Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2010-2011 » Ted Barendse wint overtuigend tweede avond Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Ted Barendse wint overtuigend tweede avond Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted Barendse heeft met overmacht de tweede avond van de Grand Prix Rapid-cyclus gewonnen. Hij won al zijn partijen, en eindigde daarmee een punt los van zijn achtervolgers. Nancy Kirana en Tjomme Klop deelden samen de tweede plaats.

Kijk voor een uitgebreid verslag en de eindstand op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-10-2010 00:56 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ciprian Padurariu
actief DSC-lid


geregistreerd: 29-09-2009
aantal berichten: 61

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Congratulations Ted, the second rapid tournament win in a row, very impressive!

I was also quite impressed with how Nancy Kirana played. She gave me almost no chance and punished me thoroughly as soon as I went wrong. Very convincing play, fast and accurate. Congratulations to her as well! If she keeps improving at this rate, I see no reason why she could not be Dutch champion in a couple of years.

19-10-2010 10:53 Ciprian Padurariu is offline Send an Email to Ciprian Padurariu Search for Posts by Ciprian Padurariu Add Ciprian Padurariu to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Mad Grand Prix is niet Leuk meer! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Drie wedstrijden kannonenvoer en een bye leverden geen fijne avond op, deze tweede Grand Prix. Waarom doe ik eigenlijk nog mee?
De maandagavond is mijn wekenlijkse avondje uit. Weg van de sleur van het gezin, lekker ontspannen achter een schaakbord, wat kletsen en lachen aan de bar. De Grand Prix-avond is een uitzondering op deze regelmaat. Dit toernooitje is uitgegroeid tot een onderonsje voor de grote jongens, waar kleintjes zoals ik niet meer thuis horen.

Onder de mindere goden gaat vooraf vaak de vraag rond of er meegedaan of onderling een lange partij gespeeld gaat worden. Gezien het aantal deelnemers met een lagere rating dat zich inschrijft, is er in deze groep niet echt veel animo voor deze avond. En terecht, want je moet wel erg boven jezelf uitstijgen, wil je een aardig toernooitje spelen. Je punten bijeen sprokkelen via bye's en uitglijders van tegenstanders geeft niet echt voldoening.

Nee, tijd voor een andere opzet, heren toernooidirecteuren. Misschien twee groepen? Misschien voor de lagere ratinghouders een wat langere bedenktijd en wat minder wedstrijdjes? Het lijkt evident dat er wel wat moet gebeuren. Schaken tegen tegenstanders met 300 tot 600 punten elo meer is voor beide partijen niet leuk.

19-10-2010 11:05 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heh, dat komt dan natuurlijk juist ook weer, doordat velen met een lagere rating blijkbaar voor een lange partij kiezen.
Als die wel allemaal (geen idee hoeveel het er zijn) mee zouden doen, kom je veel sneller tegen een ongeveer gelijkwaardige tegenstander.

19-10-2010 18:42 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Da's niet waar, want het waren er maar een stuk of 4 denk ik.
Ik vind het op zich geen gek idee om een proef te doen met een B-groep. Bijvoorbeeld A-groep open en B-groep tot 17/1800. Ik denk dat er op zich wel mensen zijn die graag eens tegen een sterkere tegenstander willen spelen, maar ik kan me ook verplaatsen in het commentaar van René.

Gisteren was het - ondanks het ontbreken van m.n. Chiel, Joost en Joram - behoorlijk sterk bezet. Zelf heb ik lekker geschaakt, en ik vond ook behoorlijk goed, maar dat is uiteindelijk niet in de cijfers uitgedrukt.
Ik begon met wit tegen Arno en speelde voor de test weer eens open siciliaan. Dit kostte me beduidend meer tijd en in een spannende stelling ging ik de mist in. Wit stond hier op lange termijn wel oké, maar de zwarte stelling speelde wel veel gemakkelijker.
Vervolgens won ik met zwart van Olivier. Ik verraste hem in de opening - de O'Kelly is een leuk wapen voor dit soort avonden - maar meer dan gelijkspel had ik niet hoeven krijgen. Hij speelde het denk ik wat te voorzichtig en daarna won ik overtuigend.

Daarna speelde ik een prachtige pot tegen Rob Smits. Er kwam een stelling op het bord, waarvan ik wist dat 0-0 niet kon wegens Lxh7+. Rob speelde het wel, dus kreeg ik een behoorlijke aanval. Ik kreeg het niet direct uit, maar behield druk. Uiteindelijk kreeg ik veel later alsnog een beslissende mataanval op het bord, maar miste ik hierbij Da1 mat tussendoor, waardoor ik alsnog verloor. Ik ga nog even proberen of ik deze partij nog kan herinneren, hij is zeker een diagrammetje waard.
Met zwart was ik daarna weer succesvol. In een spannende stelling werd het voor Lito van Reede te ingewikkeld. Hij stond volgens mij prima, maar vergat het centrum dicht te schuiven. Ik counterde zijn aanval dus in dat centrum. Dit werd opengebroken, waarna mijn zwartveldige loper heerste als een god Knipoog

Tot slot speelde ik met wit tegen Arjan Hofman - die volgens mij wel wat underrated is. Hij kwam aardig uit de opening, maar besloot een pion te pakken. Ik dacht dat dat mat zou gaan, maar dat was niet zo. Wel had ik wat compensatie, aangezien zijn koning wat zetten moest doen. Ik bouwde een penning in, waar zwart stukverlies over het hoofd zag. Daarna duurde het nog wel even, maar het stuk extra liet zich gelden.

19-10-2010 20:55 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René je hebt gelijk. Ook door de indeling zijn de spelers van min 1800 kannonenvoer, al zag ik maandagavond een andere indeling, de betere spelers speelden tegen elkaar in de eerste rondes.
Maar dat hangt af van de stemming van de indeler.
Normaal beginnen de spelers van jouw sterkte met 0 uit 2 of een half uit drie. Het lijkt mij een goed idee om het deelnemersveld in twee groepen op te splitsen. Dat kan gemakkelijk gezien het aantal deelnemers. Voor Arno is dat weer extra werk, maar mijn steun heb je.

__________________
Mopper

20-10-2010 01:21 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
René je hebt gelijk. Ook door de indeling zijn de spelers van min 1800 kannonenvoer, al zag ik maandagavond een andere indeling, de betere spelers speelden tegen elkaar in de eerste rondes.


In de derde(!) ronde speelde ik tegen Jan Peter van Zandwijk, die een rating heeft van 2075. Dat is 600 punten meer dan ik. In de eerste ronde was ik gekoppeld aan Nancy Kirana, die slechts een rating heeft van 1711, maar wel tweede werd en getipt wordt als toekomstig Nederlands kampioen. Ik heb niet naar haar TPR durven kijken. Ik trof Thierry Bieger in de tweede ronde. Hij heeft 1888 achter zijn naam staan. Kortom, niet echt een veld om een half puntje tegen te verwachten.

20-10-2010 13:01 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb met waardering kennis ervan genomen dat ik in de eerste ronde een precies gelijkwaardige tegenstander had, en dat zo te zien ieder een ongeveer gelijkwaardige tegenstander had. Toch kan dat het probleem dat Rene aangeeft niet oplossen.

In de Weekendtoernooien tot ongeveer 1985 was er doorgaans slechts een groep, startten spelers op mijn niveau doorgaans met 2 uit 2 om te eindigen op 4 +-½ uit 6.
Dat is de eerste twee ronden niet echt leuk spelen, noch voor de sterkere - ik kon me voor mijn rating geen nederlaag permitteren - noch voor de zwakkere speler.
Dat soort toernooien kent tegenwoordig vaak twee of drie groepen. Dan moet ieder vanaf het begin flink zijn/haar best doen.

Het doel van het schaken zou moeten zijn dat je een ongeveer gelijkwaardige tegenstander treft.
Als men zou stellen dat de zwakste van twee spelers die een partij spelen, een kans moet hebben van minstens 1 op 5 (een match over 10 partijen zou niet slechter dan 8-2 moeten eindigen) dan moet het ratingverschil niet groter zijn dan een kleine 300 punten. Met drie groepen wordt daar vrijwel steeds aan voldaan, zoals gemakkelijk na te rekenen valt; twee groepen is al een stuk gunstiger dan het huidige stelsel.
Dat gemiddelde van 1 op 5 is gebaseerd op de ethologie, en wel bij spellen bij dieren die spelen. Als een van beide vaker verliest dan vier op de vijf keer gaat bij beide de lol eraf.

Ofschoon ik me graag aansluit bij het voorstel van Rene, zou ik wel willen weten of het haalbaar is voor onze wedstrijdleider. Als dat zo is, stel ik voor maar eens een proef te wagen met twee of drie groepen. Het resultaat zal zijn - welnu, U zult wel zien of er uiteindelijk enig resultaat zal zijn.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

20-10-2010 15:12 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Drie groepen is niet haalbaar, daarvoor is het aantal deelnemers te klein. Twee groepen kan al beter, al zit je wel met de kans dat je twee maal oneven hebt. Ook eindstand opmaken is wat ingewikkelder: hoe om te gaan met mensen die zowel een keer bij de A's als bij de B's geschaakt hebben?

Dit zijn wat praktische bezwaren. Wat niet wegneemt dat het probleem met de loop van de jaren idd iets groter is geworden (het was er altijd al in mijn herinnering).

De meest praktische oplossing die ik zie is om 33% van de groep met 1 punt, 33% met ½ en de rest met 0 punten te laten beginnen. Maar ook daar kleven nadelen aan.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-10-2010 21:00 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
De meest praktische oplossing die ik zie is om 33% van de groep met 1 punt, 33% met ½ en de rest met 0 punten te laten beginnen. Maar ook daar kleven nadelen aan.


Het gaat niet om de punten, maar om het schaakplezier!

20-10-2010 21:53 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Twee groepen!? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik deel de mening van René, het verschil in rating punten is te groot. Twee groepen zou een oplossing kunnen zijn. Het bezwaar dat Corniel aandraagt met het spelen in af en toe de A en dan de B groep, lijkt me niet aan de orde, je trekt gewoon een streep bij b.v. rating 1700, ongeacht het aantal deelnemers. Wel lijkt het me handig om eens te peilen of er bij een gewijzigde opzet WEL voldoende animo is voor een rapid toernooi door de spelers met weinig rating punten. Persoonlijk vind ik 15 minuten per zet al weinig.
Prodent

__________________
www.zonderland.nl Prodent

20-10-2010 22:09 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind rapid juist weer wel leuk tegen sterkere spelers; juist dan heb ik kansen tegen spelers waarin ik in normaal tempo weinig kansen krijg. Maar kan me voorstellen dat constant geveegd worden snel vervelend wordt.

20-10-2010 22:41 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kan me enerzijds vinden in het punt van Rene anderzijds ook niet. Als je het niet bevalt speel je niet mee. Als ik in een bui ben dat ik absoluut niet serieus ben dan doe ik mee en interesseert me het werkelijk geen biet wat ik op het bord uitspook. De laatste keer had ik gewoon geen zin om met dat toernooi mee te doen dus doe ik ook simpelweg niet mee. Dan heb ik de houding: ik heb wel wat beters te doen dan een 2000+ speler een punt cadeau te geven.

Dus advies aan Rene: als je geen zin hebt om hier aan mee te doen, is er vast wel iemand die dat gevoel deelt. Speel je daar toch een partij tegen?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Coen on 21-10-2010 at 11:39.

21-10-2010 11:38 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Coen
Dus advies aan Rene: als je geen zin hebt om hier aan mee te doen, is er vast wel iemand die dat gevoel deelt. Speel je daar toch een partij tegen?


Consequentie is dat er voor de mindere goden geen serieus rapidtoernooi georganiseerd wordt. Dat vind ik nu weer jammer.

Herman heeft wel een punt. Er bestaat de kans dat er te weinig spelers zijn voor een aparte groep. Veel spelers vinden rapid niet leuk omdat het te snel voor hen gaat en zij daardoor te veel blunderen (Ik spreek hier uit eigen ervaring). Vandaar mijn suggestie wat langere partijen te spelen.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Rene Poots on 21-10-2010 at 12:31.

21-10-2010 12:26 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
De meest praktische oplossing die ik zie is om 33% van de groep met 1 punt, 33% met ½ en de rest met 0 punten te laten beginnen. Maar ook daar kleven nadelen aan.


Dit is de wijze waarop ik het afgelopen toernooi heb ingedeeld. Na ronde 1 verwijderde ik een half punt, en na ronde 2 weer. Bij het ingaan van de derde ronde waren alle 'bonuspunten' dus weer verdwenen.

Ik zal voor het volgende toernooi eens nadenken over 2 groepen. Daar zitten ongetwijfelt voor- en nadelen aan. Ik herken het probleem van René wel. Er zijn de afgelopen jaren minder spelers met een rating van onder de 1700 mee gaan spelen. De Grand Prix Rapids zijn iets minder druk bezet, en tevens heb ik het idee dat we als club ook wel succesvol zijn geweest in het sterker maken van een aantal spelers.

Als er nog meer/andere suggesties zijn om de Grand Prix Rapids leuker te maken dan hoor ik die uiteraard graag.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-10-2010 14:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
De meest praktische oplossing die ik zie is om 33% van de groep met 1 punt, 33% met ½ en de rest met 0 punten te laten beginnen. Maar ook daar kleven nadelen aan.


Quote

Originally posted by René Poots
Het gaat niet om de punten, maar om het schaakplezier!

Door deze punten in te voeren, maak je een schifting, en komt je sneller te spelen spelers van je eigen sterkte tegen. En dat was toch het idee?

@Arno: wellicht de punten langzamer afbouwen? Na twee ronden en na vier?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

21-10-2010 14:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook moet (een deel van) de "doelgroep" misschien eens gestimuleerd worden om de perceptie van rapid te veranderen.

Een veel gehoorde klacht is dat het tempo te snel is, maar als ik in de filmzaal naar de partijen kijk zijn ze veelal beslist voordat de spelers meer dan 10 minuten hebben gebruikt.

Ik denk dat het systeem van Arno zou werken als er meer spelers met een lagere rating mee zouden doen, en ook zou twee groepen een alternatief kunnen zijn, maar wat mij betreft, zoals Olivier zegt, is de charme van een dergelijk toernooi dat je tegen de kanonnen mag spelen. Dat je dan vaker verliest vind ik niet zo erg.

Misschien kan een aantal avonden met twee groepen worden gewerkt (om het aantal spelers weer op peil te krijgen) om het daarna weer af te schaffen als de basis wat groter is?

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

21-10-2010 15:51 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Probeer het eens Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We kunnen de te verwachten werkelijkheid wel verzinnen, maar het is heel TU-Delfts en volgens mijn ervaring ook veel vruchtbaarder om het gewoon uit te proberen.
Bj verzinnen blijven we langs elkaar heen praten.

Twee groepen om mee te beginnen. Mensen met een rating van x-honderd tot ij-honderd mogen kiezen of ze in groep A of groep B spelen.
In de aankondiging wordt gemeld dat er twee groepen zijn, dus dat ook een speler van buiten de KNSB-teams bovenaan gaat eindigen.
x = 17,5; ij = 18? Iemand een beter idee?

Ontbindende voorwaarde: het is te behappen voor de Intern wedstrijdleider.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

21-10-2010 16:14 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Maken we niet een mug (een zoemend geluid en stekend commentaar) een olifant (die blaast met zijn lange snuit de hele indeling in de porceleinkast) ? Gewoon alles zo laten!

Quote

Originally posted by winfvdm
Als men zou stellen dat de zwakste van twee spelers die een partij spelen, een kans moet hebben van minstens 1 op 5 (...)
Als een van beide vaker verliest dan vier op de vijf keer gaat bij beide de lol eraf.

Met een score van 2 uit 5 waarvan 1 bye en 3 nederlagen heeft René in feite 1 uit 4 gehaald, toch nog een 'lollige' score.
Kijk, al die nullen die tegen Ted haal, dat is nou echt niet lollig meer. Met de 3 nullen in de laatste 3 interne wedstrijden en de twee nullen rapid kom ik op 0 uit 5. Maar ja, traantje wegpinken, nee schudden, schouders ophalen en weer doorgaan. Zes partijen geleden heb ik nog gewonnen, en wie weet win ik de komende 5 partijen ....
Zoals René al zei: het gaat niet om te punten (ik hoef hem niet te feliciteren met zijn TPR), maar om een leuke avond. Als je van die sterke spelers snel verliest, dan blijft er meer tijd over om aan de bar te hangen! Aan de andere kant, je zit aan bord met aan de andere kant een mens waarmee je anders zelden je stukken afruilt. Da's toch ook leuk?
(Dit geldt minder voor Bilars, hij moet zo ongeveer altijd in de eerste ronde tegen mij spelen als hij aan de rapid meedoet. Arno zal dit ongetwijfeld met harde cijfermateriaal bevestigen of weerleggen)
Ik vind de huidige formule prima, maar ik zal voor de liefhebbers nog een alternatief voorstel indienen:
Eerst vierkampen spelen 10 min p.p.p.p. (geen tijdsverlies voor een volgende indeling, de mogelijk saaie wedstrijden zijn om 2130 voltooid), daarna 3 ronden zwitsers met 15 min pppp.
(Groot voordeel: 6 wedstrijden op een avond, Teds voorsprong na 2 avonden wordt een beetje teniet gedaan!)

21-10-2010 21:31 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
HaraldBlauwtand HaraldBlauwtand is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2005
aantal berichten: 17

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met 5 uit 5 heeft Ted volgens de Wet van Kees een vervelende avond gehad want de opponenten bakten er helemaal niets van. Ik vermoed dat dat wel meevalt en dat Ted niet een uur lang mokkend aan de bar heeft gestaan...

22-10-2010 15:42 HaraldBlauwtand is offline Send an Email to HaraldBlauwtand Search for Posts by HaraldBlauwtand Add HaraldBlauwtand to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller