Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » 22e Open Prometheus schaak Kampioenschap 2009
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

22e Open Prometheus schaak Kampioenschap 2009 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eerste ronde: donderdag 8 januari 2009
Plaats: duWo-Denksportcentrum Zusterlaan 114 te Delft
Vanaf de tweede donderdag in januari, iedere 2 weken op de volgende donderdagen.

Aanmelding kan t/m donderdag 1 januari 2009 met vermelding groep, rating, club en woonplaats bij wedstrijdleider@svprometheus.tudelft.nl
bij Andre van der Weijde (tel. 06-53163307) of via www.svprometheus.tudelft.nl

Aanvang: Wedstrijden beginnen om 19:45 uur
eerste avond 8 jan. 19:30 uur aanwezig
Speeltempo: 2 uur p.p.p.p. KO.
Laatste 5 min. is noteren niet verplicht
Indeling: volgens Zwitsers Ronde 1 t/m 3 op rating Ronde 4 t/m 7 op weerstand .

Rating: De resultaten worden doorgegeven aan de KNSB ratingcommissie

Aanmelding via giro nummer 30726 t.n.v. penningmeester sv Prometheus, Delft (o.v.v. groep, rating, club en woonplaats).

Deelname in groep A verplicht voor ratinghouders boven 1800
Deelname in groep B verplicht voor ratinghouders beneden 1700
Keuzevrijheid groep A of B voor ratinghouders van 1700 t/m 1800

Prijzengeld: ¤ 2000,- (voor winnaars A en B resp. €350,- en €150,-)
Naast de hoofdprijzen, ook meerdere rating prijzen en het ‘Bronzen Paard’.

Het bronzen paard is te verdienen in het gesloten kampioenschap van Delft dat tegelijkertijd met dit toernooi gespeeld wordt.

De hoogst geëindigde speler of speelster die voor een Delftse club speelt of in Delft woonachtig is mag zich kampioen(e) van Delft noemen.

Zie voor meer info www.svprometheus.tudelft.nl

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 19-11-2008 at 00:31.

16-11-2008 14:45 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Deelnemers DSC

A-groep
Diederik van Heijgen
René Torenstra
René van Alfen
Ted Barendse
Richard Oranje
Koen Lambrechts
Gert Legemaat
Arno Wiersma
Hora Vlam
Naomi Snikkers

B-groep
Adriaan ter Mors
Jack Duijvestein
Gerrit Bussman
Bert Zwemstra
Tabitha Snikkers
Kees Venema
Paul Koks
Leo Zuydgeest
Jan Torenstra

__________________
I play against pieces

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 07-01-2009 at 00:09.

16-11-2008 21:38 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

A groep

Ted Barendse
Richard Oranje

06-01-2009 17:28 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dan heb ik er ook nog maar 10 toegevoegd aan René van Alfens bericht Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-01-2009 00:08 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

zelf een moeizame zwart overwinning op dirk van nieuwkerk waarbij ik bij het uitvluggeren pardoes een toren liet instaan. tegenstander zag het ook niet en de vervolgens won ik met een kwal en tijd meer . gert blijkbaar remise al heb ik daar niet veel van meegekregen. arno verloor van naomi twee lopers tegen toren was teveel van het goede.

11-01-2009 16:09 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ton
forumlid


geregistreerd: 06-04-2007
aantal berichten: 14

OPK toernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heren, is er zo weinig animo iets te melden over het toernooi? In Groep B hebben alle grote kanonnen in de tweede ronde gewonnen heb ik begrepen dus zijn er nu 6 leiders met 2 punten.
Als er meer uitslagen bekend zijn lees ik dat hier graag! Zelf heb ik in 18 zetten toegeslagen tegen Agus Sutrisno. De slotstelling (mat) was geinig.

Die volgde na de blunder 17. ... dxe5??
Ton

This post has been edited 7 time(s), it was last edited by Ton on 06-02-2009 at 04:33.

23-01-2009 12:29 Ton is offline Send an Email to Ton Search for Posts by Ton Add Ton to your Buddy List
Ton
forumlid


geregistreerd: 06-04-2007
aantal berichten: 14

Eerste ronde OPK Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de eerste ronde speelde ik met zwart tegen Gerrit Bussmann en kwam na 27 zetten totaal verloren te staan:

Gerrit wist echter niet het kortste pad naar de winst te vinden en in de volgende stelling heb ik remise aangeboden na eerst zijn onterechte (hij stond mijns inziens beter!) remise-aanbod geweigerd te hebben:
Er zou kunnen volgen: 35. Txe8 Dxe8 36. Dxc7+ Kf6 37. Dd6+ Kf7 38. De5 De7 en de enige die winstkansen heeft is wit. Bv. na 37. h3

29-01-2009 15:36 Ton is offline Send an Email to Ton Search for Posts by Ton Add Ton to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

gisteren met zart tegen Gert een klassieke partij gespeeld aldus Ted. Gert had een isolani op d4 waar ik omheen manouvreerde , uiteindelijk stortte zijn stelling in na een te enthousiast h4. een paar zetten later resteerde er een ruine. eindelijk weer eens een overwinning op gert.

3 uit 3 nu en alleen aan kop !

06-02-2009 13:30 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij tegen Rens ter Veen begon met de verrassende wending 1.g3. Zelfs Rens had dit niet verwacht, want hij noteerde 1.b4... Uit de opening denk ik niet dat een van beiden iets bereikt had totdat:



16. ... fxe5?? 17. Dh5+. OMG!! In sommige stellingen met een pion achter is het nog mogelijk tegenspel te bieden, maar ik wist geen enkele activiteit te ontplooien en Rens leek op een eenvoudige overwinning af te stevenen totdat:



38. e5? (38. Td6 en het wordt een moeilijk verhaal voor zwart) 38. ... fxe5 39. fxe5 Ta4 40. Td4 Txa3 41 e6 Tc3+ 42. Kb4 Te3 43. Td7+ Kc8 44. Td6 Kc7 remise.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Adriaan ter Mors on 06-02-2009 at 15:16.

06-02-2009 15:14 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ha! Richard en Gert voerden zware psychologische openingsgevechten, voor zover ik het begrepen heb. Jaenisch? Van Geet? Gert vroeg uiteindelijk "¿Cómo estás?" waarop Richard totaal onverwacht antwoordde: "Très bien, merci!" Grijns

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

06-02-2009 16:51 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik merkte pas na de analyse van de computer dat zwart in de slotstand eigenlijk veel beter stond:



Ik verwachtte Td7+, waarna we na Kc8 zetten herhaling zouden krijgen. Ik dacht dat op Kb6 wit e7 zou antwoorden, en dan zou mijn toren aan de dekking van e7 gebonden zijn. Echter, ik had, om met Corniel te spreken, een kleinigheid over het hoofd gezien: c5#!

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Adriaan ter Mors on 07-02-2009 at 09:46.

06-02-2009 21:37 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In deze stelling doe ik Kxd6 ipv Kb6 Glimlach
En na 1...Kb6 2. e7 c5# claim ik 2 minuten extra wegens onreglementaire zet.

Kortom, deze stelling klopt niet Knipoog

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 06-02-2009 at 23:15.

06-02-2009 23:14 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De stelling klopt, de tekst niet Tong Het diagram geeft aan dat Wit aan zet is, dus wellicht ging Adriaan uit van 1.Td7+ Kb6.
Na 2.e7 zou het nog grappig zijn om een sadistisch ingestelde zwartspeler (2...Txg3, haha, ik laat hem eerst een dame halen voor ik mat zet) te verrassen met 3.Tb7+ Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-02-2009 00:31 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
In deze stelling doe ik Kxd6 ipv Kb6 Glimlach
En na 1...Kb6 2. e7 c5# claim ik 2 minuten extra wegens onreglementaire zet.

Kortom, deze stelling klopt niet Knipoog


Rene had het bij het rechte eind, dus heb ik de post even aangepast.

07-02-2009 09:47 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een zware strrijd tegen Ted ben ik nog steeds koploper in groep A. Meer dan remise zat er voor ons beiden niet in al hadden we beiden wel wat nauwkeuriger kunnen spelen. Aangezien Jan Willem de Jong won van Sparreboom heb ik aan kop van hem gezelschap gekregen. De volgende ronde dus tegen de meester, kleur nog onbelend.

20-02-2009 15:03 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren met wit tegen Jan Willem helaas verloren. Nadat Jan Willem niet de scherpste gambietvorrtzetting koos kwamen we in een remise-eindspel terecht. JW gaf acheraf ook aan niet echt te zien hoe nog spel te krijgen. Echter in een veel te optimistische bui gooide ik mij g pion naar voren (dacht een dubbel aanval op f7 te hebben) waarmee mijn stelling van een plusje een minnetje werd. vervolgens had ik een wa minder prettige stelling maar nog steeds remise. Toen dacht ik opeens middels een dubbelpionoffer zijn toiren weg te lokken met mataanval danwel stukwinst. De pionen waren inderdaad weg, maar het halve punt ook.
Moraal van het verhaal: kijk nog eens goed als je denkt dat een IM blundert.

06-03-2009 13:19 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller