Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2009-2010 » Interne competitie (V6): Weinig verschuivingen in de top
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V6): Weinig verschuivingen in de top Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep is er weinig veranderd in de kop van het klassement. De toppers kwamen niet in actie. Daarachter deed Gert Legemaat de beste zaken; hij steeg weliswaar niet op de ranglijst maar dichtte wel het gaatje naar de spelers boven hem. Ook Jan Peter van Zandwijk kwam door zijn overwinning op Richard Oranje dichterbij.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Gert Legemaat-Kim Meulenbroek1-0
2Richard Oranje-Jan-Peter van Zandwijk0-1
3Ted Barendse-Bob Voogt0-1
4Pieter Goossens-Pieter Buzing1-0
5Rob Smits-Willem-Jan van den Broek0-1
6Ton Vissers-Walter Anema0-1
7Arno Wiersma-Hans Segers0-1


In de B-groep eindigde de topper tussen Arjan Drenthen en Jan van de Donk in remise. Theo Rekveldt deed goede zaken door Albert Kemeling te verslaan. Jan-Pieter de Vries won zijn eerste partij in de voorjaarscompetitie; hij versloeg Simon Broos.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Arjan Drenthen-Jan van de Donk½-½
2Albert Kemeling-Theo Rekveldt0-1
3Jan-Pieter de Vries-Simon Broos1-0
4Gerard Bilars-Coen Leentvaar0-1
5Simon Dirkse-Sofya Blanter1-0
6Jolle Lont-Kees Korving½-½
7Martin Verolme-Cees Huygen1-0
8René Torenstra-Edgar Huisman0-1
9Jaap van der Heiden-René Poots1-0


In de C-groep deden Paul van Riet en Kees Venema goede zaken. Ze versloegen respectievelijk Rob Scherpenisse en Herman Zonderland. Josko de Boer kon zijn debuut helaas niet met een overwinning bekronen.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Paul van Riet-Rob Scherpenisse1-0
2Kees Venema-Herman Zonderland1-0
3Theo Gommaart-Lito van Reede0-1
4Bert Zwemstra-Jan Swart1-0
5Josko de Boer-Marieke Giele0-1
6Dolf Mulder-Jordy Krempel½-½



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

13-04-2010 00:21 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de partij Ted barendse - Bob Voogt ontspon zich een interessant positioneel gevecht. Ik (met wit) had een loperpaar en iets meer ruimte, zwart een stevige stelling. Bob liet zich van zijn sterkste kant zien toen hij na pionwinst mijnerzijds een gemeen zetje produceerde (...Da5) dat ik niet had gezien, en dat ongeveer gelijkspel opleverde.

Ook daarna hield hij de stelling knap in evenwicht. Omdat ik toch wilde winnen ging ik enkele keren (ten onrechte) dameruil uit de weg. Uiteindelijk was een penning mij duidelijk teveel, en won Bob (terecht, gezien mijn opportunistische spel).

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 13-04-2010 at 09:34.

13-04-2010 09:33 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Pieter won van Pieter. Goed gedaan Pieter.
Richard Oranje speelde voor de zoveelste keer een dubieuze variant tegen de Aljechin verdediging. En Richard kwam weer met een verbetering die als een verslechtering bleek uit te vallen. Een advies aan Richard: ga eens achter de zwarte stukken zitten en je ziet een Oranje stelling voor je! Een stelling met 100 en één zwarte mogelijkheden.

__________________
Mopper

14-04-2010 00:06 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller