Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2007-2008 » Anish Giri en Pieter Buzing winnen samen Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): [1] 2 next »
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Anish Giri en Pieter Buzing winnen samen Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kersvers DSC-lid Anish Giri en oudgediende Pieter Buzing hebben beiden 5 uit 5 gehaald. Door de grootte van de groep troffen zij elkaar niet moesten de weerstandpunten uitkomst bieden. Deze waren in het voordeel van Pieter, maar dat is slechts voor de statistiek.

Kijk voor een uitgebreid verslag en de eindstand op de toenooisite.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 27-02-2008 at 21:54.

26-02-2008 00:10 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sinds wanneer ben ik een "Oudgediende"? Frons

Overigens blijf ik voorstander van versneld zwitsers of leenpunten, voor zover dat in de software mogelijk is. Zo'n eindstand geeft toch een onbevredigend gevoel. Vlak voor de climax het licht aan, iedereen de zaal uit, feest afgelopen...

Later vandaag wellicht nog wat diagrammetjes, want ik heb leuke partijen gespeeld.

26-02-2008 09:48 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Pieter Buzing
Sinds wanneer ben ik een "Oudgediende"? Frons


Niets van aantrekken, Pieter, hij is gewoon jaloers omdat hij niet gewonnen heeft Lach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

26-02-2008 10:10 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hij bedoelde gewoon een tegenstelling tussen kersvers en oudgediende. Glimlach
Ik ben trouwens wel benieuwd naar de eindstand aangezien ik gisteren uit zelfbescherming maar overslagen heb.

26-02-2008 10:20 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Chiel Chiel is a Male
Nederlands Jeugdkampioen


geregistreerd: 17-08-2004
aantal berichten: 305

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had gisteren verloren van Anish Giri (andere 4 partijen wel gewonnen). Hij snapte de stelling wat beter dan ik en wikkelde vervolgens feilloos af naar een lopereindspel dat gewonnen was voor hem.
Zijn FIDE rating is nu 2344, maar volgens de berekeningen op de FIDE site zal hij 57 punten gaan winnen voor de 1 april lijst, tenzij hij nog meer toernooien speelt. Zelf verwacht ik wat puntjes te dalen en op 2398 of 2399 uit te komen, waarmee hij op de volgende lijst dus waarschijnlijk al een hogere rating zal hebben. Niet normaal voor Nederlandse begrippen.
Positioneel leek hij me dus vooral erg sterk. Daarna nog 2 vluggertjes gespeeld, was in 1-1 geeindigd, om in ieder geval te zorgen dat ik 1x van de jongen had gewonnen Tong

26-02-2008 11:41 Chiel is offline Send an Email to Chiel Search for Posts by Chiel Add Chiel to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hey, de vorige avond won Olivier kennelijk de ratingprijs tot 1800. Nou had ik net zoveel puntjes en stond net effies hoger. Olivier, wat denk je ervan om 1 van die bonnetjes om te wisselen voor een biertje? Grijns

Gezellige avond. Zo gezellig, dat Hora en Kees aan de bar in gezang uitbarstten Glimlach
Tegen Chiel had ik geen enkele kans; in de andere partijen genoeg stukken geofferd om op de standaard 3 punten te komen.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-02-2008 17:01 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je hebt helemaal gelijk man! Wat een onrecht, ik heb onterecht jouw prijs geincasseerd. Als grootverbruiker heb ik die bonnetjes natuurlijk direct ingewisseld, maar bij deze beloof ik dat je volgende week na afloop een biertje krijgt Glimlach

26-02-2008 18:03 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

Een combinatie en een lek Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoals beloofd een fragment.


Buzing - Barendse

Ted begrijpt deze stellingen net iets beter dan ik en heeft dan ook een klein (maar heel vervelend) voordeeltje. Ik besloot voor de activiteit te gaan ipv passief verdedigen.
1. Pg4
Natuurlijk gebaseerd op 1. ..., Pxg4 2. Dxg4, Dxd4?? 3. Te8+, Kh7 4. Df5+, g6 5. Dxf7+, Dg7 6. Dxg7+, Kxg7 7. Txe8 +-. Toen ik Pg4 speelde zag ik ook direct het lek in deze variant. Ziet U hem ook?
Gelukkig zag Ted hem niet:
1. ..., Pxg4 2. Dxg4, g6(?) 3. Te7, b5 4. Df4, Kg7 5. h3, Td6?? 6. Txf7+, Dxf7 7. Dxd6
Zo'n dame eindspel win je door een pion naar g5 te spelen en de f2 pion vooral te laten staan. Mijn techniek (ahum) liet me niet in de steek: 1-0

26-02-2008 18:33 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooie! De dreiging was in dit geval sterker dan de uitvoering, lol.

26-02-2008 19:49 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra
Hey, de vorige avond won Olivier kennelijk de ratingprijs tot 1800. Nou had ik net zoveel puntjes en stond net effies hoger. Olivier, wat denk je ervan om 1 van die bonnetjes om te wisselen voor een biertje? Grijns


Hrm, ik heb van de week (zeer verlaat) dat verslag toegevoegd. Maar ik was er die avond niet bij, dus heb niet gezien wie welke prijs gekregen heeft. Feit is wel dat ik op de ranglijst René over het hoofd heb gezien.... sorry! Ik zal het verslag even aanpassen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

26-02-2008 20:34 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het nieuwste lid speelt best goed, maar mijn waarneming is dat ik het nieuwste lid als een emotieloze Fritz zetten zag uitvoeren. Tak-tak, zet-zet ,maar ik ben een onverbeterlijke mopperaar. In de Smurfenuitgave van een bekende Grootgrutter zou ik de Moppersmurf zijn. Neem dit bericht niet te serieus, want de Anands en anderen tonen ook zelden emoties na een gewonnen partij, maar later gaan ze Karaoken! DE moppersmurf is overingens een brave smurf die tegen alle vooruitgang is maar toch meedoet.

__________________
Mopper

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Van Dop on 28-02-2008 at 02:05.

27-02-2008 03:33 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Het nieuwste lid speelt best goed, maar mijn waarneming is dat ik het nieuwste lid als een emotieloze Fritz zetten zag uitvoeren. Tak-tak, zet-zet ,maar ik ben een onverbeterlijke mopperaar. In de Smurfenuitgave van een bekende Grootgrutter zou ik de Moppersmurf zijn.


Hoera! De moppersmurf op het forum! Grijns </ot>

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

27-02-2008 04:50 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote



Gezellige avond. Zo gezellig, dat Hora en Kees aan de bar in gezang uitbarstten Glimlach


Hora was nog goed bij stem ook. Zodat we consteerden, dat als je manometer maar goed staat... en dat leidde tot de volgende vocale bijdrage!
Ik heb in geen jaren zo'n plezierige bardienst gehad.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

27-02-2008 12:50 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een verslagje toegevoegd en de eindstand erbij gezet. Ik hoop dat ik de waarheid geen onrecht heb aangedaan; ik was er niet bij.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-02-2008 21:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik heb een verslagje toegevoegd en de eindstand erbij gezet. Ik hoop dat ik de waarheid geen onrecht heb aangedaan; ik was er niet bij.


Ik was er ook niet bij, en waarschijnlijk daarom snap ik iets niet: Har heeft (volgens het verslag) vier punten na vier ronden en (volgens de stand) drie punten na vijf ronden. Krijg je aftrek als je er extra hard af gaat? Lach

[Of bedoelde je Chiel, in plaats van Har?]

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

28-02-2008 09:56 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Torenstra

Quote

Originally posted by Van Dop
Het nieuwste lid speelt best goed, maar mijn waarneming is dat ik het nieuwste lid als een Fritz zetten zag uitvoeren. Tak-tak, zet-zet ,maar ik ben een onverbeterlijke mopperaar. In de Smurfenuitgave van een bekende Grootgrutter zou ik de Moppersmurf zijn.


Hoera! De moppersmurf op het forum! Grijns </ot>

__________________
Mopper

29-02-2008 01:10 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Het nieuwste lid speelt best goed, maar mijn waarneming is dat ik het nieuwste lid als een emotieloze Fritz zetten zag uitvoeren. Tak-tak, zet-zet ,maar ik ben een onverbeterlijke mopperaar. In de Smurfenuitgave van een bekende Grootgrutter zou ik de Moppersmurf zijn. Neem dit bericht niet te serieus, want de Anands en anderen tonen ook zelden emoties na een gewonnen partij, maar later gaan ze Karaoken! DE moppersmurf is overingens een brave smurf die tegen alle vooruitgang is maar toch meedoet.

__________________
Mopper

29-02-2008 02:35 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

?!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

29-02-2008 14:55 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Van Dop
Neem dit bericht niet te serieus, want de Anands en anderen tonen ook zelden emoties na een gewonnen partij, maar later gaan ze Karaoken! DE moppersmurf is overingens een brave smurf die tegen alle vooruitgang is maar toch meedoet.


Moppersmurf heeft nog een beetje moeite met de quotefunctie. Geef hem wat coullance, hij is nieuw.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-02-2008 15:14 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat snap ik..maar waar haalde je dat bericht nou weer vandaan? Hoe kan je iemand quoten over iets dat'ie nergens gepost heeft? Draaiend hoofd

Overigens ben ik net zozeer tegen alle vooruitgang, van mij hadden er nooit schaakcomputers hoeven komen en is er zo een hoop magie van het analyseren verdwenen.

Bovendien heb ik nog steeds geen Internetbankieren en gebruik ik overschrijvingskaarten. Grijns

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 01-03-2008 at 16:12.

01-03-2008 16:11 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Pages (2): [1] 2 next »  
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller