Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2009-2010 » Kees van der Meer sluit af met een leerzame siciliaanse partij
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Kees van der Meer sluit af met een leerzame siciliaanse partij Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tijdens de zesde avond van het Zomervarianten Ontdekkingstoernooi presenteerde Kees van der Meer een bijzonder leerzame variant van het siciliaans:

1.e4 c5 2.f3 c6 3.d4 cxd4 4.xd4 e6 5.c3 c7 6.e2 a6 7.O-O f6 8.h1 xd4 9.xd4 c5 10.d3 b5 11.f4 b7 12.f3 h5 13.e5 g4

wit aan zet


Een uitgebreid verslag en de uitslagen zijn te vinden op de toernooiwebsite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-08-2009 17:58 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had veel partijen van titelhouders goed bestudeerd om er steeds een uit te kiezen die een van de drie onderscheiden onderwerpen demonstreerde: de zwarte koningsaanval (Divljan), de ongemakkelijke stelling van de zwarte koning (Skripchenko), en witte centralisatie (Iwantsjoek).
Dientengevolge wist ik, toen we gingen spelen, precies hoe ik het moest spelen, en won ik twee keer een beetje van onze clubkampioen. Ik had beter oneven kunnen blijven.
Ik wens onze clubkampioen toe dat hij volgende week, als hij twee dozijn tegenstanders krijgt, scherp is. Slechte generales maken goede uitvoeringen!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

18-08-2009 20:17 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hum, als mopper niet reageert is het aantal reacties beduidend lager. Nu is de enige reactie op het forum geplaatst door de docent zelf.
Goed gedaan, Kees. Vooral je opmerking dat 11. f4 moet! Zo hou je de vaart erin.
Toch nog een moppertje: van die zwarte aanvalsspeler:
Divljan, daar hebben de aanwezige DSCérs nog nooit van gehoord.

__________________
Mopper

19-08-2009 00:57 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Hum, als mopper niet reageert is het aantal reacties beduidend lager.


Ik vermoed dat ook meespeelt dat ik pas dinsdagavond een verslag heb geplaatst. Toen ik maandag na de clubavond een verslag wilde tikken gaf de site niet thuis.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-08-2009 09:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sowieso werkt het forum niet voor mij in IE; een paar dagen al niet. Ik krijg wel de portal te zien, maar kan geen draad openen. In Firefox werkt het echter prima.

19-08-2009 09:48 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller