Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (V8): Gert Legemaat nadert koploper Hora Vlam
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V8): Gert Legemaat nadert koploper Hora Vlam Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat heeft goede zaken gedaan in de achtste ronde. Hij versloeg met wit Willem-Jan van den Broek, en zag koploper Hora Vlam remiseren tegen Raymond Liem. Door zijn overwinning nadert Gert de koppositie tot op enkele punten.

In de topcompetitie boekte Anish Giri een overwinning op Chiel van Oosterom. Daarmee klimt hij ook in de interne weer een paar plaatsen. Marten Wortel boekte in de topcompetitie een overwinning op Joram op den Kelder.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Hora Vlam-Raymond Liem½-½
2Gert Legemaat-Willem-Jan van den Broek1-0
3Richard Oranje-Kees van der Meer1-0
4Marten Wortel-Joram op den Kelder1-0
5Chiel van Oosterom-Anish Giri0-1
6Rufael Mekuria-Pieter Goossens1-0
7Bob Voogt-Pieter Buzing1-0


De toppers in de B-groep kwamen deze ronde niet in actie. Simon Broos deed de beste zaken; hij won van Edgar Huisman. Olivier Marincic won ook zijn tweede partij in de interne, en staat daarmee in de subtop. René Poots heeft in de B-groep de smaak te pakken gekregen. Na zijn eerste halfje in de vorige ronde pakte hij nu tegen Albert Kemeling het volle punt.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Theo Rekveldt-Olivier Marincic0-1
2Edgar Huisman-Simon Broos0-1
3Kees Korving-Marc Snuverink½-½
4René Torenstra-Adriaan ter Mors½-½
5René Poots-Albert Kemeling1-0
6Simon Dirkse-Jan van de Donk0-1


Jolle Lont heeft de koppositie in de C-groep overgenomen van Kees Venema. Hij versloeg Kees in een onderling duel. Op gepaste afstand van deze twee kemphanen volgt Frans Palm, die Paul van Riet terug wees. En een haarlengte daarachter staat Bas Rabeling. Bas versloeg deze ronde Jan Torensta.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Jolle Lont-Kees Venema1-0
2Paul van Riet-Frans Palm0-1
3Bas Rabeling-Jan Torenstra1-0
4Frans Smit-Gerrit Bussmann1-0
5Aad de Jong-Lito van Reede1-0
6Leo Zuijdgeest-Steven van der Weele0-1
7Herman Zonderland-Ernst Hanewald1-0
8Jan Swart-Rob Scherpenisse½-½



De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-05-2008 00:32 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Anish gewonnen? Tsjonge!
Ik veronderstelde dat Chiel op winst speelde. Wat ging er mis in Chiels tijdnood?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

20-05-2008 08:23 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik begreep dat Chiel in een gewonnen stelling een mataanval over het hoofd zag...? Zelfs in de topgroep maken ze fouten.

Zo ook in mijn partij tegen Theo. In een Caro Kann speelde Theo het met wit niet secuur, en hield na de opening een geisoleerde dubbelpion over en een zwak pionnetje op d4. Enige compensatie was er wel in de vorm van activiteit en ontwikkeling, maar zwart had genoeg tijd om ook te ontwikkelen waarna zwart volgens mij erg goed stond. Toen Theo zijn paard aanvallend neerzette blokkeerde hij daarmee het enige veilige veld van een toren en toen deze laatste werd aangevallen was het 0-1. Een wat eenvoudige overwinning na een (te) drukke dag van Theo.

Op naar de top Knipoog

20-05-2008 17:04 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tsja. Uit de opening had ik in principe niets, maar Anish gaf een pion weg dus toen stond ik knalgewonnen. Echt een goed plan om af te maken kon ik al 5 minuten niet vinden en toen ik minder dan 5 minuten had, bood Anish remise aan, wat ik afsloeg. Gezien de stelling nogal logisch, maar gezien mijn denkproces / denksnelheid niet. Even later had zwart alweer tegenspel en zag ik inderdaad ook nog even een matbeeld over het hoofd.
Maar ja, eerder in de competitie had ik tegen Pauline ook een totaal verloren stelling in tijdnood gewonnen...

20-05-2008 18:08 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Rufael84 Rufael84 is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 31-10-2007
aantal berichten: 39

Shocked Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

als neutrale toeschouwer kan ik zeggen:

het was echt verschrikkelijk wat er gebeurde in die partij!!

20-05-2008 20:21 Rufael84 is offline Send an Email to Rufael84 Search for Posts by Rufael84 Add Rufael84 to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mopper beveelt aan met minder dan 5 minuten op de klok een remise aanbod aan te nemen, behalve als je overduidelijk gewonnen staat. Want op oudere leeftijd is het steeds moeilijker om in de tijdnoodfase om te schakelen van gewoon tempo naar snelschaaktempo. Chiel behoort vanaf maandagavond bij de ouderen: en dan geldt het gezegde: liever een half ei dan een leeg ei, ofzoiets.

__________________
Mopper

21-05-2008 23:26 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gelukkig ga ik meestal gewoon door en win ik nog regelmatig, ik vind het namelijk ook wel fijn om vaak hele eieren te scoren. Maar elk geval is weer een geval apart om te beoordelen.
(En dan komt het er op neer dat als ik verlies dat ik achteraf gezien beter remise had kunnen aannemen en dat als ik win dat het achteraf gezien enorm goed was om remise af te slaan Tevreden )

22-05-2008 20:43 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kleine toevoeging: iets minder staan met een tegenstander in tijdnood is het moment voor een remiseaanbod!

Of je pakt dat halve puntje terwijl je minder stond, of hij is weer wat verder in tijdnood.

Dat kleine risico dat hij het aanneemt en je anders heel misschien zelfs wel gewonnen had omdat hij zo het spoor kwijt was in de tijdnood moet je dan maar op de koop toe nemen.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

25-05-2008 16:40 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller