Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2007-2008 » Marten Wortel kolderkampioen 2007
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Marten Wortel kolderkampioen 2007 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Marten Wortel heeft de kolderschaaktitel van het jaar 2007 op zijn naam geschreven. De finale tegen Roland ten Have, waarin het traditionele Can-I werd gespeeld, eindigde in remise. Marten had echter het eerste deel van de avond gewonnen, en mocht zich daardoor met de titel tooien.

Voor een uitgebreid verslag zie de toernooisite.

18-12-2007 03:18 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

RE: Marten Wortel kolderkampioen 2007 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
De start van de zeven ronden zwitsers was nog redelijk goed te doen (..) Daarna werd het alras moeilijker (..)

De "Koude Oorlog" in ronde drie was helemaal ingewikkeld (..)

Na al deze "ellende" (..)


Ik dacht dat ik er iets leuks van had gemaakt, maar dit lijkt meer op een klaagzang. Knipoog

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

18-12-2007 10:31 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Marten Wortel kolderkampioen 2007 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Quote

Originally posted by Untagonklik
Na al deze "ellende" (..)


Ik dacht dat ik er iets leuks van had gemaakt, maar dit lijkt meer op een klaagzang. Knipoog


Kolderschaak is altijd "ellende" (maar wel erg leuk!), zeker als je Marten in de laatste ronde laat glippen en daardoor de finale misloopt....

Het was overigens zeker geen makkelijke kolderschaakavond, met veel nieuwe stukken (ten opzichte van de vorige jaren), en soms meer dan 1 per spel.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-12-2007 10:59 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, af en toe best lastig. Maar wel leuk hoor!
Komt er ook nog een eindstand? Glimlach
Ben wel benieuwd met hoeveel man ik gedeeld derde was. Glimlach

18-12-2007 13:31 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De eindstand volgt nog, had ik gisteren even geen zin meer in na 3-en.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-12-2007 13:51 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat begrijp ikGlimlach

18-12-2007 14:51 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb me in ieder geval kostelijk vermaakt. Vele grapjes en grollen zitten nog vers in mijn geheugen en ook de enorme hoeveelheid fouten. Eentje die ik me goed herinner was in de pot tegen Arno. De witte pionnen mochten hier als ze op een wit veld stonden als paard gaan. Tegen het eind was ik de draad volledig kwijt. Er stond meer op het bord dan ik hier aangeef maar dat weet ik natuurlijk niet precies meer.

Antoon - Arno



Het ging nu als volgt en ik wentelde mij in tevredenheid. d5-e7+ (ik denk dat ik er zelfs schaak bij riep) Kg8h8 en e7xf8Q# en een niet te vermijden verlies was op de valreep afgewend. Maar vanochtend onder de douche bedacht ik mij dat dat helemaal niet klopt. Immers na d5-e7 is die pion weer een pion en geeft helemaal geen schaak. Tjonge jonge, en ik was nog wel zoo blij geweest.

Misschien is zelfs deze herinnering gekleurd. Ik zou zweren dat ik wit had maar was dat eigenlijk wel zo?

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Antoon Frehe on 18-12-2007 at 22:22.

18-12-2007 20:52 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geschokt Geschokt Geschokt
Frons Frons Frons
Huil Huil Huil
Huil 2 Huil 2 Huil 2

Je hebt helemaal gelijk Antoon...!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-12-2007 09:08 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik moet hier uit concluderen dat dit inderdaad verloren is door zwart?! Grijns

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-12-2007 09:30 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel
Ik moet hier uit concluderen dat dit inderdaad verloren is door zwart?! Grijns


Nee, je moet concluderen dat zwart heeft verloren.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-12-2007 11:14 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno verslagen door een 'Boudewijn'. Dat zal Boudewijn goed doen denk ik.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-12-2007 11:35 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

na 0 uit 2 was ik gewend aan de corniels Draaiend hoofd en wist ik op 5 uit 7 te finischen. voor mij een record aantal punten. tevens wist ik het cilinderpotje te winnen van een vermoeide ted. helaas net geen finale door de dramatische start.

21-12-2007 15:20 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller