Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC9 bolwerkt het net niet tegen Promotie 8
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC9 bolwerkt het net niet tegen Promotie 8 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De wijze heren van DSC9 hebben tegen jonge honden van Promotie 8 net niet gered. De Zoetermeerders haalden een bordpuntje meer.

Het was een gemoedelijke ontmoeting tussen oud en jong waarbij de jongste aan Zoetermeerse zijde 8 jaar en de oudste aan Delftse zijde 84 jaar oud was.

Dit was geen beletsel voor een leuke ontmoeting. Over en weer werd er met open vizier gestreden en dat leverde leuke partijen op.

Als laatste was Frans Smit nog bezig. Bij winst kon hij de stand gelijk trekken. De stelling op het bord was echter zeer complex en hij had ook iets minder tijd dan zijn tegenstander. Frans was wijs en koos voor remise.

Een kleine nederlaag. Maar niet getreurd. Er komen nog genoeg herkansingen.

 DSC91361-Promotie 813462½-3½
1Frans Smit1448-M. Hettfleisch1158½-½
2Aad de Jong1325-R. Kevlisvili14730-1
3Dennis Berhitoe1350-F. van der Vlies14080-1
4Jan Torenstra1319-M. Kanbier13501-0
5Leo Zuydgeest1352-W. van Rijkom13500-1
6Jan van Ham1350-R. van Rijkom13501-0

24-11-2009 13:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Niemand reageert, dus zal ik enige opmerkingen maken: worden de teams steeds kleiner naarmate de klasse waarin ze spelen lager is? Een zestal, nog maar.
Leo had een imponerende aanvalsmacht opgesteld richting de vijandelijke koning. Helaas stonden er een paar pionnen van Leo voor zijn leger.
Speelde hij nou maar h5-h4-Xg3 met een open lijn, dacht ik tijdens het langslopen.
Er is werk aan de winkel voor Gerard Bilhars voor de volgende training. Trainer, leg uit aan spelers als Leo, dat je niets bereikt met 2 torens + een dame achter een geblokkeerde pion.

__________________
Mopper

25-11-2009 00:36 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Remise terwijl je 2-3 achter staat, lees ik dat nu goed?

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

25-11-2009 00:51 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@Marco: Ja dat lees je goed. En waarom niet? Kampioen worden zit er niet meer in, degraderen kunnen ze niet. Ze spelen voor hun lol...

@Mopper: Je kan ook zelf iets doen: Ga eens analyseren met een lid van DSC9.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-11-2009 07:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook als het om een oefenpotje zou gaan zou ik nooit remise spelen bij een stand van -1. Dat alles of niets, daar haal ik ook best lol uit.

Maarja, dat ben ik dan weer. Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

25-11-2009 12:48 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn vader speelde tegen zo'n klein manneke dat ik medelijden kreeg. Wat een tranen als hij zou verliezen! (Hij verloor ook, maar de tranen heb ik niet gezien.)

Aan de andere kant: mijn vader speelde tegen zo'n klein manneke dat ik medelijden kreeg. Wat een tranen als hij zou verliezen! (Maar hij won; dat scheelt weer troosten.) Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-11-2009 13:02 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@ Corniel:
Het is bijna niet mogelijk om Leo nog iets bij te brengen.
Ik heb het al zo vaak gezien en gehoord, uit de mond van Leo zelf. Leo=Leo.
Waarom niet dit of dat? Leo's antwoord is altijd: omdat ik dit en dat niet speelde. Volgende zet!
En waarom mag Frans geen remise spelen. Er is een gezegde: beter een half ei (1/2-je) dan een lege dop.

__________________
Mopper

26-11-2009 01:17 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leo is toch "pas" 81, of is een van de andere DSC-ers 84?

26-11-2009 08:51 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
En waarom mag Frans geen remise spelen. Er is een gezegde: beter een half ei (1/2-je) dan een lege dop.


Klopt, dat gezegde geldt m.i. bij de stand 2,5-2,5..

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

26-11-2009 14:09 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller