Ondanks de afwezigheid van bv. Chiel, Joost en Joram was het nog een redelijk bezet GPR. Ik scoorde 1,1,1,r,1, met de verrassende tegenstand: Edgar, Rob, René T, Diederik, Bob.
Edgar en Bob hadden eigenlijk geen kans. Tegen Rob mishandelde ik de opening, waarna hij het een aantal keer onhandig deed en alsnog geen echte kans had. Tegen René maakt ik het vanwege tijd nog even spannend, maar alleen Diederik was het echt spannend tegen. Uit de gelegenheidsopening 1.f4 stond ik met zwart eigenlijk constant minder, al wist ik materiaalverlies steeds net te vermijden. Wellicht dat ik ergens uit de problemen was, maar bereikte uiteindelijk terecht een beter eindspel, maar moest vanwege tijd het eeuwig schaak toestaan. Hij had er uit kunnen lopen, maar dat was praktisch gezien erg riskant.
Al met al goed gespeeld, maar een vreemd lage tegenstand (qua rating dan), waardoor ik op voorhand geen vertrouwen had in de tie-break op weerstandspunten Uiteindelijk bleek het maar 1 puntje verschil te zijn, dus ook Pieter had geen enorme tegenstand gehad. Zal wellicht iets te maken hebben door de vele misstappen, zoals Arno al zei.
Het was trouwens de eerste keer dat ik meer dan 4punten haalde op een GPR. Nu maar op naar de 5 
|