Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC3 pakt punt tegen Rijswijk
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

DSC3 pakt punt tegen Rijswijk Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De derde ronde heeft dan eindelijk ons een matchpuntje bezorgd (voor teamleider Lucien van de Lisdonk was dit zijn eerste mp in 12 ronden). Ik denk een terecht gelijkspel gezien het verloop van de wedstrijd.

Op bord een was Ricardo Slaa in de lijfvariant van zijn tegenstander beland, en liet laatstgenoemde zien dat hij het beter begrepen had. Redelijk kansloos werd hier Ricardo weggespeeld nadat wit zeer actief spel verkreeg en materiaal ging winnen.

Op bord twee speelde Pieter Buzing ook een zeer interessante partij met over en weer aanvalskansen. Een pionnetje werd hier en daar geofferd en ik denk dat alleen Pieter en zijn tegenstander goed begrepen waar ze mee bezig waren. Hier was toch uiteindelijk Pieter de meest koele en scherpe in zijn berekeningen; hij besloot de partij met een mooie matcombinatie. Zijn eerste winst in deze competitie was een feit.

Op bord drie speelde Lucien een degelijke partij; zijn tegenstander bouwde - wellicht iets te - langzaam zijn partij met wit op waarbij Lucien de zwarte stukken makkelijk kon laten ontwikkelen en nauwelijks zwakten in zijn stelling kende. Na 19 zetten werd hier de vrede getekend; op dat moment dacht zijn tegenstander (150 punten meer) dat dit voldoende zou zijn voor de overwinning van Rijswijk. Niet dus.

Op bord vier behaalde Seth van der Vegt alweer een overwinning en is hij met 3 uit 3 de absolute topscorer van DSC3! Bij zijn partij was het uiteindelijk een verdwaalde zwarte toren die door hem werd buit gemaakt; daarna maakte hij het vakkundig af en was de winst een kwestie van tijd.

Op bord vijf moest Henrik Tamerus helaas een 'lange rokade als score' noteren. Het tegenovergestelde resultaat van Seth dus. Waar het nou precies mis ging is me niet helemaal duidelijk.

Op het bord ernaast speelde Willem-Jan van den Broek weer een goed opgezette partij met ruimtelijk overwicht. Helaas bleek dit niet voldoende om te kunnen winnen, ook omdat onze voorzitter veel minder tijd over had dan zijn tegenstander. Het aannemen van het remise-aanbod was dan ook een logische keuze.

Pieter Goossens op bord zeven ging er met zwart eens goed voor zitten en vond de stelling rijp voor een stuk­offer. Hij had alleen zijn aanvals­kansen op de witte koning een stuk positiever ingeschat. Helaas bleek hij de niet sterkste voortzetting te hebben gekozen en moest hij het onderspit delven.

Op het laatste bord speelde Kees Voorberg een puike partij; hij wist zijn partij goed op te zetten en steeds meer zijn stelling te verbeteren. Wellicht kan Kees zijn partij of een gedeelte ervan (met of zonder technische hulp) nog hier plaatsen. Het was in ieder geval een belangrijke winst en ook zijn eerste sinds wel 9 partijen in de KNSB.

Kortom: de stijgende lijn is doorgezet. Op 12 december gaan we naar Dordrecht en moeten we maar eens de volle winst pakken. Yes, we can!

Persoonlijke uitslagen:
 DSC31990-Rijswijk19934-4
1Ricardo Slaa2087-Alexander Cupido20890-1
2Pieter Buzing2040-Rob van Helvoort21811-0
3Lucien van de Lisdonk1968-Michael Hoving2114½-½
4Seth van der Vegt1967-Roel Leezer20081-0
5Henrik Tamerus1972-Frans Hoynck van Papendrecht20270-1
6Willem-Jan van den Broek1953-Alfonso Gallardo Banez1866½-½
7Pieter Goossens1980-Michael van Liempt18720-1
8Kees Voorberg1955-Ed Mulders17891-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 23-11-2009 at 11:05.

21-11-2009 17:41 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hieronder alvast de persoonlijke resultaten.
Een verslagje volgt later.


1. Slaa,R.(Ricardo) 2087 Cupido,A.(Alexander) 2089 0 - 1
2. Buzing,P.C.(Pieter) 2040 Helvoort van,R.A.(Rob) 2181 1 - 0
3. Lisdonk van de,L.P.J.A.(Lucien) 1968 Hoving,M.(Michael) 2114 ½ - ½
4. Vegt van der,S.J.(Seth) 1967 Leezer,R.(Roel) 2008 1 - 0
5. Tamerus,H.A.(Henrik) 1972 Hoynck van Papendrecht,F.(Frans) 2027 0 - 1
6. Broek van den,W.J.(Willem-Jan) 1953 Gallardo Banez,A.(Alfonso) 1866 ½ - ½
7. Goossens,P.A.(Pieter) 1980 Liempt van,M.(Michael) 1872 0 - 1
8. Voorberg,K.(Kees) 1955 Mulders,E.(Ed) 1789 1 - 0

22-11-2009 09:08 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We zijn van de nul af! De geluksfactor die we in Alphen tegen ons hadden was vandaag in ons voordeel. Ik verwacht dat vanaf nu de punten zullen binnenstromen.

Ik had zelf een moeilijke partij. Zowel ik als mijn tegenstander waren pessimistisch gestemd over onze respectievelijke stellingen. In de analyse dachten we dat ik de hele partij goed gespeeld had, maar nu, na een goede nachtrust en overleg met mijn computer moet ik daar op terugkomen. Zie zelf maar:

22-11-2009 13:52 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En dit staat op de site van Rijswijk:

Rijswijk 1 laat punt liggen in Delft

Tegen het net onder ons staande DSC3 is het niet gelukt de volle winst binnen te halen.

Daar zag het om half vier niet naar uit.

Goede tot gewonnen stellingen voor Michael van Liempt, Alexander, Roel en Frans.

Gelijkwaardige stellingen voor Michael Hoving en Alfonso, een lastig te beoordelen stelling voor Rob en Ed was toen al druk aan het keepen, na wel goed uit de opening te zijn gekomen.

De ontknoping was teleurstellend voor ons. Roel verrekende zich een leverde uiteindelijk een punt in, Alfonso kon zijn iets betere stelling niet tot winst voeren en Rob was na dameruil kansloos. Alexander daarentegen speelde gemakkelijk naar de winst net zo als Michael van Liempt en Frans. Michael Hoving en Alfonso speelden remise, waarbij gezegd moet worden dat Alfonso vermoedelijk de winst gemist heeft. Ed ten slotte kon het inderdaad niet keepen.

Al met al een teleurstellende uitslag.

22-11-2009 16:29 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb het verslag van Luciėn in het eerste bericht geplaatst, en het originele bericht verwijderd.

De weg naar boven is nu ingezet; het eerste matchpunt is binnen. En op de eerste 4 teams na, staan alle andere teams binnen een matchpunt afstand.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

22-11-2009 21:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller