Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » Prometheus verslaat WSC in de HSB-beker
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Prometheus verslaat WSC in de HSB-beker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is al laat, maar Prometheus is vanavond toeterend en met vlaggen zwaaiend door de straten van Delft getrokken na de bekerwinst tegen WSC.

De avond begon moeilijk, omdat Bart Germeys vrij kansloos verloor van Johan Voorberg. De drie andere partijen waren spannender en gingen lang door.

Uiteindelijk speelde Adriaan ter Mors een (plus)remise tegen Ard Dekker en won Henk van Huizen van Frans Vreugdenhil nadat hij er lang niet doorheen kon komen in betere stelling.

René Torenstra had het winnende doelpunt op de slof tegen Marco Kuijvenhoven. René kwam beter uit de opening, verrekende me een pion en probeerde met een kleine kwaliteit achter schwindel­kansen te fabriceren, wat wonderwel lukte. De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat René objectief verloren stond. In wederzijdse tijdnood echter, met een dame meer, werd hij teruggefopt met eeuwig schaak.

Snelschaak moest een beslissing brengen. Dat was een prooi voor de Delftse formatie: 3-1.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 04-12-2009 at 09:51.

04-12-2009 04:23 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is zeker een knappe prestatie! Koel

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

04-12-2009 09:30 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

RE: Prometheus verslaat WSC in de HSB-beker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Het is al laat, maar Prometheus is vanavond toeterend en met vlaggen zwaaiend door de straten van Delft getrokken na de bekerwinst tegen WSC.

Die mooie overwinning wilde ik u toch niet onthouden, hoewel het weinig met DSC te maken heeft, hoogstens met een toekomstige tegenstander.

De avond begon moeilijk, omdat Bart Germeys vrij kansloos verloor van Johan Voorberg.
De drie andere partijen waren spannender en gingen lang door. Uiteindelijk speelde Adriaan ter Mors remise tegen Ard Dekker (plusremise, volgens mij?) en won Henk van Huizen van Frans Vreugdenhil nadat hij er lang niet doorheen kon komen in betere stelling.

Ik had het winnende doelpunt op de slof tegen Marco Kuijvenhoven. Ik kwam beter uit de opening, verrekende me een pion en probeerde met een kleine kwaliteit achter schwindelkansen te fabriceren, wat wonderwel lukte. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik objectief verloren stond, maar aan het eind liet ik me in wederzijdse tijdnood, met een dame meer, terugfoppen met eeuwig schaak.

De snelschaak-barrage was een prooi voor Prometheus: 3-1.


Ik vind nieuwswaardig. Daarom je bericht aangepast.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-12-2009 09:47 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is een hele onverwachte.
Het DSC bekerteam zij gewaarschuwd.

Ik vraag me echter af waar jullie gereden hebben. Er zijn nogal wat wegen afgesloten. Er worden al langer grapjes gemaakt over de toegankelijkheid van de TU Delft, maar het is op dit moment helemaal bar en boos. We zouden bonuspunten moeten toekennen aan studenten die erin slagen de TU-gebouwen te bereiken!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-12-2009 13:57 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik stond de hele partij objectief minder (Fritz houdt het tussen de -0.6 en -1.0) maar bleef het Zwart moeilijk maken.
Toen de tijdnood eraan kwam en ik een keuze moest maken tussen op de lange termijn verliezen en rommelkansen, koos ik voor het laatste, omdat we achter stonden.

René Torenstra - Marco Kuijvenhoven


Ik dacht hier dat ik wellicht mat zou gaan, maar als dat niet het geval zou zijn dat er meer grappen in zouden zitten.
Natuurlijk gaat ...Df2+ fout voor Wit, maar ik had het niet tot het einde gezien (mat in 10), en Marco ook niet.
Pepermolen 1 voor Marco.
Het werd inderdaad een bende. Tijdnood:

Pepermolen 2 voor René.
Kortom, twee prutsers. Arend zou zeggen dat dit 0-0 had moeten worden.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

04-12-2009 19:16 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller