Torenstra jr. 
Oud-lid

aantal berichten: 1718
 |
|
Ik denk dat het er goed voorstaat.
Eén van de belangrijkste dingen waar je steeds last van hebt is het gebrek aan participatie op technisch hoog niveau. Ik bedoel hiermee dat het aantal gebruikers dat kan en wil omgaan met wat ingewikkelder applicaties te laag is, en dus moet misschien de nadruk voor de webcommissie niet op technologie maar op HR liggen.
Mensen erbij die wat kunnen en willen bijhouden, verantwoordelijkheden verdelen en data centraliseren.
Een voorbeeld: de agenda is nuttig, maar het aantal mensen dat data kan toevoegen en verwijderen (afgezien van de rechten) is laag. En dus moeten dezelfde mensen steeds aangesproken worden om dat te doen, wat tijd bij andere dingen weghaalt.
Behalve deze bottleneck is er nog een die hiermee samenhangt qua techniek: als je meer mensen bereid vindt om dingen te doen zit je met het probleem van entry-applicaties. Die moeten geschreven worden en het lijkt me de tijd niet waard om te investeren.
Als voorbeeld de ledenadministratie. Stel, je centraliseert (database op de server, dagelijks backup scriptje, etc.) De secretaris moet er bijkunnen, data manipuleren. Misschien nog wel meer mensen.
De agenda.
De interne competitie. Leden aan- en afmelden, leden aan- en afmelden voor individuele ronden in de IC.
Een week- of maandoverzicht van de agenda, waarin entries niet voor alle mensen zichtbaar zijn. Dus: vergaderingen kunnen er ook in staan, etc.
Dit alles zou ik graag willen (en nog veel meer), maar het is niet geschikt voor DSS, omdat iedereen voor alles Corniel nodig heeft, die natuurlijk ook maar beperkt tijd en zin heeft.
Ik ben tevreden met kleine stapjes (zoals de FEN kopie knop ). Verder moeten m.i. meer mensen om kunnen gaan met de dingen die we al hebben. Dus: hoe maak ik nieuws, een diagram, tabellen, een aankondiging, op de goede wijze. Dat betekent wellicht dat de invoerkant (en dan zijn we weer terug waar ik was) te ingewikkeld is voor een hoop mensen, al zou ik niet weten hoe het zo snel makkelijker moet.
Overigens heb ik Hyves inmiddels een mail gestuurd dat ze moeten ophouden met die irritante uitnodigingen 
__________________ http://inargenti.nl voor mijn muziek ♪
|
|
22-09-2008 15:00 |
|
|