Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (V7): Joram op den Kelder stopt Richard Oranje
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V7): Joram op den Kelder stopt Richard Oranje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram op den Kelder heeft een einde gemaakt aan de zegetocht van Richard Oranje. Met de witte stukken was hij Richard de baas. Ted Barendse deed goede zaken door Marco Kirana te verslaan, terwijl Gert Legemaat en Kees van der Meer het punt deelden.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Joram op den Kelder-Richard Oranje1-0
2Marco Kirana-Ted Barendse0-1
3Kees van der Meer-Gert Legemaat½-½
4Hora Vlam-Simon Broos1-0
5Bob Voogt-Cipriau Padurariu1-0
6Theo Rekveldt-Henrik Tamerus0-1
7Pieter Buzing-Arend Bosma½-½
8Martin Glimmerveen-Pieter Goossens0-1


Frans Palm en Diederik van Heijgen deelden uiteindelijk het punt; een gelijk lopereindspel bood voor beide spelers geen zicht op meer. Jan-Pieter de Vries boekte een knappe zege op Willem-Jan van den Broek.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Diederik van Heijgen-Frans Palm½-½
2Willem-Jan van den Broek-Jan-Pieter de Vries0-1
3Coen Leentvaar-Antoon Frehe0-1
4René Poots-Martin Verolme0-1
5Nancy Kirana-Lito van Reede1-0
6Roland ten Have-Jan van de Donk½-½


In de C-groep deden Herman Zonderland en Gerrit Bussmann goede zaken. Herman verloeg Sofya Blanter, en Gerrit was te sterk voor Aad de Jong. Ook Kees Venema steeg; hij won van Frans Smit.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Sofya Blanter-Herman Zonderland0-1
2Aad de Jong-Gerrit Bussmann0-1
3Kees Venema-Frans Smit1-0
4Jan Swart-Edgar Huisman0-1
5Paul van Riet-Joop van Ham1-0

31-03-2009 01:21 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Speeltempo Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waar is de tijd, dat wij 40 in 1 3/4 mochten ...
De partij VdMeer-Legemaat was een lekkere complexe strategische partij, waarbij lange tijd geen van beiden tot duidelijk voordeel kwam. Legemaat gaf een kwaliteit tegen een pion maar ook in de resulterende stelling was het moeilijk te zeggen wie beter stond. Ik had het gevoel dat ik moest oppassen, ook Legemaat sprak na afloop van een tricky stelling.
Maar dan komt de tijdnood. Op de 44e zet hadden we samen nog een kwartier, en zag ik een dreiging over het hoofd. Och heden, die ik had een zet tevoren wel gezien! Die stelling, met Dame tegen twee torens, was goed voor Legemaat en hij kwam met een schitterende doorbraak - en och arm, met minder dan een minuut op de klok liet hij eeuwig schaak toe.
Zodat, och arme heden, de partij in gedeelde smart eindigde.
Een lekkere partij, ik doe het er voor, maar dat speeltempo...!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

31-03-2009 08:09 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja. Een tijdje geleden verloor Leithen 2 van Voorschoten 3, het team dat evenals ons team alles gewonnen had. Daarbij werd jeugdtempo gespeeld vanwege het jonge karakter van onze tegenstander:
40 in 1.15 en 15 minuten verlenging.

Verschrikkelijk tempo. De hoeveelheid blunders die wij (extra) maakten niet alleen door directe tijdnood, maar veelal ook door de dreiging van tijdnood als je er niet de vaart in houdt...

En de reden waarom het ingesteld is, zodat de jongsten vroeg onder de wol kunnen? 6 vd 8 tegenstanders zaten vrolijk tot half 1 nog met elkaar te vluggeren, bovendien...Voorschoten speelt haar jeugdwedstrijden juist op vrijdag, volgens mij kan je dan uitslapen de volgende dag.. Nee!

En dan wel altijd om 8 uur ipv half 8 beginnen... Nee!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Marco on 31-03-2009 at 09:54.

31-03-2009 09:52 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

in een vrolijke hollandse varaint blunderde ik in een interssante stelling volkomen onnodig een pion weg. howel ik nog wat trucjes had trapte Joram nergens in zodat het punt naar Joram ging. Jammer van de partij want die was theoretisch best interessant met een vroieg Ph3-f4 van de witspeler. Toch weer even opzoeken wat precies de juiste volgorde is.

31-03-2009 10:39 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had wel een leuke partij. Volgens mij was Pieter zijn antwoord op mijn gambiet niet al te goed, maar pakte ik het niet echt goed op. Uiteindelijk bleek een extra kwaloffer teveel van het goede, al was het de vrije extra b-pion die uiteindelijk de doorslag gaf.

31-03-2009 14:21 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Sofia Blanter - Herman Zonderland 0-1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb denk ik een goede partij tegen Sofia gespeeld. Geduld en een samenhangende stelling, maakte dat ik eerst een pion en een loper voorstond. Later dreigde ik een toren te winnen, of een mat te forceren. Er zat niet veel anders voor haar op dan opgeven.
Een nuttige overwinning, ze stond immers een plaatsje boven mij.
Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

31-03-2009 20:55 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dezelfde avond speelde het restant van het 10e op vier borden. Helaas stond op het forum geen uitslag. Leo Zuijdgeest zat met een glimlachje achter zijn bord, met twee stukken meer, dus dat zit wel goed. Wat Leo betreft.

__________________
Mopper

02-04-2009 00:46 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Dezelfde avond speelde het restant van het 10e op vier borden. Helaas stond op het forum geen uitslag. Leo Zuijdgeest zat met een glimlachje achter zijn bord, met twee stukken meer, dus dat zit wel goed. Wat Leo betreft.


Dat mag wel zo zijn geweest, maar toch heeft Leo zijn partij verloren... De wedstrijd is door DSC10 gewonnen met 4-2.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

02-04-2009 08:40 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller