Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » OPK (2): Drie koplopers over
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

OPK (2): Drie koplopers over Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na twee ronden zijn er nog drie spelers zonder puntverlies. Favoriet Jan-Willem de Jong versloeg met zwart Ronald de Vries in een spektaculaire pot. Jan-Willem kreeg een offer om zijn oren, maar wist uiteindelijk de aanval over te nemen en het punt binnen te halen. Arno Wiersma en Wil Sparreboom zijn de andere twee spelers met 2 uit 2. De nummer 2 van de plaatsingslijst, Timon van Dijk, speelde remise tegen clubgenoot Thierry Bieger.

In de B-groep zijn na 2 ronden nog 5 spelers met een honderd procent score. Onder hen twee clubgenoten, te weten Jack Duijvestijn en, heel verrassend, Ernst Hanewald. Ernst speelde wederom een hele goede pot en versloeg ditmaal Ike Tjin a Lin.

Uitslagen groep A
 wit zwartuitslag
1Vries, R.E. de-Jong, J.W. de0-1
2Dijk, T.A. van-Bieger, T.½-½
3Wiersma, A.A.-Heijgen, D. van1-0
4Torenstra, R.-Sparreboom, W.0-1
5Waard, E.R. de-Taverne, N.1-0
6Koelmans, J.W.-Luinenburg, A.1-0
7Vreugdenhil, F.-Tjioe, G.P.T.G.0-1
8Meer, K. van der-Versteegh, M.1-0
9Snikkers, N.-Vlam, H.P.0-1
10Wijk, H.L. v/d-Hart, J. 't0-1
11Mekuria, R.N.-Marincic, O.½-½


Uitslagen groep B
 wit zwartuitslag
1Davazdahemami, A.-Duijvestijn, J.J.A.0-1
2Paalvast, A.G.M.-Honderd, G.1-0
3Tjin A Lin, I.T.L.-Hanewald, E.0-1
4Venema, C.P.-Dijk, T. van0-1
5Lier, J.M.E. van-Nicolaas, J.J.M.0-1
6Snikkers, T.C.-Veen, R. ter0-1
7Bussmann, G.-Keuzenkamp, Y.M.1-0
8Ansari, F.-Koop, J.0-1
9Manoch, M.-Scherpenisse, R.1-0
10Dirkse, S.-Zwemstra, B.1-0
11Hendriks, H.-Akkerboom, B.0-1
12Kolk, J. v/d-Zuydgeest, L.D.A.0-1
13Torenstra, J.-Nienhuis, J.0-1

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

25-01-2008 02:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De reeks van Arno continues dus...heb je die kruidenthee er weer eens bijgepakt? Tong

Mijn partij tegen Rufael overigens was weinig spektaculair. Ik koos in de opening voor een wat tamme opstelling waar wit goed gebruik van maakte. Wit kreeg meer ruimte maar zoals we achteraf zagen waren er niet echt duidelijke aanknopingspunten. Na wat mindere voortzettingen van wit, afruil van wat stukken en eerst een zwart en daarna een wit remise-aanbod werd de vrede getekend in een wellicht iets betere stelling voor zwart. Toch nog maar eens kijken hoe dat beter kan want dit was wel erg passief...

25-01-2008 09:16 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
De reeks van Arno continues dus...heb je die kruidenthee er weer eens bijgepakt?

Het begint wel onwaarschijnlijk indrukwekkend te worden. Nu anderhalf verliespunt (drie remises) in 18? wedstrijden. Met score van ronde de 90 procent tegen ik schat toch gemiddeld zeg 1850 heeft Arno een tpr van rond de 2200 komt zijn nieuwe rating zomaar uit op 2050.

Nu deed Arno dit natuurlijk al eerder: Rating Informatie Arno Wiersma.

Arno, wordt het niet eens tijd dat je een schaakboek gaat schrijven? Playing like the great Arno Wiersma?

p.s. waar kan ik die kruidenthee kopen, die wil ik ook!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-01-2008 11:13 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik geloof dat ik maar eens moet stoppen met schaken. Dat doe je toch op je hoogtepunt? Ik kan natuurlijk ook komende zomer weer Dieren gaan spelen en daar weer 100 punten kelderen... keuzes, keuzes...

Wat betreft dat schaakboek: dat lijkt me niet zo'n goed idee. De manier waarop ik vaak uit openingen kom is niet bepaald aan te bevelen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

25-01-2008 11:28 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
[quote]Originally posted by Elguapo

....

p.s. waar kan ik die kruidenthee kopen, die wil ik ook!


Volgens mij wist Walter in een ver verleden een goed adresGlimlach

25-01-2008 11:34 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik geloof dat ik maar eens moet stoppen met schaken. Dat doe je toch op je hoogtepunt? Ik kan natuurlijk ook komende zomer weer Dieren gaan spelen en daar weer 100 punten kelderen... keuzes, keuzes...

Wat betreft dat schaakboek: dat lijkt me niet zo'n goed idee. De manier waarop ik vaak uit openingen kom is niet bepaald aan te bevelen.
Hoe win ik slechte stellingen ? Grijns

25-01-2008 13:24 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

of hoe win ik tegen 1850 ?

25-01-2008 13:25 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb er ooit 12 op rij gewonnen. Alle met matige openingen. Dat is al even geleden.
Bij volgnummer 13, tegen een wat zwakkere speler, kwam ik goed uit de opening. Dat was ik niet gewend!
Ik wist niet hoe ik daarmee moest omgaan. Ook geen kans meer gehad, ik kwam niet eens met remise weg.

Dat boek moeten we maar eens schrijven.
Als titel sla ik voor 'Winning with ... the Disgustingly Awful Position (DAP) opening'.
Arno maak jij een opzet; Richard moet ook maar meedoen (ik weet zeker dat hij ooit een partij slecht uit de opening kwam en vervolgens won); ik heb ervaring; wie doet nog meer mee?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 25-01-2008 at 14:38.

25-01-2008 14:21 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik lok vaak blunders uit? Zowel van mij als van mijn tegenstander, dan Glimlach

25-01-2008 15:35 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb een realister titel voor ogen:

"Hoe blijf ik staan in slechte stellingen"

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

25-01-2008 20:47 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In deze stelling

Torenstra-Sparreboom, OPK 2008 (2)


liet ik mij verleiden tot Pac4?! waarna Zwart duidelijk beter staat. Het oorspronkelijke plan (g5) is natuurlijk veel beter, met name omdat Zwart uiteindelijk terug moet met het paard naar d7, omdat Pe4 faalt op een pion naar g6. Arend zag dit natuurlijk weer tijdens het langslopen (en wit staat bijna gewonnen...) maar ik had me de hele partij al zorgen gemaakt om dat paard aan de rand. Verleidingen, verleidingen Glimlach Volgende ronde: Diederik Knipoog

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-01-2008 00:48 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno Wiersma, GGZ (*)


Gewoon Gezonde Zetjes

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

26-01-2008 00:53 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller