Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC2 wint en blijft kansrijk voor titel
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC2 wint en blijft kansrijk voor titel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Door een 4½-3½ zege op SHTV 1 heeft DSC2 - dat in zes wedstrijden nog geen invaller nodig heeft gehad - haar 100 procent score behouden. Naaste achtervolger Phildor Leiden heeft twee matchpunten achterstand.

Aanvankelijk leek er geen vuiltje aan de lucht. Walter Anema won vrij snel van Mike Hoogland en Ted Barendse leek te gaan winnen in een variant die hij een paar ronden terug ook al op het bord had. Kim Meulenbroek stond iets beter, net zoals Gert Legemaat en Patrick de Bas. Bij Arno Wiersma leek niet veel aan de hand en Richard had geforceerd een stuk kunnen winnen maar liet dat helaas na.

De ommekeer kwam toen Arno blunderde en Richard vervolgens ook. Ted won inderdaad en zo stond het 2-2.

Bob Voogt bouwde zijn plusje secuur uit en zorgde voor de voorsprong waarna De Bas in remise berustte tegen Hans Segers: 3½-2½ Met twee betere stellingen voor Kim en Gert over zou dit ruim voldoende moeten zijn.

Gert verbruikte echter teveel tijd tegen zijn jonge opponent Stijn Gieben (11 jaar) en wist het resterende toreneindspel niet te winnen. Kim besloot toen het tweede matchpoint veilig te stellen en verdere pogingen te staken, 4½-3½. Als team dus wederom een tweetal offdays opgevangen en op weg naar de titel. Volgende horde BSG 2 waarna Leiderdorp en Tal/DCG 1 nog volgen. Wie kan ons nog stoppen?

Phildor Leiden wint van Leiderdorp met 5-3. Het tweede staat 2 matchpunten en 7 bordpunten voor op nummer 2. Volgende wedstrijd tegen BSG 2 dat voorlaatste staat.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 08-02-2010 at 15:53.

07-02-2010 00:01 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2- SHTV 1 4.5-3.5

Gert remise
Ted wint
Kim remise
Walter wint'
Richard verliest
De Bas remise
Arno verliest
Bob wint

Phildor Leiden wint van Leiderdorp met 5-3. Het tweede staat 2 matchpunten en 7 bordpunten voor op nummer 2. Volgende wedstrijd tegen BSG dat voorlaatste staat.

Aanvankelijk leek er geen vuiltje aan de lucht. Walter won vrij snel van Mike Hoogland en Ted leek te gaan winnen in een variant die hij een paar ronden terug ook al op het bord had. Kim stond iets beter, net zoals Gert en Patrick. Bij arno leek niet veel aan de hand en ikzelf had geforceerd een stuk kunnen winnen maar liet dat helaas na. De ommekeer kwam toen Arno blunderde en ikzelf vervolgens ook. Ted won inderdaad en zo stond het 2-2. Bob bouwde zijn plusje secuur uit en zorgde voor de voorsprong waarna de Bas in remise berustte tegen Hans Segers. 3.5-2.5 Met twee betere stellingen voor Kim en Gert over zou dit ruim voldoende moeten zijn. Gert verbruikte echter teveel tijd tegen zijn jonge opponent Stijn Gieben (11 jr) en wist het resterende toren-eindspel niet te winnen. KIm besloot toen het tweede matchpount veilig te stellen en verdere pogingen te staken, 4.5-3.5 dus. Als team dus wederom een tweetal offdays opgevangen en op weg naar de titel. Volgende horde BSG2 waarna leiderdorp en TAl nog volgen. Wie kan ons nog stoppen ?

This post has been edited 1 time(s), it was last

07-02-2010 14:09 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals Kim het uitdrukte: ik speel niet beter dan mijn oppo's, maar minder slecht. Vandaag was dat weer het geval: na een paar rustige zetten stond mijn stelling opeens in vuur en vlam.
Nog voordat ik goed en wel door had of de koning een koutje zou vatten of dat ik misschien toch beter stond, produceerde mijn oppo enkele zwakke zetten en gaf op.
Nadat Arno door een gemene truc en Richard door het missen van tactische wendingen twee nullen hadden binnengehaald, was het nog even spannend.
Bob speelde weer een gecontroleerde partij en won redelijk soepel, zodat Patrick met een gerust hart naar remise afwikkelde met het volste vertrouwen in de topborden.
Gert, Ted en Kim zijn samen altijd goed voor tenminste 2 punten, en ook vandaag lukte dat uitstekend.

07-02-2010 22:50 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb de verslagen van Willem-Jan en Richard maar samengevoegd.

Zelf was ik in een betere stelling terecht gekomen, maar mistte een dreiging. Ik sloeg een pionnetje, maar dat bleek een kwaliteit te kosten:

23...xg5? 24.a3!

24...d8 faalt op 25.e7 en na 24...f6 volgt 25.f1 waarmee wit mat dreigt op f8.

Had ik het rustiger aangepakt (23...g6)dan was het pionnetje van wit op e6 enige zetten later gesneuveld en had ik mijn goede stelling uit kunnen gaan bouwen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

08-02-2010 15:42 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De inhaalwedstrijd tussen Leiderdorp en Waagtoren 1 is geëindigd in een overwinning voor de Alkmaarders. Daarmee is Leiderdorp afgehaakt voor de titel.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-02-2010 00:01 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller