Delfts Schaakforum » DSC Forum » Jeugd » Zeven DSC-ers bij Nederlandse jeugdkampioenschappen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 963

Zeven DSC-ers bij Nederlandse jeugdkampioenschappen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op het vandaag begonnen Nederlands kampioenschap in de leeftijdscategorieen t/m 14, t/m 16 en t/m 20 jaar in Venlo spelen zeven DSC-leden mee.

Chiel van Oosterom, Joram op den Kelder en Pauline van Nies zijn actief in de oudste categorie. Interessant is dat Pauline bij de jeugd meespeelt, en niet bij de meisjes.

Bij de meisjes tot en met 16 is Naomi Snikkers actief, en haar zus Tabitha speelt bij de meisjes t/m 14 mee. Nancy Kirana speelt eveneens bij de meisjes t/m 14. Haar broer Marco speelt bij de jongens tot en met 14.

Het toernooi is te volgen d.m.v. de link http://www.lisb.nl/nkjeugd/

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Ted on 26-04-2008 at 16:11.

25-04-2008 19:31 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Zustermoord Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voortreffelijke zege van Chiel - echter op clubgenote Pauline...

25-04-2008 23:11 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij een beetje rondklikken op die site (veel 404) kom ik de reglementen tegen.

-Geen mobiele telefoon
-Niet roken
-Geen kauwgom kauwen in de speelzaal.

?! Huh?

Maar ik zal de partijen proberen te volgen Glimlach

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

25-04-2008 23:39 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als alle kauwgomkauwers geweerd worden,als nieuwe trend in de sportwereld, dan ziet het er slecht uit voor de trainersstaf van Man-unite. Dat is een verzameling herkauwers!

__________________
Mopper

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Van Dop on 26-04-2008 at 00:33.

26-04-2008 00:32 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Chiel wint weer.
Wit koos m.i. een vreemd plan op de damevleugel (Pa2 Pb4 Pa2 Pc3) gevolgd door b4. Misschien vanwege een mooi veld op b5? Ik ben niet thuis in die variant. In ieder geval kon b4 mooi met ...d5! beantwoord worden Glimlach

Daarna werd het echt te vaag voor mij, maar misschien komt Chiel naderhand er nog op terug. Wit gaf gewoon een stuk weg voor zover ik kon zien Glimlach Wellicht was het de tijdnood.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-04-2008 16:45 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

A-categorie
Chiel heeft vandaag helaas verloren van Robin Swinkels, en komt daardoor op een punt achterstand van de koplopers. Joram speelde remise tegen Christov Kleijn en blijft daarmee op 50%. Pauline heeft helaas geen geweldige start en staat nu op 1 uit 5.

B-categorie
Naomi is na een overwinning in de vijfde ronde de koppositie tot op een half punt genaderd.

C-categorie
De C-categorie is later begonnen. Marco Kirana is daar begonnen met 2 remises en een overwinnig; 2 uit 3 dus. Bij de meisjes heeft Nancy Kirana, net als haar broer, 2 uit 3. Tabitha Snikkers is begonnen met ½ uit 2, en speelt op het moment van dit bericht nog.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

29-04-2008 17:12 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een slecht middenstuk uiteindelijk met 6.5/9 op de gedeeld 2e plaats geëindigd.

René, tijdens die partij in de 2e ronde dacht ik de hele tijd dat ik het wel zo'n beetje onder controle had, maar dat was niet echt zo. Het was een rommelige fase waarin wit ook op momenten echt voordeel had kunnen pakken. Beetje vaag dus inderdaad.

De meeste partijen waren niet bijzonder toonbaar, maar er was een partij waarin ik een hele lekkere combinatie had. Daarom bij deze:


Chiel van Oosterom - Ewoud de Groote, ronde 8


Wit staat er wel mooi voor en een kandidaatzet die zich snel opdient is 23. Pd6 omdat het paard toch niet geslagen kan worden wegens Lxg6. Maar zwart kan natuurlijk 23...Td8 spelen. Omdat ik gezien had dat na 24. Lxg6 Lxg5 (zwart moet immers daar slaan want op hxg6 volgt Pe6 en op Txd6 volgt Pxh7)25. Lxg5 Txd6 26. Lxh7 Pd4 27. Dxc7 Pxc7 28. Le4 wit een pion heeft gewonnen zonder dat zwart compensatie heeft, besloot ik voor deze 23e zet te kiezen. Gewoon pragmatisch, want het is in ieder geval goed, later is dan nog te zien of er onderweg eventueel verbeteringen op het witte spel kunnen zijn. En inderdaad dat bleek zo te zijn. Na zwarts 24e zet heeft wit een mooie winst.



Zoek zelf maar!

Antwoord:
25. Pf7+! Txf7 26. Lxf7 Lxe3 (26...Txd1 27. Dxd1 enz) 27. fxe3 Txd1 (27...Dxf7 28. Dxc6 +-) 28. Dxd1 Dxf7 29. Tf1 De7 (29...Dg8 30. Dd6+-; 29...De8 30. Dd7+-) 30. Dd7 Pb6 In het bulletin was hier te lezen dat zwart met zet 30 een onnauwkeurigheid beging die de partij kostte, maar dat is onzin natuurlijk. (30...Kg8 31. Dc8+ (Dd5+ wint ook, maar dit is wat ik gezien had) Dd8 32. De6+ Kh8 33. Dd7 +-) 31. Dxb7 h5 32. Dxc6 1-0

04-05-2008 20:46 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

mooie prestatie chiel, jammer dat je de titel misloopt maar toch een ere-plek. heb je nu ook een uitzending verdiend ?

05-05-2008 14:30 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nee, als je tm 20 bent kon je alleen door 1e te worden uitgezonden worden (naar WK tm 20). Als je tm 18 bent, wordt je op plek 2t/m5 ook uitgezonden (Twan Burg dus naar EK tm 18, als enige). Er is namelijk geen EK tm 20.
Daarom was mijn doel gewoon 1e worden, maar uiteindelijk is dit in principe natuurlijk ook een prima resultaat.

05-05-2008 19:04 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Overigens bedankt voor het partijfragment, Chiel Glimlach Goed zo!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

07-05-2008 15:28 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller