Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2008-2009 » DSC2 verliest ruim van Witte Paard SvG
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 333

DSC2 verliest ruim van Witte Paard SvG Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2 is de eerst ronde van 2C gestart met een niet-verrassende nederlaag. Tegen het op papier veel sterkere HWP Sas van Gent 2 werd met 2½-5½ verloren. Op basis van het ratingverschil van bijna 140 punten was dit een te verwachten resultaat.

Wel verrassend was dat bij HWP de familie Schut (vader, moeder en twee dochters) een volle 100% score tegen ons liet aantekenen.... Hoewel dat er in eerste instantie op bord 1 bij Hora Vlam er heel anders uitzag. Hora had vlot een hem bekende opening op het bord gezet en de stelling beter beoordeeld dan zijn tegenstandster Lisa Schut. Helaas liet hij toen een aantal winnende voortzettingen achterwege en kon Lisa afwikkelen naar een voor haar gewonnen eindspel.

Bob Voogt op 2 speelde tegen de ervaren Belg Marc Lacrosse en had niks te verliezen; het verschil in rating van 164 punten verdween als sneeuw voor de zon toen Bob op de koningsvleugel met een pionnenstorm begon en langzaam maar zeker zijn tegenstander met grote problemen opzadelde. Hoe hij uiteindelijk zijn partij won, kan hij wellicht zelf het beste toelichten. Dat heb ik helaas moeten missen.

Dat geldt ook voor de partijen aan 3 en 4 van Kees Voorberg en Friedhelm Veldhuijzen. Helaas verschenen daar 2 nullen op het scorebord voor ons. Lucien van de Lisdonk had op bord 5 te maken met een jeugdspeler die erg voorzichtig van start ging door met wit te kiezen voor een saaie ruilvariant van een bepaalde opening (omdat de aankomende opponenten dit ook zouden kunnen lezen laat ik de naam van de opening weg...) Hij probeerde nog de zaak open te breken maar Rademakers koos voor de meest solide voortzetting waarna dame-ruil en een remise-eindspel resteerde. De vrede werd vlak voor de tijdcontrole getekend.

Naast mij op 6 ging het er er minder vrede-lievend aan toe; Willem-Jan van den Broek verslikte zich met wit in de opening en liet zijn dame na 12 zetten insluiten.... Hij kreeg als compensatie 2 paarden en een actieve stelling en schijnt nog een voortzetting met remise-kansen te hebben gemist, zo vertelde hij achteraf. Een vesting zou daarvoor moeten kunnen zorgen, bleek bij de post-mortem. Helaas was bij hem de nul ook snel een feit.

Pieter Goossens op 7 speelde een solide partij en wilde ook graag de dame van zijn tegenstander insluiten. Zijn tegenstander moest zich in allerlei bochten wringen om dat te voorkomen waarna Pieter sterk afwikkelde naar een eindspel met een vrije a-pion. Dit leverde hem uiteindelijk de winst op.

Op 8 tot slot maakte Jan-Pieter de Vries zijn debuut in DSC2 maar heb ik helaas gemist waarom het bij hem fout afliep.

Ik zal de volgende ronden beterschap beloven en wel een verslag van iedere partij op de site zetten.
Het staat JP, Kees en Friedhelm natuurlijk vrij om zelf hun partijen toe te lichten. Be my guest!

De individuele uitslagen:
 DSC21972-HWP Sas van Gent 220582½-5½
1Hora Vlam2023-Lisa Schut21540-1
2Bob Voogt2019-Marc Lacrosse21831-0
3Kees Voorberg2013-Han Schut20870-1
4Friedhelm Veldhuijzen1973-Harry Provoost20580-1
5Lucien van de Lisdonk1984-Maarten Rademakers1923½-½
6Willem-Jan van den Broek1954-Donna Schut20620-1
7Pieter Goossens1906-Gert van Rij19821-0
8Jan-Pieter de Vries1905-Heleen Schut20180-1

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 28-09-2008 at 16:20.

27-09-2008 20:48 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC2- Schut 0-4 Geschokt

27-09-2008 22:09 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het 2e werd eenvoudig opzijgezet door HWP-2. Richard herkent zich in de Delft-Brussel 0-4 uitslag: Bij de FC Den Haag thuiswedstrijden werd het ook vaak 0-4! Knipoog

__________________
Mopper

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Van Dop on 27-09-2008 at 23:29.

27-09-2008 23:27 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lucien, bedankt voor je verslag! Ik heb het in het nieuwsbericht gezet, dat nu ook op jouw naam staat. Wel heb ik een paar witregels toegevoegd en 2 smileys verwijderd (die worden in een nieuwsbericht op de site niet getoond).

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-09-2008 14:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 333

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Lucien, bedankt voor je verslag! Ik heb het in het nieuwsbericht gezet, dat nu ook op jouw naam staat. Wel heb ik een paar witregels toegevoegd en 2 smileys verwijderd (die worden in een nieuwsbericht op de site niet getoond).

Arno, bedankt. Weer wat geleerd. Zijn deze berichten ook door derden (niet-DSC-leden) te lezen?

28-09-2008 16:23 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, nieuwsberichten staan op de voorpagina.

28-09-2008 21:22 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1145

Schut Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het optreden van de jongedames Schut is niet alleen visueel een verbetering. Ze spelen ook nog best.
Ik zal mijn kleindochter binnenkort maar eens lid maken van de schaakvereniging.
Ze is een jaar oud, ze ziet er heel leuk uit en de stappenmethode mag geen probleem zijn, want ze loopt als een kievit!
Volhouden, heren!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

29-09-2008 09:49 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

RE: Schut Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Tijdnood, mijn tegenstander deed 15 zetten in 7 minuten en zijn 40e was mis: ik mocht een plofmat geven.
...
Ik zal mijn kleindochter binnenkort maar eens lid maken van de schaakvereniging.
Ze is een jaar oud, ze ziet er heel leuk uit en de stappenmethode mag geen probleem zijn, want ze loopt als een kievit!
Volhouden, heren!

Ze kijkt zeker graag naar "Kabouter Plofmat", "Inspector Matnet", "Lucky Luke", "My little Pony", "Winx Club" en "Dexter's Laboratory".

29-09-2008 22:17 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

mijn dochtertje is aan het oefenen voor stap 1 Draaiend hoofd

30-09-2008 12:20 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller