Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC8 verliest ondanks tactische opstelling nipt van DD 6
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

DSC8 verliest ondanks tactische opstelling nipt van DD 6 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas, we hebben geen wedstrijdpunt binnen kunnen halen gisteravond. De tactische opstelling was op zich goed denk ik, maar leverde uiteindelijk slechts de kleinst mogelijke nederlaag op.

Het offer dat ik moest brengen door op bord twee plaats te nemen, bleek een kwaliteitsoffer, want ondanks de 250 punten hogere rating van mijn tegenstander, deelden we het punt. Dus met een dubbel gevoel verliet ik het Haagse, verloren, maar persoonlijk een mooi resultaat.

Dat geldt zeker ook voor Edgar en Simon, die beide een sterkere tegenstander versloegen. Anton behaalde ook weer eens de winst, dat had hij nodig. Enigszins onzeker reisde hij af na vele nederlagen op rij. De overige spelers konden het niet bolwerken tegen hun tegenstanders. Rob sloeg een remise aanbod halverwege zijn partij af, helaas moest hij daarna de winst aan zijn tegenstander laten.

Toch hebben wij het gisteren niet slecht gedaan. Het was een sterke tegenstander die we niet zo maar konden verslaan. Wel was het nog de enige mogelijkheid om behoud in de 2e klasse veilig te stellen. De volgende tegenstander, Pomar 1, staat fier bovenaan en zal ons in hun laatste wedstrijd beslist geen cadeautjes doen. Nee, helaas zijn we nu afhankelijk van het resultaat van onze naaste concurrenten. Elk bordpuntje is er een, daar zal het om gaan.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 17-02-2010 at 13:26.

17-02-2010 11:31 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

/Users/Herman/Documents/ChessBase/Testsets/Engering-Zonderland.pgn


Herman, leuk dat je pgn lokaal opslaat, maar wij hebben er dan niets aan. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-02-2010 11:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is altijd een klein feestje om bij DD te spelen. Precies de juiste combinatie van historie en vergane glorie. Een soort stilleven dat langzaamaan vervaagd. Het is wel grappig te bedenken dat zo'n bedaarde setting er helemaal niet toe doet voor schakers zoals ik. Waarbij je toch zeker een uur met zweet in je handen en bonsend hoofd probeert je potje te winnen. Nog even over die oversized borden. Ze zijn heel mooi maar zo groot. Als je gewend bent met je neus boven het bord te hangen moet je met je hoofd draaien om allen hoeken te kunnen bekijken. De beweging van je ogen alleen is niet genoeg. En dan de kleur. Nog een jaar of 10 en het verschil in tint tussen wit en zwart is weg. Het lijkt of alle kleuren in de dit gebouw samen met die van het materiaal asymptotisch naar hetzelfde bruin-beige toe kruipen.

Mijn potje heb ik goed gespeeld. Het is gelukt om in het begin flink wat materiaal te ruilen en een klein voordeeltje te creeren. Dat voordeeltje in de vorm van een geisoleerde pion van mijn tegenstander heb ik weten te benutten en zonder direct te veel tijd te verliezen aan winnende combinaties kon ik verder afruilen naar een hoopvolle stelling met een pion meer. Ik had goede hoop dat ik de pot zou kunnen winnen. Toen het eindspel net echt ging beginnen liet mijn tegenstander een vernietigende vork toe waardoor het eigenlijk meteen was afgelopen. Het duurde echter nog een zet of 10 voor ook mijn tegenstander geloofde dat er echt geen redden meer aan was.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Antoon Frehe on 17-02-2010 at 19:00.

17-02-2010 12:47 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Zo beter Corniel? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

__________________
www.zonderland.nl Prodent

17-02-2010 13:00 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Zonderland
Zo beter Corniel?

Je staat idd beter in de slotstelling. Waarschijnlijk binnen de remise marge, maar volgens mij interessant om door te spelen. De dubbelpion op b2 maakt dat wit niet onder alle omstandigheden veilig torens kan ruilen.

Maar goed, sterkere tegenstander, moeilijke wedstrijd, ik snap het wel. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-02-2010 13:53 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prachtige verslagen, heren!
En Antoon, die observatie over de kleuren slaat de spijker op de kop. Heel mooi. Niet alleen nemen het gebouw en het materiaal die kleur aan, ook de mensen die er spelen. Dat gebeurt ook als je er te vaak een externe wedstrijd speelt.
Een soort Van oude partijen, de dingen die voorbijgaan. En nog in Den Haag, ook.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

17-02-2010 16:47 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller