Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2009-2010 » Interne competitie (N12): Richard Oranje en Ciprian Padurariu remiseren
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N12): Richard Oranje en Ciprian Padurariu remiseren Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Koploper Ciprian Padurariu deelde na een felle strijd het punt met Richard Oranje. Richard sprak over een ‘Van der Sar-actie’; hij moest hard werken om de remisehaven te bereiken. Gert Legemaat moest eveneens hard werken. Na een lang gevecht boog Martin Glimmerveen in de tijdnoodfase het hoofd.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Richard Oranje-Ciprian Padurariu½-½
2Gert Legemaat-Martin Glimmerveen1-0
3Ted Barendse-Kim Meulenbroek1-0
4Hans Segers-Willem-Jan van den Broek1-0
5Bob Voogt-Walter Anema0-1
6Hora Vlam-Diederik van Heijgen1-0
7Marco Kirana-Frans Palm1-0


In de B-groep eindigde de topper tussen Pieter Goossens en Rob Smits onbeslist. Beide spelers handhaven zich daarmee in de top. Simon Broos deed goede zaken door Albert Kemeling te verslaan. Jan-Pieter de Vries debuteerde in 2010 met een remise tegen Martin Verolme.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Pieter Goossens-Rob Smits½-½
2Simon Broos-Albert Kemeling1-0
3Jan-Pieter de Vries-Martin Verolme½-½
4Nancy Kirana-Kees Korving1-0
5Ton Vissers-Theo Rekveldt0-1
6Cees Huygen-Gerrit Bussmann½-½


In de C-groep versloeg Jaap van de Heijden Jan Torenstra, en deed daarmee goede zaken voor de ranhglijst. Kees Venema liep tegen een nederlaag op tegen Joop van Ham.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Jaap van der Heiden-Jan Torenstra1-0
2Ernst Hanewald-Frans Smit½-½
3Kees Venema-Joop van Ham0-1
4Kees van Beest-Leo Zuijdgeest1-0
5Jan Swart-Dolf Mulder½-½



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-01-2010 01:50 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De heren Gert en Martin blijven merkwaardig stil in deze draad Glimlach

Ik hoop dat dit de stelling was:


In ieder geval was het iets dergelijks. Ik dacht aan slaan of Dh3; Gert deed het spectaculairder Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

20-01-2010 21:56 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja sorry, ik heb hier nog een stapel van plusminus 15 partijen die ik moet invoeren en deels wil analyseren, taak voor aankomende zaterdag waarschijnlijk. Dit is er in ieder geval één van, maar je hebt zeker gelijk dat hij de moeite van een paar esthetische diagrammen waard is. Een knotsgekke pot.

Na een zet of 10 dacht ik al over opgeven. Ik had immers mijn loper ontwikkeld, 3 keer gespeeld met hetzelfde paard en al een stuk of 6-7 pionzetten gedaan... Gert had inmiddels het belangrijkste ontwikkeld en was al aan het aanvallen, vandaar mijn gedachte aan opgave.
Ik speelde toch door en had de mazzel dat Gert het op activiteit wilde spelen. Dat lukte zeer goed, maar ergens miste hij een kans voor mij om mijn paard op g2 goed te gebruiken. Namelijk vanuit de diagramstelling kwam Pe5 dxe5 Df7+ Kxd8 Dxg8, waarna Gert verrast werd door Pg2-f4. Het paard staat hier gedekt en sluit de witte toren buiten. Daarna stond ik gewonnen. Ik koos echter de verkeerde manier, waarna ik wit enige open lijnen gaf. Ook hier had ik volgens mij nog de winst in de meeste varianten, maar in tijdnood raakte ik de weg opnieuw kwijt en verloor.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Martin on 21-01-2010 at 01:18.

21-01-2010 01:14 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1145

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De deskundige Jury van de Spektakelprijs wordt gaarne geattendeerd!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

21-01-2010 09:19 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller