Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Elo + tpr
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Elo + tpr Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Velen hechten er waarden aan of zijn in ieder geval in het mechanisme geïntresseerd. Maar hoe het precies werkt is niet voor iedereen duidelijk. Daarom hier de formules die worden gebruikt:
code:

                       1
E_score = ----------------------------
                 (( WR - Elo )*0.0025)
          1 + 10^

Elo_n = Elo + K * (  Pt  - E_score )


                   /P#   \
tpr = WR-400 * LOG| ~~ -1 |
                   \Pt   /

E_score: verwachte score van de speler
WR:      gemiddelde Elo van de opponenten (Weerstand Rating)
Elo:     Elo/rating van de speler
Elo_n:   Nieuwe Elo op basis van de behaalde resultaten
K:       Vermenigvuldigingsfactor voor gewone stervelingen is deze 32  voor IGM's en IM's slechts 16
Pt:      Aantal behaalde punten
P#:      gespeeld aantal partijen
tpr:     toernooi prestatie rating (afgeleide van E_score)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

07-10-2003 11:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bedankt, Corniel.
Dit had ik inderdaad nodig. Ik ben blij dat we tegenwoordig van die rekendozen op het bureau hebben staan - dat maakt alles iets makkelijker.
Goed, zo'n berekening met handicap. De formule houdt mooi rekening met mijn denksnelheid: log() Tong 2

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-10-2003 23:43 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Vraagje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel, hoe werkt het dan als je tegenstander nog geen rating heeft?
Ik heb dit nu allemaal in een prachtig Excel-sheet gestopt, maar onbekende ratings zorgen hier voor een probleem Tevreden

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

14-10-2003 20:48 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Onbrekende ratings moet je voor je tpr en nieuwe elo altjid maar een beetje schatten. Er is niet al te veel zinnigs over te zeggen. Als ze bij de eerst volgende ratinglijst een rating hebben wordt die gebruikt, maar als dat niet zo is, blijft het vaak onduidelijk wat er ratingtechnisch met resultaat van dergelijke partijen gebeurt.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

14-10-2003 22:46 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Binnenkort ga ik al die onzin uit mijn hoofd moeten leren als de KNSB eindelijk de cursus Nationaal Arbiter van de grond krijgt.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

24-10-2003 18:36 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je bent arbiter? (en welke?)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

24-10-2003 18:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben wedstrijdleider B.

De cursus Nationaal Arbiter zou dit najaar worden gegeven, maar de KNSB werkt aan een andere opzet en een ieder die weet met welk tempo de KNSB werkt, kan inschatten wanneer de nieuwe cursus klaar is. Mijn schatting is mei 2005. Frons

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

14-11-2003 21:44 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller