Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (V7): koploper remiseert
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Interne competitie (V7): koploper remiseert Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een ontspannen sfeer en een rustig denksportcentrum vierde DSC de lente. Koploper Hora Vlam speelde remise tegen Jan-Peter van Zandwijk. In de filmzaal was het wat koeler en zorgden Ted Barendse en Joram op den Kelder voor vuurwerk.

In groep B deden Cees Huygen en Jack Duijvestijn goede zaken, terwijl in groep C Kees Venema Bert Zwemstra versloeg.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Jan-Peter van Zandwijk-Hora Vlam½-½
2Ted Barendse-Joram op den Kelder1-0
3Willem-Jan van den broek-Richard Oranje1-0
4Raymond Liem-Rufael Mekuria1-0
5Pieter Buzing-Walter Anema1-0
6Kees van der Meer-Bob Voogt½-½


Groep B
 wit zwartuitslag
1Cees Huygen-Kees Korving1-0
2Bart Meulemans-Jack Duijvestijn0-1R
3Marc Snuverink-Theo Rekveldt0-1
4Edgar Huisman-Alvert Kemeling1-0
5Simon Dirkse-René Tprenstra0-1
6Naomi Snikkers-René Poots½-½


Groep C
 wit zwartuitslag
1Kees Venema-Bert Zwemstra1-0
2Frans Palm-Bas Rabeling½-½
3Frans Smit-Lito van Reede1-0
4Tabitha Snikkers-Jan Swart1-0
5Gerrit Bussmann-Rick Beekenkamp½-½
6Steven van der Weele-Rob Scerpenisse½-½
7Ernst Hanewald-Gabe Hoekstra1-0



De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 06-05-2008 at 10:59.

06-05-2008 02:01 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn excuses aan Jack voor het niet opdagen: zondag in Rome mijn vlucht niet gehaald en gisteren pas heel laat via Milaan terug thuis (niet verwonderlijk dat Alitalia op de rand van het faillissement zweeft, na wat ik daar gezien heb). Ik had zondag mijn ouders naar Ted laten mailen (met de vraag om het door te geven aan Arno) dat ik niet mee zou doen aan de interne, maar dat is blijkbaar niet doorgekomen.

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

06-05-2008 06:31 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Nieuws met storende fouten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In het nieuwsbericht zitten storende fouten:

zo won in plaats van verloor Van den Broek van Oranje, speelden niet Van der Meer en Anema tegen elkaar doch Van der Meer en Voogt (remise) en Buzing en Anema (1-0). De partij Barendse - Op den Kelder werd door Ted gewonnen. Ik heb de verdere uitslagen niet meer gecontroleerd en sluit niet uit dat ook daarin fouten zijn geslopen...

06-05-2008 06:42 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, dat krijg je als mensen hun uitslagen niet invullen. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-05-2008 07:43 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook mijn excuses, de veranderde indeling is wellicht ook door mijn afwezigheid. Ik bedacht me om 19:40 dat ik me niet afgemeld had, maar kon niemand meer bereiken.

06-05-2008 07:57 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

vdMeer - Voogt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelfs een hele aardige partij Van der Meer - Voogt, waarbij Anema wel stond te kijken, want het was weer een zooitje, maar hij was niet verantwoordelijk voor de gebeurlijkheden.


Ik had al een paar zetten aangenomen dat zwart f7-f5 zou willen spelen, en hier deed-ie het: f7-f5?! Verovert veld d5. Wit reageert met de enige zet: d4-d5! Kost een pion, en geeft allerlei aardige kansen.
Mooie kansen voor me, maar Voogt verdedigde dat netjes. Er resulteerde een eindspel met ongelijke lopers met voor wit een pion meer, dat potje remise bleek. Voogt vulde de uitslag in, ik stond erbij en keek ernaar.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by winfvdm on 06-05-2008 at 08:10.

06-05-2008 08:01 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Nieuws met storende fouten Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René, bedankt voor het plaatsen van de uitslagen! Ik ben zelf gisteren vroeg naar huis gegaan. Vanavond staat een externe wedstrijd voor Leiderdorp op de agenda, morgen de ALV van de RSB. Kortom, een avondje rustig aan was wel lekker.

Ik zal kijken of ik morgen de stand bij kan werken, maar dat zal niet vroeg zijn in ieder geval. Even geduld hebben dus.

Wat betreft de foutieve uitslagen; ik heb aan de hand van de opmerkingen van onze voorzitter de uitslagen op de site aangepast. Aan het de spelers het verzoek de uitslagen in te vullen op het wedstrijdformulier.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-05-2008 11:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Excuus. (Drie uur... Knipoog)
Inderdaad Buzing-Anema, uitslag onbekend op formulier. Er was het nodige doorgekrast en bijgeschreven Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

06-05-2008 12:53 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij had een aardig mat met paard en loper als slotstelling (met dank aan simon voor het uitspelen ervan):

Dirkse-Torenstra


Wit aan zet

Wit heeft een kwaliteit gewonnen, maar moest daar veel voor inleveren. De loper had een keer teruggetrokken moeten worden, maar dat had ook zo zijn nadelen. Nu gaat de witveldige loper verloren, maar na deze zet ook de zwartveldige.

17.Lf4 Ld5 18.Dxa7 Lxa8 19.Dxd4 Pd5 20.Da4 P7b6 21.Da7 Pxf4 22.Dxb6 Dg4 23.g3 Ph3#

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

06-05-2008 13:30 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In het Keizer- systeem maakt het niet uit of je wint of verliest. Het is onbelangrijk wie er wel of niet wint of verliest. Misschien is onze voorzitter wel beter af, als het om Keizerpunten gaat als hij verliest! Je wint en zakt drie plaatsen, je verliest en je stijgt vier plaatsen.
Mopper kan eindeloos mopperen over dit ondoorgrondelijke systeem, maar iedereen wil doorgaan met dit onbegrijpelijk systeem. En iedereen wil klagen, want dat past goed in de tijdgeest, dus is het Keizersysteem zo gek nog niet!

__________________
Mopper

09-05-2008 01:29 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by BartM
Ik had zondag mijn ouders naar Ted laten mailen (met de vraag om het door te geven aan Arno) dat ik niet mee zou doen aan de interne, maar dat is blijkbaar niet doorgekomen.


Mhh, blijkbaar spreken mijn ouders en ik een andere taal, want zij hadden Ted net het omgekeerde gemaild. Ik zit duidelijk al te lang in Nederland Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

09-05-2008 09:01 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Of je ouders te lang in Italie!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

09-05-2008 14:55 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En ik toch altijd denken dat Bart uit Vlaanderen komt Glimlach

09-05-2008 15:22 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat dacht ik ook Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

09-05-2008 16:56 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Verklaring stand Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arend wijst op gebrekkig inzicht in berekening van de stand interne competitie.

Zélf heb ik altijd begrepen dat puntenaantallen worden bepaald door 1, 1/2, 0, 2/3, 1/3 (afhankelijk van resultaat of verplichtingen voor de club) keer de 'waarde' van de tegenstanders [of bij niet spelen de eigen 'waarde'] bij elkaar op te tellen.

De inzichtelijkheid in de stand zou zéér bevorderd worden indien per speler genoemde 'waarde' vermeld zou worden; de eigen score kan daarmee gecheckt worden.

Ben benieuwd wat een zege op Richard O. oplevert: toch zeker wel 100 punten en daaarmee een sprong naar de top-5!?

09-05-2008 18:10 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bart kwam terug uit Italie, wellicht waren zijn ouders daar ook, was mijn denktrant. Onterecht blijkbaar!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

10-05-2008 16:57 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om het allemaal wat overzichtelijker te maken: mijn ouders waren in Cyprus Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

11-05-2008 18:53 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zal ik dan maar voor het Italiaanse aspect opdraaien? Tong

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

13-05-2008 14:32 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller