Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2007-2008 » Interne competitie (5): Kim Meulenbroek grijpt koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (5): Kim Meulenbroek grijpt koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Kim Meulenbroek heeft de koppositie in de interne competitie gepakt. Hij versloeg koploper Hora Vlam met de witte stukken, en nam daarmee zelf de leiding over.
Bob Voogt en Arno Wiersma deelden het punt, en blijven daarmee op geruime afstand van de koploper.

In groep twee eindigden de twee topduels in remise. De partijen tussen Roland ten Have - Rufael Mekuria en John Spierings - Henrik Tamerus leverder beide geen winnaar op.

In de C-groep was René Poots naar boven ingedeeld. Hij verloor van Coen Leentvaar. De achtervolgers profiteerden maar half; de partijen Jolle Lont - Gerrit Bussmann en Rob Scherpenisse - Roel Visser eindigden beide in remise.

Uitslagen groep A
 wit zwartuitslag
1Hora Vlam-Kim Meulenbroek0-1
2Bob Voogt-Arno Wiersma½-½
3Pieter Buzing-Gert Legemaat1-0
4Lucien van de Lisdonk-Pieter Goossens1-0
5Walter Anema-Ted Barendse1-0
6Kees van der Meer-Willem-Jan van den Broek½-½


Uitslagen groep B
 wit zwartuitslag
1Roland ten Have-Rufael Mekuria½-½
2John Spiering-Henrik Tamerus½-½
3Theo Rekveldt-Diederik van Heijgen0-1
4Edgar Huisman-Johan 't Hart0-1
5René Torenstra-Simon Broos1-0
6Arzhang-Albert Kemeling1-0
7Frans Palm-Olivier Marincic1-0
8Bart Vlasblom-Gerard Bilars0-1
9Coen Leentvaar-René Poots1-0


Uitslagen groep C
 wit zwartuitslag
1Jolle Lont-Gerrit Bussmann½-½
2Rob Scherpenisse-Roel Visser½-½
3Aad de Jong-Lito van Reede0-1
4Frans Smit-Kees Venema0-1
5Ernst Hanewald-Leo Zuijdgeest1-0
6Jan Torenstra-Dolf Mulder0-1



De stand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 19-10-2007 at 22:21.

16-10-2007 01:06 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Bestuur in spoedberaad bijeen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met 3 man op degraderen in de A groep is het bestuur momenteel in spoedberaad bijeen.

De eer in die groep werd voor ons gisteravond gelukkig nog gered door Pieter Buzing (scalp Gert Legemaat).

16-10-2007 08:45 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Normaal gesproken doen bestuursleden het in de diverse competities juist heel goed. Nu niet. Zou het een zwaar bestuursjaar zijn of nog worden?

Ik had een leuke partij tegen Walter gisteren. Hij zette verrassend zijn dame in, maar dat deed ik minstens net zo verrassend ook. Lange tijd had ik een heel klein plusje. Maar toen hij een kwaliteitsoffer toeliet kwam ik duidelijk beter tot gewonnen te staan.
Afmaken is echter in de interne dit jaar blijkbaar lastig, want twee zetten (en domme schaakjes) later stond ik verloren, en ging mat.

Voor mij jammerlijk einde van een inhoudsrijke en leuke partij. Met 1/2 uit 5 is de weg naar boven tot nu toe blijkbaar moeilijk te vinden.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

16-10-2007 15:57 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Simon en ik speelden een vrij bizarre partij waarin ik het fenomeen pionoffer (te) ver doorvoerde. In deze stelling:


heeft Wit net 21.Pd5+ gespeeld, en dat gaat te ver. Na 21...Pxd5 staat Zwart eindelijk, maar duidelijk, beter.
Het liep echter anders, want na 21...Ke8 22.Txa4 Tb7? neemt Wit over en komt Zwart er niet meer uit.

Overigens had Zwart eerder een echte pion kunnen winnen, maar dat hebben we beiden gemist.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-10-2007 16:08 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waarde leden,

Het bestuur zoekt een alternatief voor het top-down besturen en gaat experimenteren met de middle-out strategie.
Daartoe begeven wij ons thans naar groep B.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

16-10-2007 16:09 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Daartoe begeven wij ons thans naar groep B.


Jullie zijn welkom

16-10-2007 20:05 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Walter (..) zette verrassend zijn dame in, maar dat deed ik minstens net zo verrassend ook


Naar dames moet je kijken, niet slaan. Hier volgde
15. Pf5, Pxf3+ 16. Dxf3, De5 17. Pxd6, Dxb2 18. Df4.
Alle lichte stukken gingen van het bord, en de dames gingen achter de heren aan.
De witte koning gaf zichzelf teveel bloot, maar gelukkig hield zwart er geen rekening mee, dat de koning zou gaan paaldansen: Pion f2 stond als paal, en met Kg1-g2-f3-e2 liep hij uit de schaakjes.
Dubbel geluk gehad: Genoten van de dames en een punt in de schoot geworpen gekregen.

16-10-2007 21:12 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller