Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2008-2009 » OGD Masters topcompetitie van start
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

OGD Masters topcompetitie van start Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook dit seizoen wordt er bij DSC een topcompetitie gespeeld: de OGD Masters. Deze competitie is gestart op 10 november. De eerste zet werd uitgevoerd door een vertegenwoordiger van sponsor OGD.

De eerste zet door OGD
De eerste zet door OGD


Aan deze comptitie doen een achttal spelers mee. Deze eerste avond werd ook de loting verricht. Nadat alle spelers hun OGD-mok met nummer hadden gekozen, was de volgende lotingsvolgorde tot stand gekomen:

Dennis Ruijgrok pakt zijn lotingsnummer
Dennis Ruijgrok pakt zijn lotingsnummer


 NaamElo12345678score
1Anish Giri2447 .......0 
2Fred Slingerland2386. ......0 
3Pauline van Nies2141.. .....0 
4Dennis Ruijgrok2262... ....0 
5Christov Kleijn2317.... ...0 
6Joost Michielsen2347..... ..0 
7Jan-Willem de Jong2454...... .0 
8Joram op den Kelder2228....... 0 


De deelnemers
De deelnemers


De eerste ronde kende meteen drie winnaars. Jan-Willem de Jong won na een lange zit van Fred Slingerland, Joost Michielsen won van Pauline van Nies, en Dennis Ruijgrok won van Christov Kleijn. De vierde partij tussen Anish Giri en Joram op den Kelder wordt op een later tijdstip gespeeld, omdat Anish momenteel in het buitenland is.

Uitslagen
 wit zwartuitslag
1Fred Slingerland-Jan-Willem de Jong0-1
2Pauline van Nies-Joost Michielsen0-1
3Dennis Ruijgrok-Christov Kleijn1-0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Torenstra jr. on 11-11-2008 at 14:29.

11-11-2008 01:52 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De gewone leden worden zoals zo vaak weer op het allerlaatste moment geinformeerd. Ik zal wel weer niet hebben opgelet op de leden-vergadering. En ineens is daar uit het niets: het OGD-chess-master-class-tournament . Een A-viertje op het mededelingenbord, om de leden te informeren is teveel moeite. Een geheime productie van OGD en DSC. heeft maandagavond 10 nov. gestalte gekregen. De partijen zijn ook nog eens geheim, want die zijn alleen te zien bij DSC-forum-privé. Vandaar dat Joram de deelnemers influisterde: SHHH , stilll het" partij" belang gaat boven het algemeen belang. Mopper geeft graag advies: plaats de deelnemers prominent in beeld, met een naambordje erbij, maar plaats ze niet op de achterste rij, waar bijna niemand ze kan zien!

__________________
Mopper

11-11-2008 03:21 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat de OGD Masters vandaag van start gingen had inderdaad wat uitgebreider aangekondigd kunnen worden. Maar dat deze er dit seizoen zou zijn zou geen verrassing. Dat is vorig seizoen aangekondigd, en tijdens de ALV is er nog even hevig gediscussieerd over de precieze vorm van deze competitie in relatie tot de interne competitie.

De naambordjes zijn overigens al in de maak!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

11-11-2008 10:06 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik feliciteer de organisatie van harte.
Het doet me goed dat het toernooi weer gehouden wordt.
Zo te zien is aan alle details aandacht geschonken. Zelfs heeft de toernooidirectie aan onze gewaardeerde Mopper een reden geschonken om zijn favoriete bezigheid uit te oefenen. Klasse!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

11-11-2008 11:26 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Joram op den Kelder
Oud-lid


geregistreerd: 12-02-2005
aantal berichten: 143

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wel, de naambordjes hadden er inderdaad al moeten zijn... Dat was een communicatiefout mijnerzijds.

Wat betreft de plek waar wordt gespeeld: des te meer richting de bar, des te lawaaiiger, zeker later op de avond. Niet voor niets worden externe wedstrijden ook altijd zo ver mogelijk van de bar vandaan gehouden. Ik weet dat er schakers zijn die er helemaal geen last van hebben als het een beetje rumoerig is, maar ik weet evengoed ook dat er schakers zijn die zich er vreselijk aan storen. Bij externe wedstrijden is DSC gastheer en zorgt dan dus dat de omstandigheden zo goed mogelijk zijn. We gaan er dan ook niet vanuit dat de tegenstanders het wel niet erg zullen vinden als het lawaaierig is. DSC nodigt een aantal sterke spelers uit om in de OGD Masters te spelen, dus ik vond en vind dat dezelfde redenatie opgaat.

Disclaimer: ik zal inderdaad toegeven dat ik het persoonlijk ook uiterst irritant vind als ik aan het eind van de avond in een spannende tijdnoodfase zit, terwijl anderen al klaar zijn en helemaal niet lijken te beseffen dat er nog serieus wordt geschaakt. Het is geen uitzondering dat er tegen het einde van de avond iemand de bar uit komt lopen en al in de zaal op luid volume nog even wat terug roept richting de bar. Enfin, we hoeven er geen drama van te maken, maar erg sociaal vind ik het niet.

__________________
The greatest mistake a man can make is to be afraid of making one.

11-11-2008 15:59 Joram op den Kelder is offline Send an Email to Joram op den Kelder Search for Posts by Joram op den Kelder Add Joram op den Kelder to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Naambordjes? Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zorg dan wel dat je Freds naam goed spelt!

Verder niets dan lof voor de organisatie.

11-11-2008 17:07 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Dolf Dolf is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 19-10-2002
aantal berichten: 274

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geweldig nieuws!
Een OGD master toernooi. Complimenten aan degene die dit voor elkaar hebben gekregen.

Ben helaas sinds eind Mei verstoken geweest van enige informatie over het initiatief waar we al vorig seizoen over gesproken hadden, maar ben blij te zien dat het uiteindelijk gelukt is met een geweldig deelnemers veld.

Maar waar is Chiel??????

11-11-2008 20:15 Dolf is offline Search for Posts by Dolf Add Dolf to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoi Dolf, ik woon nu in Rotterdam en ik had mezelf altijd al beloofd dat ik dan iets zou gaan doen aan een schandalige conditie. Nu ben ik dus op maandag- en woensdagavond aan het hardlopen bij een studentenhardloopvereniging. Dat zou theoretisch gezien ook nog kunnen helpen bij het schaken. Maar eigenlijk denk ik zelf dat voor het fysieke aspect het vooral belangrijk is dat je goed uitgeslapen bent als je gaat schaken.
Verder volg ik het DSC-nieuws (en jouw verhalen over Kenia) uiteraard nog wel.

12-11-2008 09:30 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller