Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » Afgetekende 1-7 zege van DSC4 op Botwinnik 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Afgetekende 1-7 zege van DSC4 op Botwinnik 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC4 heeft haar leidende positie in de Promotieklasse van de HSB middels een overwinning in de uitwedstrijd tegen Botwinnik 2, vorig jaar nog uitkomend in de KNSB competitie, behouden: ondanks het ontbreken van Ricardo Slaa en Toine-Gerard Prangers won het team gedecideerd met 7-1.

Reeds gedurende het eerste uur werden door de Delftenaren op diverse borden prettige posities ingenomen. Zo had superinvaller Hora licht voordeel aan het topbord, pakten de complicaties aan het bord van Jan-Pieter op het eerste oog niet slecht uit, oefenende Jaap vervelende druk uit op de positie van zijn tegenstander, leek Willem-Jan na een schijnoffer een prettige stelling bereikt te hebben, hadden Kees en Rob een kleine plus en had Pieter ruimteoverwicht bereikt. Slechts invaller Reinier streed in die fase nog voor gelijk spel.

Na 17 zetten en zo'n anderhalfuur spelen was het Willem-Jan die zijn voordeel als eerste verzilverde: een centraal opgesteld paardenpaar bleek oppermachtig aan het witte loperpaar - na een foutzet van zijn opponent was het direct afgelopen. Een uurtje later verdubbelde Pieter de voorspong - de combinatie van ruimtevoordeel en dreigingen tegen de vijandelijke koningstelling maakten het voor zijn tegenstandster te lastig een afdoende verdediging te vinden: 0-2. De overige uitslagen kwamen allen na 3-3,5 uur spelen tot stand. Topscorer Jan-Pieter vond geheel onnodig zijn Waterloo - hij stond regelrecht gewonnen doch positioneerde zijn stukken vervolgens op zodanige velden dat wit plots tegenkansen kreeg en deze ten volle kon benutten (1-2).

De avond eindigde met vijf achtereenvolgende overwinningen desalniettemin in opperbeste stemming: eerst kreeg Reinier, die in het middenspel een kwaliteit had gewonnen - ondanks tijdnood zijn tegenstander op de knieën en won Hora een lopereindspel met pion méér. Kort daarna haalde ook Rob de buit binnen - hier betrof het een paardeindspel, ook met pluspion.

De galavoorstelling kreeg met zeges van Jaap en tenslotte teamcaptain Kees een passend slot: eerstgenoemde had hiertoe lang, nauwkeurig en met zijn hele leger gemanoevreerd (totdat zijn tegenstander geen kant meer op kon en stukverlies onvermijdelijk was), terwijl Kees, die lange tijd slechts op klein voordeel kon bogen, met de zet d5-d6 plots onoplosbare problemen en materiaalverlies voor de Botwinniker afdwong: 1-7.

Dit betrof al weer de 8e ronde (waarvan 5 wedstrijden gedurende de laatste 7-8 weken). De slotronde wordt op 20 april gehouden - noteer dit in de agenda want DSC4 speelt dan (tegen DD 2) om het kampioenschap van de HSB.

Gedetailleerde uitslag:

 Botwinnik 21777-DSC419431-7
1A. Middelkoop1793-H.P. Vlam21190-1
2M.J.W. van der Ham1815-J.P. de Vries19321-0
3T.J. Beeren1809-J.A. Flohil20110-1
4F. Michielen1797-W.J. van den Broek19350-1
5W. van Os1800-K. van der Meer20110-1
6S.H.W. van der Vlugt1723-R.C.M. Smits18680-1
7Y. Ferrier1757-P.A. Goossens19370-1
8P.F. Heek1748-R.W. Heeres17290-1

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 05-03-2011 at 10:45.

04-03-2011 00:39 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lekker mannen. Nou hopen dat DD punten laat liggen tegen het altijd gevaarlijke WSC2. Hoewel je natuurlijk het liefst in eigen stadion, ik bedoel op eigen kracht, kampioen wordt.

04-03-2011 08:12 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Is de ingeleverde opstelling definitief? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een van onze spelers maakte me gisteren erop attent dat de opstelling van onze tegenstander niet klopte. Het wedstrijdformulier vermeldde als zijn tegenstander Ed Eveleens, en de naam van de tegenstander was overduidelijk een andere.
Ik meldde dat aan de wedstrijdleider, de heer Pouwels, die ontspannen de naam op het formulier doorhaalde en een andere naam zette. Ik vroeg hem of dat toegestaan was en of in straks niet onder protest het formulier moest tekenen; Pouwels zei dat deze substitutie toegestaan was.

Er is een tijd geweest begin jaren 1970 dat de ingeleverde opstelling bindend was.
Omdat onze speler de partij won, heb ik er geen probleem van gemaakt (en er is de gehele avond geen wanklank gehoord, als altijd), desondanks wil ik graag weten of de opstelling na inlevering bij de wedstrijdleider kan worden aangepast.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-03-2011 10:03 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Is de ingeleverde opstelling definitief? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Omdat onze speler de partij won, heb ik er geen probleem van gemaakt (en er is de gehele avond geen wanklank gehoord, als altijd), desondanks wil ik graag weten of de opstelling na inlevering bij de wedstrijdleider kan worden aangepast.


Het is toegestaand niet-opgekomen spelers te vervangen:

Uit het HSB-reglement:

Quote

Indien binnen één uur na het vastgestelde aanvangsuur een opgegeven team niet volledig is opgekomen, is het toegestaan dat een vervanger wordt ingezet, echter nooit meer dan twee spelers per team. Er wordt geen vergoeding gegeven voor de al verstreken bedenktijd.


John Pouwels, die ook het bovenstaande ook op ons forum las, schreef mij:

Quote

Hij [Kees] zei ook nog dat het in de KNSB NIET mag, hetgeen ik weerlegde, dat het in de KNSB ook toegestaan is, maar "slechts" met 1 speler. Waarvan akte (uit de KNSB competitiegide van dit seizoen):
22.4. Indien een der opgegeven spelers niet verschijnt, is het toegestaan dat een vervanger wordt ingezet, echter nooit meer dan 1 speler per team.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 07-03-2011 at 00:27.

04-03-2011 10:10 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het spookt op ons forum: ik meen vannacht het verslag geplaatst te hebben met gedetailleerde uitslag na 1e alinea en nu staat - zonder extra 'edit' - deze uitslag pas na de laatste alinea.

Alvorens dit te corrigeren wacht ik even af of er nog steeds een spook rondwaart - misschien wordt de uitslag ineens weer op de juiste plaats teruggezet!

04-03-2011 14:54 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog
Het spookt op ons forum: ik meen vannacht het verslag geplaatst te hebben met gedetailleerde uitslag na 1e alinea en nu staat - zonder extra 'edit' - deze uitslag pas na de laatste alinea.

Alvorens dit te corrigeren wacht ik even af of er nog steeds een spook rondwaart - misschien wordt de uitslag ineens weer op de juiste plaats teruggezet!


Ik weet niet of het verslag is aangepast, maar het is wel gebruikelijk dat de persoonlijke uitslagen aan het einde van het verslag staan. Als het is aangepast was het wel netjes geweest als daarbij was aangegeven dat er in het bericht iets is gewijzigd. Maar ik moet toegeven dat ik dat zelf ook wel eens vergeet als ik in een berichtje de opmaak wijzig.

Ik zou het dan ook niet 'terug corrigeren'; zoals het er nu staat is wat mij betreft de meest heldere wijze.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

04-03-2011 15:00 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De uitslagen stonden vooraan zodat in het vervolg nog slechts de voornamen gebruikt hoefden te worden.

Ik houd er niet zo van wanneer ongevraagd aan mijn teksten gesleuteld wordt. Bij mijn weten is ook de titel aangepast.

04-03-2011 15:03 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eén van ons (deze keer was ik het niet) heeft waarschijnlijk het bericht zo aangepast dat het als nieuwsbericht op de site kon doorgaan (en niet alleen op het forum.)

We letten er altijd op dat aan de titel van het bericht gezien kan worden waar het over gaat, zodat je weet of je van de hoofdpagina door wilt klikken of niet.

Zelf maak ik die veranderingen altijd zonder de mededeling dat het bericht is aangepast, omdat er weinig tot niets aan de inhoud verandert. Andere veranderingen die geen boodschap behoeven zijn spelfouten, typografische dingen als "½", de teamnamen en het omzetten naar een tabel. Dat zou hier nog moeten gebeuren.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-03-2011 18:30 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelf vind ik het altijd vrij vervelend als ik een titel bedenk en dat die dan aangepast wordt.

05-03-2011 00:44 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De typografische correcties zoals René die noemt zijn OK maar ten aanzien van redactie waar over nagedacht is (in mijn geval de titel en positionering van gedetailleerde uitslag) ligt het gevoeliger. Zo houd ik er in het algemeen niet van om slechts voornamen te noemen vóórdat voor de lezer ook de bijbehorende achternamen bekend zijn (ik ga er immers van uit dat niet iedereen deze relaties direct kan leggen) - dit had ik opgevangen door éérst de gedetailleerde uitslag te geven.

De titel is slechts weinig aangepast maar daarmee niet verbeterd. Ik had gekozen voor 'Afgetekende zege van DSC4 op Botwinnik 2: 1-7' waarvan gemaakt is: 'Afgetekende 1-7 zege van DSC4 op Botwinnik 2'. In het laatste geval is sprake van een (soort van) pleonasme [afgetekend en 1-7 is dubbelop], in mijn titel was de 1-7 de precisering. Men kan het daarmee eens zijn of niet maar het komt in dit geval niet goed over wanneer de titel (m.i. onjuist) wordt aangepast.

Het resultaat is - ondanks de bijzonder goede bedoelingen en lofwaardige inzet van de opmakers - een aangepaste redactionele bijdrage waar de auteur (mij dunkt terecht) moeite mee heeft.

Kan gebeuren maar liever niet!

PS: komt allen vandaag naar het benefiettoernooi (Zonnetje-in-huis): vanaf 11:30 uur in ons denksportcentrum!

05-03-2011 08:49 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb e.a. aangepast. Een titel behoort geen dubbelepunt te bevatten Of een punt aan het einde van de zin etc. Ik heb overwogen om de 1-7 uit de title te halen, maar dat leek me teveel van het goede.

Verder is er de (ongeschreven) wet dat detail­uitslagen altijd onderaan het artikel staan. Dat is al zo sinds deze site actief is en ik zie niet in waarom we daar nu op eens vanaf zouden moeten wijken. Verder is er de afspraak dat van spelers de eerste keer dat ze in een nieuwsbericht genoemd worden met achternaam worden geduid. Als iedereen zich daar netjes aan houd is er niets aan de hand. (En deze discussie ontbrandt hier niet voor het eerst, sommige mensen hebben schijnbaar een slecht geheugen)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

05-03-2011 10:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een vervelend puntje.

Er wordt een hoop werk aan gedaan om de berichten netjes te houden. Dat is waardevol, het draagt sterk bij aan de leesbaarheid van de website; en de website is ontegenzeggelijk van immens belang.
Wat er nu gebeurd is, is dat er een auteur bezwaar heeft tegen dit redactionele werk. Op zich kan ik me dat voorstellen. (Dat is mij een keer gebeurd, niet bij de website. Een wetenschappelijke uitgever haalde uit mijn manuscript een typevout, verbeterde die, en publiceerde dat zonder mij dat terug te melden. Het was een opzettelijke typevout, een verbinding naar een latere alinea. Die verbinding ging zo verloren en toen was ik nijdig).

Waarde collegae, hoe vermijden we dat iemand redactioneel werk gaat zitten doen aan een bericht - als dat werk niet op prijs wordt gesteld?
Gaarne reactie hoe dat te vermijden.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

05-03-2011 15:12 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn inziens moeten redactionele aanpassingen beperkt blijven tot typefouten en dergelijke. Inhoudelijke aanpassingen moeten achterwege blijven. Of een titel wel of geen dubbele punt mag hebben, behoort tot de redactionele vrijheid van de schrijver. Ook een website als nrc.nl plaatst rustig een dubbele punt in de titel.
Het komt vaak voor dat de detailuitslag aan het eind van een artikel staat maar dat is geen regel en al zeker geen wet. Ook dit valt voor mij onder de redactionele vrijheid van de schrijver.
Verder vind ik dat wijzigingen (hoe klein dan ook) in een bericht altijd moeten worden vermeld.

P.S.
Ik stoor me meer aan bijdragen waarin een handvol schrijffouten staan.

05-03-2011 16:12 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat de situatie per auteur verschilt. Zelf heb ik geen moeite met aanpassingen.

Voor mij is het doel niet de oorspronkelijkheid van het artikel, maar een optimaal informatieverspreiding richting leden en externen. Ik acht de heren webredacteuren uiterst capabel om de meest optimale wijze hiervoor te vinden, dus schik ik mij ook zonder problemen in door hen doorgevoerde aanpassingen.

In het kader van de snelheid van informatievoorziening lijkt het mij het handigst om als uitgangspunt te hanteren dat aanpassingen van artikelen door de webredactie zijn toegestaan, tenzij de auteur hier bezwaar tegen maakt. In dat laatste geval zou de redactie eerst contact moeten opnemen met de auteur om voorgestelde aanpassingen te bespreken.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

05-03-2011 17:24 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In principe ben ik het eens met aanpassingen, zelfs als die verder gaan dan alleen uiterlijkheden (waaronder ik voor het gemak ook spelfouten reken). Ik check vaak of mijn stuk is veranderd (dat is meestal binnen een dag gebeurd gebeurd) en als ik daar problemen mee heb verander ik het weer terug of probeer ik een middenweg te vinden (ik kan me niet echt voorbeelden voor de geest halen). Verder denk ik vooral dat de discussie inmiddels groter is dan het probleem.

05-03-2011 18:52 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De beslissende zetten in mijn partij: we komen erin na de 11e zet van wit:



F. Michielen - W.J. van den Broek (Zoetermeer, 3 maart 2011, Botwinnik 2 - DSC4, bord 4), zwart aan zet

Wit heeft zojuist c4-c5 op het bord gebracht; hij is van de theorie afgeweken maar achter het bord moest ik verzinnen op welke wijze hiervan het best gebruik gemaakt kon worden. Ik koos voor het schijnoffer 11. ... Lxc5! 12. dxc5 d4 waarna het als volgt staat:



Hier heeft wit vele manieren om zijn stuk terug te geven - dat maakte de gekozen voortzetting nog het lastigst: één van deze manieren zou voor wit significant voordeel opgeleverd kunnen hebben en dan was het schijnoffer een slag in de lucht gebleken. Op 13. Lxd4 volgt 13. ... Nxd4 14. Bxh7+ Kxh7 15. Qxd4 Bxf3 16. Qxd8 Raxd8 17. gxf3 en zwart heeft voldoende compensatie voor de geofferde pion. Een andere mogelijkheid is 13. Pe4 dxe3 14. fxe3 Pe5 15. Pf2 Lxf3 16. gxf3 De7 met slechts klein voordeel voor zwart. Of 13. Lg5 dxc3 14. bxc3 Lxf3 15. Dxf3 Pe5 16. Dg3 Pxd3 17. Lxf6 Dxf6 18. Dxd3 danwel 13. Te1 dxc3 14. bxc3 Lxf3 15. gxf3 Pe5 16. Lc2 Te8, beide met een net wat groter voordeel. De variant die op het bord kwam was 13. Ld2 Lxf3 14. gxf3? (begrijpelijke fout omdat zwart na 14. Dxf3 Pe5 een stuk lijkt te winnen: 15. Df5 dxc3 16. Lxc3 Pxd3. Na 17. Td1 wint wit het stuk echter direct terug en staat niet minder) dxc3 15. Lxc3 met als resultaat:



Een mooie stelling voor zwart: zijn paarden overheersen het centrum en wit kampt met een verzwakte koningstelling.

Er volgde 15. ... Pd5 16. Ld2 (mede met het oog op het zwakke veld f4) Pe5 en nu raakte wit met 17. Le3?? het spoor geheel bijster; na 17. ... Pxe3 met stukverlies kon hij direct opgeven: 0-1 . In plaats hiervan zou zwart na 17. Le4 nog een hele klus gehad hebben om zijn voordeel uit te bouwen.

NB: ik ben niet in bezit van Fritz, Rybka of ander rekentuig en heb mijn analyse daarmee niet kunnen verifiëren; voor commentaar houd ik me dus graag aanbevolen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 06-03-2011 at 16:35.

06-03-2011 16:34 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by jpfox Verder denk ik vooral dat de discussie inmiddels groter is dan het probleem.


Dat ben ik niet met je eens. Ik irriteer me er soms behoorlijk aan, en zo nu blijkt ben ik dus niet de enige. Dat gevoel is niet constructief, dus dat moet je niet willen. Het zou bijvoorbeeld bijdragen kunnen schelen.

Zelf vind ik het er nogal aan liggen aan wat voor stukje het is. Een nieuwsbericht komt natuurlijk ook op de frontpage, dus type-, spel- en grote stijlfouten mogen verbeterd worden wat mij betreft. Graag zelfs. Tabellen maken is uiteraard ook prima. Voor andere aanpassingen vind ik dat het erg uitmaakt of iemand er zelf moeite voor gedaan heeft of niet. Levert iemand bijvoorbeeld een compleet onopgemaakt stuk in, ja dan zal het wel aangepast moeten worden. Heeft iemand er over nagedacht en er moeite in gestopt, dan is het het best om altijd in overleg te gaan.

Zelf vind ik vooral het aanpassen van de titel erg vervelend. Dit is gewoon vrijheid van de auteur, buiten spelfouten natuurlijk. Of er een dubbele punt in mag is m.i. totaal arbitrair. Het is wat mij betreft niet de bedoeling dat de redacteur het stukje aanpast aan zijn eigen stijl/smaak...

07-03-2011 11:26 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Quote

Originally posted by jpfox Verder denk ik vooral dat de discussie inmiddels groter is dan het probleem.


Dat ben ik niet met je eens. Ik irriteer me er soms behoorlijk aan, en zo nu blijkt ben ik dus niet de enige. Dat gevoel is niet constructief, dus dat moet je niet willen. Het zou bijvoorbeeld bijdragen kunnen schelen.

Mij irriteert het dat deze discussie niet in DSC-privé gevoerd wordt en steevast door dezelfde personen, die (inmiddels) zouden moeten weten wat de beweegredenen/overwegigingen zijn.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-03-2011 12:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dus? Zelfs als je beweegredenen voor iedereen duidelijk zijn, kan het nog wel verkeerd zijn!

07-03-2011 12:23 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat WSC2 helaas met 2.5 - 5.5 verloren heeft van DD2. Het zal dus op de laatste wedstrijd aankomen.

Ik verwacht niks anders dan een hele spannende wedstrijd die alle kanten op kan, dus komt dat allen zien op 20 april in Zoetermeer!

08-03-2011 13:11 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller