Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2007-2008 » DSC5 wint van Scheve Toren
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

DSC5 wint van Scheve Toren Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC5 heeft haar eerste matchpunten gepakt van het seizoen. Thuis werd er gewonnen van Scheve Toren. Hiermee laat ze de laatste positie aan SHTV 2, dat gelijktijdig van DSC3 verloor.

Wat - gezien de krachtsvehoudingen - een wonder leek, kwam betrekkelijk gemakkelijk tot stand. In rap tempo stonden we met maarliefst 4-0 voor, door snelle overwinningen van invaller Corniel Nobel, John Spierings, Jan-Pieter de Vries en Bart Meulemans.

De resterende borden gingen ook nog wat punten opleveren was de algemene opvatting. O.a. voor Gerard Bilars die in een prima stelling was terecht gekomen en een zee aan tijd voorstond. Helaas echter blunderde hij een stuk weg en kon opgeven.

Rob Smits haalde het volle pond binnen. Met zijn remise was de stand 4½-1½ geworden. Wie dat voorspeld had was meewarig aangekeken.

In tijdnood behaalde teamleider Rene van Alfen nog een nette plusremise tegen Kees Dekker. In de slotstelling stonden de zwarte stukken toch duidelijk beter, maar met de resterende tijd kozen beide spelers voor een halfje. Simon Broos verloor nog, maar dat kon de pret al lang niet meer drukken.

De laatste twee wedstrijden zijn tegen WSC 2 en hekkensluiter SHTV 2. We gaan wel zien wat dat het vijfde brengt.

15-01-2008 08:31 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoewel ik mij uistekend had voorbereid (en deze ook op het bord kreeg) ging mijn voordeel toch volledig verloren. Er kwam echter een herkansing, en die greep ik met beide handen aan.

Corniel Nobel-Jeroen Kleijn
Delft 2008


25...e7??
25...c4 26.ad1 ge5 =/+
26.xe7! ad8
26...xe7 27.f4 aanval gepend stuk.
27.c1
Ik bleef het stuk voor en won het eindspel.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-01-2008 12:19 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Schitterende uitslag!!

Terwijl het gevecht om de titel tussen DSC3 en Promotie 2 gaat, gaat het heel spannend worden onderin, met 5 kandidaten voor 2 degradatieplaatsen;
DSC5, SHTV 2, DSC3 en WSC 2 met allen 2 mp en ST 1 met 4 mp. Verliezen zij echter nog van WSC 2 en DD 3 dan kan het echter zelfs zomaar Pijnacker zijn dat niet meer in de Promotieklasse uitkomt... Draaiend hoofd

Op bordpunten staat het 4e er overigens in verhouding met SHTV 2 en DSC5 wel riant veel beter voor.

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 16-01-2008 at 16:55.

16-01-2008 16:54 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Marco

Op bordpunten staat het 4e er overigens in verhouding met SHTV 2 en DSC5 wel riant veel beter voor.


Kleine tip voor het 4de: meer bordpunten is mooi, maar met meer matchpunten sta je er pas echt beter voor Ja!

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

16-01-2008 18:07 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Laten we in ronde 7 tegen Promotie 2 niet op matchpunten rekenen; derhalve gaat in de komende 15 dagen over ons lot beslist worden met de wedstrijden tegen WSC 2 en SHTV 2.

Het is inmiddels zelfs niet meer onmogelijk dat zowel het vierde als het vijfde zich handhaaft, dat zou een schitterend (en zeer onverwacht) succes zijn! Ja! Koel Ja!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Marco on 16-01-2008 at 19:08.

16-01-2008 19:08 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met dat laatste ben ik het helemaal eens: dat zou heel onverwacht maar wel mooi zijn.
Wat trouwens ook wel mooi zou zijn is dat DSC3 eindelijk eens verdwijnt. Two is company, three is a crowd Glimlach

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

16-01-2008 19:50 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller