Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » Dsc 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Dsc 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kennelijk is DSC3 gedegradeerd na een 4-4 gelijkspel bij en tegen Botwinnik 1. Zes matchpunten was niet voldoende om degradatie te ontlopen, sterker nog: je wordt er laatste mee!

In 1971 werd het aantal teams in de KNSB-competitie verhoogd van 8 naar 10, en onze reactie was toen: we moeten drie wedstrijden winnen, dat is 6 punten, daarna kun je vrijuit spelen. Dat klopt inmiddels van geen kanten meer, al jaren niet meer. Het geeft aan hoe sterk - ten opzichte van 40 jaar geleden - het schaken in de breedte is geworden. En dat gold in 1970 ten opzichte van het begin van de jaren 30, dat had ik al eens beschreven.

Het is een goede zaak dat DSC4 promoveert. We hebben het aan zien komen, DSC3 liep in het begin van 2009-2010 tegen een grote nederlaag aan tegen ASC, en DSC4 won eerst van WSC 2 en toen van DD 2, dat vijf 20+ spelers kan opstellen.

Voor Botwinnik zijn de druiven heel zuur. Zowel Botwinnik 2 als Botwinnik 1 degraderen, Botwinnik 1 met 7 matchpunten, zelfs dat is dus al niet meer genoeg; Botwinnik 1 is twee jaar geleden ook al eens met 7 machpunten gedegradeerd.

Ik ben benieuwd welke consequenties deze degradaties van Botwinnik 1 en 2 en DSC3 voor de HSB competities hebben.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 18-04-2010 at 08:19.

18-04-2010 08:16 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Dsc 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Ik ben benieuwd welke consequenties deze degradaties van Botwinnik 1 en 2 en DSC3 voor de HSB competities hebben.


Doordat er nu 3 HSB-teams degraderen uit de KNSB-competitie, zou de promotieklasse 11 teams groot worden, en dat is niet toegestaan. Er vindt daarom versterkte degradatie plaats; er degradeert een team extra uit de promotieklasse, en dat werkt vervolgens door naar beneden. Dat betekent dat SHTV 2 extra uit de promotieklasse degradeert, Botwinnik 4 extra uit de eerste klasse, en DSC8 extra uit de tweede klasse.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-04-2010 09:54 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Dat betekent dat SHTV 2 extra uit de promotieklasse degradeert, Botwinnik 4 extra uit de eerste klasse, en DSC8 extra uit de tweede klasse.


Dat Botwinnik 4 ook zou degraderen begrijp ik niet.
Er komen 3 teams uit de promotieklasse. Er komen 3 teams uit de tweede klasse. Er gaan er 2 naar de promotieklasse en er gaan er 4 naar de tweede klasse. Er vindt toch geen versterkte promotie uit de tweede klasse plaats waardoor Botwinnik zou degraderen.

DSC8 begrijp ik ook niet. Er zijn nu toch maar 23 teams in de tweede klasse. Daarvan promoveren er 3 en komen er 4 uit de eerste klasse. Dat betekent 24 teams volgend seizoen.

18-04-2010 13:49 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De nummers 7 en 8 degraderen uit de eerste klasse. De kampioenen van de tweede klasse + de beste nummer 2 promoveren. Dat is de normale promotie/degradatie-regeling. Nu komt er versterkt een team naar beneden uit de Promotieklasse. Dan moet er ook versterkt een team extra naar beneden. Het is niet zo dat de beste nummer 2 van de tweede klasse zijn promotieplek moet inleveren.

Wat betreft DSC8: er promoveren dus 4 teams uit de tweede klasse.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-04-2010 13:51 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Normaal vindt er versterkte promotie uit de tweede klasse naar de eerste klasse plaats om voor voldoende teams in de eerste klasse te krijgen. Nu is dat niet nodig.

Ik kan nergens in het competitiereglement terugvinden dat er altijd versterkte promotie plaatsvindt van uit de tweede klasse (en waardoor er in dit geval ook versterkte degradatie uit de eerste klasse naar de tweede klasse plaatsvindt).

18-04-2010 14:03 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

CR HSB

Artikel 14 Degradatie
1. Degradatie geschiedt automatisch
2. Naar de naast lagere klasse degraderen:
a. het laagst geëindigde team van elke groep;
b. het op een na laagst geëindigde team van de promotieklasse en van de groepen van de eerste klasse.
3. Indien een groep uit meer dan acht teams bestaat, degradeert uit de desbetreffende klasse een team
meer dan in het tweede lid is voorzien, te weten dat team, dat van de resterende teams in die klasse het
laagste gemiddelde aan wedstrijdpunten respectievelijk bordpunten heeft behaald. Deze bepaling is niet
van toepassing op de promotieklasse.

Artikel 15 Versterkte degradatie en -promotie
1. Indien bij toepassing van artikel 7, derde lid, blijkt dat de promotieklasse uit meer dan tien teams
komt te bestaan, degraderen daaruit zoveel teams als nodig is om op het beoogde aantal te komen.
2. Indien bij de indeling blijkt dat een groep uit minder dan acht teams zou komen te bestaan, wordt die
groep door versterkte promotie gecompleteerd tot acht teams.
3. Indien voor de toepassing van het tweede lid twee of meer teams met gelijke gemiddelden aan
wedstrijd- en bordpunten in aanmerking komen, wordt een (worden) beslissingswedstrijd(en) gespeeld.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

18-04-2010 15:35 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik moet het geloof ik wel met Albert eens zijn dat ik DSC8 niet helemaal begrijp. Er komen zelfs met de versterkte degradatie uit de eerste klasse niet meer dan 24 teams in de 2de klasse, dus hoeft daar niet versterkt gedegradeerd te worden?! Of mis ik iets? Glimlach

19-04-2010 09:51 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik snap de degradatie van DSC8 ook niet. Er was een gat in de tweede klasse, ma versterkte degradatie vanuit de eerste klasse is dat opgevuld. Versterkte degradatie (zie quote Baseman) is alleen nodig als er meer dan 8 teams per pool komen, en dat is nu niet het geval.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-04-2010 10:17 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Albert had gelijk met zijn analyse. Er is alleen versterkte degradatie uit de promotieklasse. Daardoor is er geen versterkte promotie uit de tweede klasse, waar nu allen de 3 kampioenen promoveren en niet de beste nummer 2.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

22-04-2010 14:12 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller