Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » PK HSB 2003
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

PK HSB 2003 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het persoonlijk kampioenschap van de HSB kende weinig deelnemers, helaas. Hopelijk is dat volgend jaar meer!
Statistisch gezien een goed verlopen toernooi voor de DSC-leden, denk ik. Hierbij de einduitslag.

Een 2e, 10e, 11e en 17e plaats en eigenlijk redelijk volgens de ratings. Wat ik hier en daar gehoord heb kan het altijd beter, je kent het wel. Mijn eigen verhaal in het kort:

Ronde 1, wit: meteen tegen Jan Willem, ver boven mijn macht. Ik was hier de speler met de laagste rating. Ik kwam echter goed uit de opening - twee gezonde pionnen voor, maar blunderde alles weg in het eindspel. Helaas.

Ronde 2, zwart: M. Taverne, remise. Alle toreneindspelen zijn remise Knipoog. Ik wikkelde zo snel mogelijk af naar remise: een uur te laat. Doe ik wel vaker Knipoog

Ronde 3, wit: Marco van straaten. Tsja, mooie combinatie, materieel voordeel - toch verloren, onnodig. Er zat zo'n ingenieuze matcombinatie in zijn aanval dat we die maar op het bord hebben gezet - ik zou toch een toren verloren hebben.

Ronde 4: Jacques van As, zwart: 9...Da5+ in Sveshnikov. Tja, als je geen remise wilt, moet je die variant niet spelen. Remise dus.

Ronde 5: Niels Engelen. Ah, een punt. Maar weer zo'n korte partij... zet 14 en opgegeven. Afwijken van theorie afstraffen - niet mijn sterkste punt, maar deze was voor open doel.

Ronde 6, zwart: Arno. Ach, ach, zo vroeg. Lang denken in de opening, goede strategie uitdenken, en vervolgens toch een pion weg omdat ik te scheiterig ben om in een ruilvariant te stappen. Ik dacht al aan opgeven. Maar Arno was ook niet in topvorm en een kleine aanval werd een grote en ineens slachtte ik een knol. Mooie stelling, kansen voor Wit en voor Zwart - maar beiden zagen we geen uitweg aan het bord. Arno was zo sportief om mij niet door de klok te jagen en remise aan te bieden.
Ronde 7, zwart: Erwin Casareno. Ai! 1991. Lb5 Siciliaan, pfff. Uiteindelijk een mooie partij. Pionnetje geven voor massale aanval. Gaat prima, maar kan het achter het bord niet afmaken. Zat er zeker in, maar ik moet nog even kijken - erg moeilijk. Eindigt in een eindspel met gelijk aantal pionnen, maar mijn loper was niet slecht, hij was dramatisch. Het paard veegde hem van het bord. Helaas.

Voor mij dus, qua spel, vrij geslaagd. Alle anderen waren, op papier, veel sterker, maar heb ze toch flink laten zweten. Nu de punten nog.
Ach, ik heb in ieder geval een beker voor de ratingprijs tot 1700. Staat leuk, maar volgend jaar graag meer tegenstanders in die categorie.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

11-10-2003 22:48 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Foto's Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op de site van de HSB zijn wat foto's geplaatst:
Kijk hier! Koel

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

19-10-2003 00:37 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het werd tijd om de toernooi informatie pagina online te zetten. Hier vind je dan de eindstand van dit - en later - ook van andere toernooien.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-01-2004 11:21 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk, Corniel. Bedankt.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

10-01-2004 00:45 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller