de andere borden waren de stellingen redelijk gelijkwaardig. Victoria (bord 4) dreigde met een pion met promotiekans en won haar partij. Jason (bord 3) nam met een röntgenaanval ook het initiatief over. Zijn tegenstandster, ook een 'De Liefde', sputterde nog even tegen, maar dat leverde niks meer op.
Alleen Reinier (bord 1) was toen nog in een spannende strijd verwikkeld. Met een goed eindspel sleepte ook hij de wedstrijd binnen.

Wat een wedstrijd beloofde te worden tussen twee aan elkaar gewaagde teams, werd uiteindelijk een mooie 6-0 overwinning voor DSC10. Dat betekent in ieder geval een 4e plaats, maar zou zelfs een 3e plaats kunnen worden. Dat is nog even afwachten..

08-03-2011 17:57 Marieke is offline Send an Email to Marieke Search for Posts by Marieke Add Marieke to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

6-0: ik denk dat het heel lang geleden is dat een DSC team de tegenstanders op 0 bordpunten heeft gehouden - ik zag het al tijdens de wedstrijd: deze jeugdleden lieten er geen gras over groeien.

BRAVO!

09-03-2011 17:56 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vrij recent moet ik zeggen, namelijk op 3 februari dit jaar: Haeghe Ooievaar 5 - DSC9 0 - 6

Overigens ook met 2 jeugdleden als invaller in de opstelling Glimlach

09-03-2011 18:30 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Gerard Bilars Gerard Bilars is a Male
Erelid


geregistreerd: 01-10-2006
aantal berichten: 58

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prima gespeeld jeugdteam ! Ik ben trots op jullie.


Gerard

__________________
GB

12-03-2011 17:53 Gerard Bilars is offline Send an Email to Gerard Bilars Search for Posts by Gerard Bilars Add Gerard Bilars to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henrik
Vrij recent moet ik zeggen, namelijk op 3 februari dit jaar: Haeghe Ooievaar 5 - DSC9: 0-6

Je moet een goed verhaal natuurlijk niet verpesten met feiten. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

12-03-2011 20:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henrik
Vrij recent moet ik zeggen, namelijk op 3 februari dit jaar: Haeghe Ooievaar 5 - DSC9 0 - 6

Overigens ook met 2 jeugdleden als invaller in de opstelling Glimlach


Dan vind ik het knapper dat DSC10 met 6-0 wint van HO 4 dan dat het 9e met 6-0 won van hun 5e... :-)

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-03-2011 00:48 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller