Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2008-2009 » DSC3 besluit seizoen met zege
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC3 besluit seizoen met zege Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC3 heeft de laatste wedstrijd van het seizoen met 4½-3½ gewonnen.

De wedstrijd begon met een enkele opmerkelijke remises. Eerst was het betonschaak van Arno teveel voor zijn tegenstander, die toen zijn winstpogingen maar staakte. Daarna moest Ted berusten in remise, daar er via zetverwisseling een theoretisch gelijke stelling op het bord stond, waarin hij geen risco durfde te lopen. En ook Pieter speelde remise. Een witte pion was weliswaar zwak genoeg, maar een petite combinaison van wit hield de stelling gelijk.

Benjamin van het team Naomi werd door haar tegenstander op een scherpe opening verrast, waarin die een kwal en enkele pionnen voor actief spel kreeg. Naomi hield de zaak netjes onder controle, en won door een dubbele aanval.
Toen ook Henrik remise hield (zijn centraal overwicht was niet voldoende), Olivier in zijn KNSB-debuut een paardeindspel netjes afmaakte, en ook inhuurkracht en wellicht Keniaans international Dolf niet verder kwam dan remise (zijn tegenstander nam een vesting in) was de teamwinst binnen.
Jammer dat Seth probeerde zijn 100%-KNSB-score te handhaven, want hij ging daarin zover dat hij nog verloor.

Met de twee matchpunten sluit het team een succesvol seizoen af, waarin het zich (moeiteloos) handhaafde, en dat was de doelstelling dit seizoen.

 Promotie 21930-DSC319833½-4½
1Jan van den Bergh2013-Ted Barendse2133½-½
2Ron Landsbergen2002-Pieter Buzing2054½-½
3Sipke de Swart1922-Henrik Tamerus1985½-½
4Manuel Nepveu1922-Arno Wiersma1992½-½
5Jan Blankenspoor1966-Dolf Beltz2072½-½
6Ruurd Kunnen1870-Seth van der Vegt19791-0
7Bert Ouwens1889-Naomi Snikkers19240-1
8Wong Tsai1860-Olivier Marincic17270-1

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Ted on 10-05-2009 at 17:55.

09-05-2009 17:38 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Helaas niet een van de beste promovendi... we zijn in die ranglijst 4e. Ondanks het feit dat we het hoogste aantal bordpunten hebben van alle promovendi en het op bordpunten beter hebben gedaan dan de beste promovendus van het afgelopen seizoen (SHTV).

Mijn eigen partij was binnen een uur klaar. Mijn tegenstander bleek bij het analyseren bijzonder teleurgesteld in het beton dat ik in de opening stortte met c7-c6. Tsja, ik heb niet zon uitgebreid repertoire. Nadat er in het vervolg de nodige stukken afgingen, en vervolgens ook alle zware stukken op de c-lijn moesten worden geruild (geen van beide spelers wilde de c-lijn aan de ander laten) werd de vrede getekend. Het dubbele paardeneindspel met een gelijk aantal pionnen bood geen serieuze winstplannen meer voor beide spelers.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-05-2009 21:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een geslaagd kNSB debuut !

In een partij waar ik aanvankelijk een rustige opstelling had en initiatief bij de witten lag, kreeg ik ergens in het middenspel de kans om het initiatief over te nemen. Oorzaak was een wat minder handige witte pionnenopmars waardoor de centrumpionnen van wit hun kracht verloren en ik enkele open lijnen kreeg en daarmee aanvalskansen. Ergens voor de 40e zet kon ik een overtuigde stelling neerzetten.en niet lang daarna won ik een eerste en daarna een tweede witte broeder. Met de 60 minuten erbij peace of cake om het af te maken - da's nog eens increment !! Wel wennen zo'n zaterdagje schaken (maar misschien was het ook de bruiloft van de avond ervoor die het wat zwaarder maakte)

De partij tussen Naomi en tegenstander naast me trouwens was erg vermakelijk. Hier ontspon zich een voor mij in ieder geval totaal onbekende maar vooral ook bizarre opening (hoewel het feit dat het voor mij onbekend is weinig zegt) maar het oogde erg spectaculair! Detail was dat de tegenstander dit binnen een minuut of 3 deed, Naomi leek niet in book en moest het stellen met gezond boerenverstand, en dus tijdverbruik. In de heksenketel die volgde bleek dat voldoende, en met een eenvoudige combinatie was het uit.

Ook de partij van de ingevlogen Keniaan (Dolf verblijft 2 weken in NL) vond ik een interessante. D+L tegen 2 T + P + pion had een lang gevecht tot gevolg waarin Dolf mocht aantonen of het winbaar was. Een voor de hand liggende kwalwinst bleek achteraf wellicht niet de goede keuze: zwart kon een vesting bouwen waar 'geen doorkomen aan was'.

Andere partijen heb ik niet goed gevolgd, wellicht volgen er nog wat diagrammen?

Al met al blij om de winst van het 3e veilig gesteld te hebben!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Elguapo on 09-05-2009 at 22:05.

09-05-2009 22:03 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kijk! Dat noem ik eens een geslaagd debuut, meteen 2 MP voor het team verdienen Glimlach Oli, gefeliciteerd.
Krijg ik ook een beetje gelijk dat dat het KNSB-tempo je (jullie) meer ligt...

Ook de rest van DSC3 gefeliciteerd. Mooi seizoen denk ik als ik het zo zie. Die 4e plek op lijst van promovendi kan nog nuttig zijn als er iemand zich terugtrekt trouwens, dus je weet nooit.

Overigens is in onze klasse (ons als in Leiderdorp, 3E) DD2 gisteren teruggestuurd naar de HSB en SHTV een kans op het kampioenschap door de neus geboord. (gna gna).
Maar dat betekent dat er dus drie (!) degradanten zijn, want naast het al gedegradeerde Promotie 2 is het doek ook gevallen voor Alteveer - hoewel het natuurlijk zeer de vraag is wat die club gaat doen als lid van de HSB met speellocatie in Amsterdam.

10-05-2009 14:47 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooie resultaten en hulde aan Oli! Draaiend hoofd

Overigens blijkt de loyaliteit van de dubbelleden aan de HSB... Grijns naast Martin (Leiderdorp) die SHTV de (overigens toen al zeer theoretische) kans op het kampioenschap ontnam en DD2 de promotieklasse inschopte, heb ik met Sliedrecht de laatste promotieplaats bij de RSB bezorgd. Een afscheidscadeautje zal ik maar zeggen.. Heilig boontje

10-05-2009 15:18 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller