Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » Interne competitie (N14): Joram op den Kelder wijst Gert Legemaat terug
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N14): Joram op den Kelder wijst Gert Legemaat terug Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Joram op den Kelder heeft in de veertiende ronde van de interne competitie Gert Legemaat teuggewezen. Gert had vorige week de aansluiting bij de top hervonden, maar werd door Joram opnieuw op achterstand gezet. Kim Meulenbroek deed goede zaken door Pieter Buzing te verslaan, en staat nu derde.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Gert Legemaat-Joram op den Kelder0-1
2Pieter Buzing-Kim Meulenbroek0-1
3Ted Barendse-Lucien van de Lisdonk1-0
4Hora Vlam-Bob Voogt½-½
5Richard Oranje-Jan-Peter van Zandwijk½-½
6Willem-Jan van den Broek-Hans Segers0-1


In de top van de B-groep traden weinig verschuivingen op. Een groot deel van de spelers kwam door externe wedstrijden niet in actie, en van de wedstrijden die wel gespeeld werden eindigden de hoogste drie partijen in remise. Pieter Goossens blijft koploper met een grote voorsprong op Coen Leentvaar, tegen wie hij deze ronde remise speelde.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Coen Leentvaar-Pieter Goossens½-½
2Frans Palm-Jan van de Donk½-½
3Kees Korving-Nancy Kirana½-½
4Paul Koks-Kees Venema1-0
5Albert Kemeling-André van der Weijde0-1


In de C-groep blijft het ongemeen spannend. Koploper Gerrit Bussmann ging onderuit tegen Gerard Bilars, waardoor Jordy Krempel de koppositie weer overneemt. Hij speelde remise tegen Herman Zonderland. René Poots deed ook hele goede zaken door Sofya Blanter te verslaan. Hij klom naar de tweede plaats.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Gerard Bilars-Gerrit Bussmann1-0
2Jordy Krempel-Herman Zonderland½-½
3Sofya Blanter-René Poots0-1
4Lito van Reede-Leo Zuijdgeest½-½
5Paul van Riet-Rob Scherpenisse1-0
6Simon Dirkse-Dolf Mulder1-0
7Jan Torenstra-Steven van der Weele1-0
8Joop van Ham-Frans Smit0-1
9Bert Zwemstra-Jan Swart1-0
10Aad de Jong-Dennis Berithoe0-1



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

13-01-2009 02:22 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Wink Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gouwe lulletje

Gisterenavond kreeg ik gekscherend deze bijnaam even toebedeeld. Voor de vierde keer dit seizoen kreeg ik ogenschijnlijk een punt in de schoot geworpen. Sofya behandelde haar stelling niet goed, zette haar eigen aanval niet door, liet mij in de partij komen, ik kreeg tegenspel en kon zelfs mijn vrijpionnen promoveren.

"Geluk dwing je af", zei Johan C. al jaren geleden, dus is het een kwaliteit als je dat als middel kunt inzetten. Daarnaast heeft het mijns inziens veel te maken met het niveau waarop wij spelen.
Gerard Bussink biedt remise aan omdat hij blij was uit een mindere positie in een gelijkwaardige stelling te zijn gekomen. Hij zag echter niet dat hij huizenhoog gewonnen stond.
Herman had mij wel vier keer van het bord kunnen vegen, maar laat dit na omdat hij enerzijds het killersinstinkt mist, maar ook omdat hij het niet ziet. Als hij daarna in het eindspel de nodige kennis mist, gaat hij alsnog de bietenbrug op. Leo geeft in gewonnen stand in een overzichtelijke stelling een volle toren weg. Overconcentratie? Sofya speelt de ene krachtzet na de andere totdat ze een beetje tegendruk krijgt.
En dat is misschien wel het grootste verschil met de B en de C groep, waar stellingen net wat beter ingeschat worden. Maar toegegeven, goudpikkies heb je op elk niveau en ik, moet ik toegeven, kan de laatste tijd wat vaker vrolijk in de spiegel kijken. Knipoog

13-01-2009 11:30 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lucien en ik kregen een opening op het bord waar we afgelopen week al via email over gecommuniceerd hadden. Ik ging niet voor een voorbereide variant, maar voor een positioneel avontuur, en stuurde compromisloos wat pionnen naar voren. Lucien reageerde m.i. niet optimaal, en kwam onder druk te staan.

Uiteindelijk was het belangsrijkste aspect de ongelijke lopers die op het bord kwamen. De aanval die ik na een kwalitetsoffer kreeg op zijn koning bleek dan ook beslissend.

Interessante partij, die reden was voor uitgebreide analyse achteraf.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

13-01-2009 11:40 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Gouwe Lul Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Degene die uiteindelijk de minste of kleinste fouten maakt wint, zo eenvoudig is het. Dus René, je staat terecht op de tweede plaats. Alleen hopen wij dat je volgende week een tegenstander treft die je eens flink de oren wast Prodent

__________________
www.zonderland.nl Prodent

13-01-2009 19:40 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

"Alleen hopen wij dat je volgende week een tegenstander treft die je eens flink de oren wast"

Herman, is dit het pluralis royalis of heb je hier over vergaderd?

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Rene Poots on 13-01-2009 at 19:58.

13-01-2009 19:56 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

na 1e4 volgde geen pf6 maar e5 zodat ik met jp de theoretische discussie niet konden voortzetten. dan maar wortelen en uiteindelijk een correcte remise

13-01-2009 23:22 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Wink Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Poots
"Alleen hopen wij dat je volgende week een tegenstander treft die je eens flink de oren wast"

Herman, is dit het pluralis royalis of heb je hier over vergaderd?


Pluralis Majestatis zul je bedoelen?

Maar over mijn partij
Ik had tegen Pieter Goossens een niets opleverende aanval en omdat ik daar ook nog een pion bij inschoot (zoals gebruikelijk), was het keepen geblazen. De stukken gingen er spoedig af en we hielden een eindspel van K+L+2p tegen K+L+p waarbij Pieter een vrijpion op de b-lijn had. Lopers van gelijke kleur. Dat is dacht ik wel remise te houden, maar geknoei met sleutelvelden en mistellingen was na 72 zetten toch eindelijk mijn doel bereikt: zwart kon geen sleutelveld bereiken. Ik had toch het idee dat ik het ergens niet had kunnen voorkomen en inderdaad: in de tram naar huis heb ik het op een blaadje even uitgetekend en het was in allerlei opzichten verloren. Soms moet je een engeltje op je schouder hebben.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Coen on 13-01-2009 at 23:25.

13-01-2009 23:24 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Pluralis Majestatis zul je bedoelen?


Wij schamen ons diep.

14-01-2009 13:37 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Pluralis Majestatis? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Poots

Quote

Pluralis Majestatis zul je bedoelen?


Wij schamen ons diep.


Mijne Heren,

Je moet het als volg lezen; pluralis modestiae - uit bescheidenheid

Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

14-01-2009 15:51 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

RE: Gouwe Lul Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Zonderland
Degene die uiteindelijk de minste of kleinste fouten maakt wint, zo eenvoudig is het.


Nou vooral degene die de laatste fout maakt verliest.

Draaiend hoofd

en dat kan net zo goed verliezen van jezelf zijn

Ja!

14-01-2009 16:48 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

rene, laat die G maar weg Draaiend hoofd

14-01-2009 21:33 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller