Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC6 wint regelmatig van Schaakhuis 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

DSC6 wint regelmatig van Schaakhuis 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC6 heeft de eerste wedstrijd van het seizoen gewonnen. In Den Haag werd het 6-2 tegen Schaakhuis 3.

Schaakhuis is altijd een lastige tegenstander omdat je eigenlijk nooit goed van te voren weet wat de kracht van de spelers is.
Daarnaast zorgt het cafe voor een aparte sfeer.

De start begon slecht. Theo Rekveldt op bord een zag aan beide kanten de koningsvleugel pionnen verdwijnen. Helaas kon zijn tegenstander zijn stukken er sneller bij halen waardoor een nederlaag zijn deel werd. 0-1. Bart Vlasblom was een dame kwijtgeraakt tegen 2 pionnen, maar speelde rustig door. Ik had de nederlaag al ingecalculeerd.

Zelf was ik in de opening een pion kwijtgeraakt. De overige borden zagen er gelukkig beter uit.

Kees Korving haalde later een eenvoudige remise binnen. Volgens mij is het evenwicht nooit verbroken geweest.

Zelf stond ik nog wel een pion achter, maar stond met twee torens op de zevende rij. Ik was wel tevreden. Bart speelde nog steeds door, en had nog slechts een stuk + een pion achterstand.
Even later kon ik mijn pion terugwinnen, en kreeg ik een vrijpion die onhoudbaar was. Daarmee was de stand gelijk. Bart had de achterstand teruggebracht tot twee pionnen. Zijn tegenstander ging ondanks een waarschuwing van Bart in op zetherhaling waarmee de remise een feit was.

De overige borden zagen er allemaal prettig uit. Kees Huijgen sloeg een remiseaanbod af. Zijn tegenstander moest zijn toren ruilen tegen een vrijpion. Ton Vissers had vrijwel de hele partij al twee pionnen voorsprong. Gerard Bilars stond inmiddels een stuk voor. Rene Gelpke had twee pionnen gewonnen en stond ook goed.

Binnen tien minuten werden de laatste vier partijen gewonnen en even voor elven kon er worden uitgeroepen: " Er mag gerookt worden" De wedstrijd was afgelopen.

Het zesde is goed begonnen en kan zich opmaken voor de volgende wedstrijd.

11-10-2010 22:48 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals hiervoor al aangegeven was ik in de openingeen pion kwijtgeraakt.


 


Zwart heeft een penning en drukt wat op c2.
Wit wil onder de druk uit en deze tijd gebruik ik om de e-lijn in bezit te nemen.

13. c3 Te8 14. Dd3 Lxf3 15. Dxf3 Dxf3 16 gxf3 Te2

Dat ziet er al een stuk beter uit.


 


Ook de tweede toren toren kreeg ik op de tweede rij, en ik kon de pion terugwinnen.

De stelling verbeterde zich langzaam maar zeker steeds meer voor mij. De slotcombinatie vond ik ook wel aardig.



 


Mijn tegenstandr sloeg hier Txg6 Na Tg4+ Txg4 hxg4 is het pionneneindspel verloren.

13-10-2010 12:31 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller