Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » 28 augustus, 1 en 4 september Druivenschaaktoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

28 augustus, 1 en 4 september Druivenschaaktoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Al meer dan 60 jaar wordt het schaakseizoen in het Westland geopend met het Druivenschaaktoernooi. Dit bijzonder gezellige toernooi wordt eind augustus / begin september gespeeld in Naaldwijk. Er is een toernooi van volwassenen en toernooi voor jeugdspelers.


DSC-ers die meedoen:

  • Arno Wiersma
  • Coen Leentvaar
  • Gerrit Bussmann
  • Kees van der Meer
  • Kees Venema
  • Leo Zuijdgeest



Kijk voor meer informatie op de toernooipagina.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-07-2009 09:12 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb me hiervoor ingeschreven bij de senioren.
Zijn er anderen?
Gaan we een team vormen?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

13-08-2009 20:38 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Ik heb me hiervoor ingeschreven bij de senioren.


Mag jij niet eens meer bij de jeugd mee doen dan Kees?

13-08-2009 20:55 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Ik heb me hiervoor ingeschreven bij de senioren.
Zijn er anderen?
Gaan we een team vormen?


Ik heb de DSC-ers die zich tot nu toe aangemeld hebben in de aankondiging opgenomen. En natuurlijk gaan we (minimaal) één team vormen!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

14-08-2009 08:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henrik

Quote

Originally posted by winfvdm
Ik heb me hiervoor ingeschreven bij de senioren.


Mag jij niet eens meer bij de jeugd mee doen dan Kees?


Sinds mijn pensionering word ik behandeld als oudere jongere, Henrik.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

14-08-2009 11:51 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eerste ronde is gespeeld. Uiteindelijk zijn 6 DSC-ers afgereisd naar Naaldwijk. Gerrit Bussmann had veel pech; zijn tegenstander had zich verslapen Verward en kwam daardoor niet.

De andere DSC-ers deden het de eerste ronde niet geweldig. Leo Zuijdgeest verloor vrij snel, een ook Kees Venema verloor zijn eerste partij. Kees van der Meer en Coen Leentvaar speelden remise. Coen had weliswaar een kwaliteit voor gestaan, maar had deze later weer ingeleverd.

Zelf speelde ik wel een leuke pot tegen Michiel van Woerden. Michiel kwam ietsje beter uit de opening, maar kon niet echt in de zwarte stelling komen. Zelf had ik alles klaar staan om uit te breken, maar dat hield Michiel tegen. Michiel had echter aanmerkelijk meer tijd gebruikt, en besloot in de eindfase van de partij op avondtuur te gaan op mijn zwakke damevleugel. Dat had hij beter niet kunnen doen; met een snelle uitval kwam zijn koning in de problemen. Hij handelde in tijdood niet nauwkeurig en ging toen ook nog de boot in:



Hier speelde Michiel 24.a5. Dit avontuur op de damevleugel is riskant; de witte koning heeft wenig verdedigers.

24...xf4 25.xf4 xf4 26.xa7 h4 27.g1


g1 was wellicht niet de handigste zet omdat het de koning een vluchtveld ontneemt. De witte koning komt nu in het nauw. Niet alleen vallen de zwarte dame en toren de koningsstelling lastig, ook de loper op c8 staat klaar om mee te gaan doen:

27...f3 (28.gxf3 mag niet vanwege 28...xh3#) 28.h2 De verliezende, maar Michiel was ook in tijdnood. Na een zet als b1 is er eigenlijk niet zoveel aan de hand voor wit. Al heeft zwart wel altijd eeuwig schaak als hij ervoor kiest.

28...f8 En mat is onvermijdelijk nu ook de loper van c8 meedoet.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

29-08-2009 01:29 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een partij waar ik nogal agressief te werk ging.
Had vier pionnen geofferd om de zwarte koning het bos in te sturen. Daarna pakte ik de kwaliteit terug. Maar een kwal meer tegen een verbonden vrijpionnenduo is niet eenvoudig. Door een grote afruil hielden we lopers van ongelijke kleur over en ik had 1 pion meer over.

29-08-2009 12:05 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

van Huizen - Kort Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van Huizen speelde na 1.e4, e5 2. Pf3, Pc6 3. Pc3, Pf6 de zet 4. Pe5:
Een boeiende opening. Ik zat ernaast en keek ernaar. Van Huizens tegenstander, Jacob Kort, verloor de partij na enkele discutabele zetten.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

31-08-2009 09:11 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren ging ik helaas ten onder tegen Henk Happel. Mijn tegenstander speelde consequent op mijn slechte loper, en dat brak mij uiteindelijk op. Het was echter niet nodig geweest als ik in het verre middenspel 2 zetten had omgedraaid. Had ik dat gedaan, dan hadden beide spelers nog winstkansen gehad. Wel gezien, andere keuze gemaakt...

Kees van der Meer had pech dat zijn tegenstander ziek was. Hij kwam nog wel even kijken, maar kreeg het punt dus cadeau.

Coen Leentvaar won, net als Kees Venema. Gerrit Bussmann speelde remise. Leo Zuijdgeest wist het ook in zijn tweede partij niet te bolwerken.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

02-09-2009 10:47 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de slotronde van het druivenschaaktoernooi zijn er door de deelnemende DSC-ers mooie resultaten geboekt.

In groep 1 won Arno - volgens eigen zeggen - fortuinlijk zijn partij.

Kees van der Meer won in groep 2 ook zijn partij en was daarmee ook groepswinnaar.

Groep 18 werd gewonnen door Gerrit Bussmann.

Ikzelf won mijn partij in groep 11 en was daarmee ook groepswinnaar.

De overige resultaten weet ik niet en de site is nog niet bijgewerkt dus later meer.

Wel weet ik dat het team van DSC bestaande uit
Kees van der Meer (2),
Coen Leentvaar (11),
Gerrit Bussmann (18 )
Leo Zuijdgeest (23).

7,5 punt is gescoord en dat was voldoende voor een gedeelde tweede plaats. Na loting werd dit de tweede plaats en dat leverde een Fisher-klokje op.

Later meer

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Coen on 05-09-2009 at 10:23.

05-09-2009 10:23 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller