Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (V6): Joost Michielsen verslaat Anish Giri
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V6): Joost Michielsen verslaat Anish Giri Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Terwijl de toppers in de interne competitie remise speelden, boekte Joost Michielsen in de topcompetitie een knappe overwinning op Anish Giri. Anish leek met wit niet slecht uit de opening te komen, maar zijn voordeel was slechts optisch. Joost was bekend met het type stelling en posteerde zijn stukken goed. Zwart stond zeker niet minder, toen wit in een ‘smerige truc’ liep. Joost won een dame tegen een toren en stuk, en speelde de partij vervolgens soepel uit.

Door de remises in de top verandert daar weinig. Hora Vlam blijft lijstaanvoerder, gevolgd door Gert Legemaat en Ted Barendse.

Groep A
 wit zwartuitslag
1Hora Vlam-Willem-Jan van den Broek½-½
2Gert Legemaat-Ted Barendse½-½
3Anish Giri-Joost Michielsen0-1
4Joram op den Kelder-Pauline van Nies½-½
5Rufael Mekuria-Kees van der Meer½-½
6Martin Glimmerveen-Raymond Liem0-1
7Walter Anema-Jaap Flohil0-1
8Bob Voogt-Arno Wiersma1-0
9Jack Duijvestijn-Pieter Buzing0-1


In de B-groep was koploper Jack Duijvestijn naar boven ingedeeld. Hij verloor van Pieter Buzing. John Spierings profiteerde door Simon Broos te verslaan. Hij nam daarmee de koppositie over. Ook Diederik van Heijgen (die won van Adriaan ter Mors) en Cees Huygen (winst op Marc Snuverink) passeerden Jack op de ranglijst.

Groep B
 wit zwartuitslag
1Simon Broos-John Spierings0-1
2Marc Snuverink-Cees Huygen0-1
3Diederik van Heijgen-Adriaan ter Mors1-0
4Kees Korving-Antoon Frehe1-0
5Albert Kemeling-Simon Dirkse1-0
6Gerard Bilars-Rob Smits0-1
7René Poots-René Torenstra0-1


Koploper Kees Venema won wederom, ditmaal van Paul van Riet. Jolle Lont blijft hem op de hielen zitten. Jolle won van Frans Smit. En ook Bert Zwemstra deed goede zaken met een overwinning op Dolf Mulder.

Groep C
 wit zwartuitslag
1Kees Venema-Paul van Riet1-0
2Jolle Lont-Frans Smit1-0
3Bert Zwemstra-Dolf Mulder1-0
4Lito van Reede-Gabe Hoekstra1-0
5Bas Rabeling-Herman Zonderland1-0
6Jan Torenstra-Aad de Jong½-½
7Ernst Hanewald-Steven van der Weele1-0
8Rob Scherpenisse-Leo Zuijdgeest0-1



De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

22-04-2008 03:35 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

RE: Interne competitie (V6): Joost Michielsen verslaat Anish Giri Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed werk van Joost. Een opstelling in de klassieke Scheveninger die ik nog niet kende. Met Tad8. Mijn openingsboek is alweer verouderd. En het toreneindspel van Pieter Buzing leek mij moeilijk te winnen.

Zie je wel dat ik niet altijd mopper, behalve natuurlijk op m'n verouderde openingsboek en op mezelf omdat ik niet alles bijhoud! Dit is m'n derde correctie i.v.m. een d/t fout. En dat is op het forum (een d/t fout) een ernstig vergrijp, waar je nog lang aan herinnerd wordt.

__________________
Mopper

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Van Dop on 22-04-2008 at 23:58.

22-04-2008 23:42 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Adriaan ter Mors Adriaan ter Mors is a Male


geregistreerd: 18-05-2006
aantal berichten: 67

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In mijn partij tegen Diederik speelde ik de opening eens iets minder voorzichtig dan gebruikelijk en na een paar mindere zetten van Diederik hadden we de volgende stelling op het bord:



Diederik - Adriaan na 13. Pe1


Ik dacht hier alle tijd te hebben om op d3 te slaan, dus speelde ik 13. ... 0-0 om het venijn uit 14. Da4 te halen. Echter, ik had even Diederiks antwoord 14. Le4 over het hoofd gezien. De computer ziet na deze zet nog steeds voordeel voor zwart, maar ik zag het niet en wikkelde af naar de volgende stelling:



De stelling na 17. De2


Ik zag niet dat Pg4 ongedekt stond, en gaf op na 17. ... Tfd8?18. Dxg4. Het paard op d3 kan ik immers niet terug slaan, omdat mijn toren op c8 ongedekt staat. Om het verlies extra zuur te maken gaf de computer thuis aan dat zwart na Db5 het stuk weer terug krijgt!

23-04-2008 08:53 Adriaan ter Mors is offline Send an Email to Adriaan ter Mors Search for Posts by Adriaan ter Mors Add Adriaan ter Mors to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller