Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2009-2010 » DSC10 verslaat Haeghe-Ooievaar 5
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 290

DSC10 verslaat Haeghe-Ooievaar 5 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het jeugdteam van DSC heeft gewonnen van Haege-Ooievaar 5. In Den Haag werd het 1-5.

Na veel geregel voor het vervoer: 'Gaan we nou met de auto of het OV?' was het afgelopen donderdag dan zo ver. Onze tweede wedstrijd in de externe competitie. Deze keer mochten we het opnemen tegen Haeghe Ooievaar 5, een jeugdteam. Op internet had ik al gezien dat we deze keer veel meer kans maakten dan vorige keer tegen DCSV 2, want in dit hele jeugdteam stond maar één iemand met een rating genoteerd (dat was dan wel weer een rating van 1530). Nadat we alvast een beetje hadden ingespeeld konden we echt achter onze borden plaatsnemen en de klokken worden ingedrukt. Toen ik zo'n vijf à tien minuten bezig was met mijn partij zag ik wat beweging op bord vijf. Roel had matgezet! En even later waren Marfa (bord 4) en Teun (bord 6) ook al klaar. Allebei hadden zij hun tegenstander matgezet! Het begon bijna op een rapidavond te lijken. Victoria (bord 3) stond er echter niet zo best voor; zij stond een dame achter. Jason (bord 2) en ik (bord 1) stonden ongeveer remise. We hadden dus nog niet gewonnen. Maar al snel won Jason en ook Victoria won haar dame terug en daarmee ook haar wedstrijd. Het stond in deze vrij korte tijd dus al 5-0! Ik heb de avond uiteindelijk nog wel aardig opgerekt met een wedstrijd van zo'n 2,5 uur (mijn tegenstander had nog ongeveer drie minuten en ik had iets minder dan een half uur over op de klok). Helaas verloor ik uiteindelijk wel, maar die 5-1 overwinning kunnen we mooi in onze zak steken!
Verslag: Marieke Giele

Quote

from marieke giele
to jeugdleider@...
date Thu, Nov 12, 2009 at 11:44 PM
subject RE: Hoe ging het?

Hoi Pieter,
5-1 gewonnen. Alleen ik heb verloren.
Ik wil wel kijken, maar heb het nu even druk (schoolfeest en huiswerk). Dus verwacht morgen nog geen verslag.
Groetjes, Marieke

Date: Thu, 12 Nov 2009 23:02:57 +0100
Subject: Hoe ging het?
From: jeugdleider@...
To: marieke giele

Hoi Marieke,

En hoe ging het tegen Haeghe Ooievaar?
Kun je een verslagje schrijven voor de site/nieuwsbrief?
Alvast bedankt!

mvg,
Pieter.


De individuele uitslagen

 Haeghe Ooievaar 51530-DSC1011011-5
1E. de Liefde1530-Marieke Giele11481-0
2K. Willemsen--Jason van Oudheusden-0-1
3J. de Liefde--Victoria Pelova-0-1
4I. Hartzheim--Marfa Blanter10540-1
5A. de Vries--Roel Vos-0-1
6T. Bogaartz--Teun van der Klugt-0-1

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Pieter Buzing on 16-11-2009 at 17:25.

13-11-2009 00:29 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gefeliciteerd jeugdteam. Jammer van het verlies van Marieke op bord 1, maar die had wel een hele sterke tegenstander! 1-5, grandioos!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

13-11-2009 16:56 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 290

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Verslag van Marieke toegevoegd.

16-11-2009 17:26 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller